Max turbo power
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
dokładnie.ja tez śmigam teraz na 1,3 bara bez IC i to wystarcza.tzn nie wystarcza ale jest w miare bezpieczne.SouleR pisze:na maxa pewnie dmuchnie z 2+. ustaw 1.3, bo powyzej i tak nie podlejesz paliwem
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
- dawid018
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4630
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
- Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
- Kontakt:
jeżdże już 3 miech tak i silnik jeszczze sie kupy trzyma.jak dlugo jeszcze wytrzyma nie wiem. dlatego napisałem że w miare bezpieczne.zaprzal pisze:skad wiesz?
obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850
BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413
-
- Mały gagatek
- Posty: 144
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
- Lokalizacja: Brzozów/Kraków
- Kontakt:
Ja też mogę potwierdzić że 1.2 bara jest w miarę bezpieczne dla t2. U mnie jest takie ciśnienie od roku. Turbina ma takie same luzy jak przed podniesieniem ciśnienia. Max ciśnienie dobijało czasem do 1.4 bara. Rzadko jeździłem z dużymi prędkościami, gdzie doładowanie było wysokie przez długi czas. Może dzięki temu turbo się jeszcze kręci bez problemów.dawid018 pisze:jeżdże już 3 miech tak i silnik jeszczze sie kupy trzyma.jak dlugo jeszcze wytrzyma nie wiem. dlatego napisałem że w miare bezpieczne.zaprzal pisze:skad wiesz?
Założenie że ciśnienie powyżej 1 bar jest bezpieczne dla silnika jest jednak błędne skoro producenci aut ładując np. 0,6 bar stosują IC. Oczywiście auto będzie jeździć i na krótkich sprintach przy pełnym doładowaniu nic sie nie stanie ale przy dłuższym killowaniu np na autostradzie w upalny letni dzień to nic zdrowego dla silnika. By przekonać sie o tym wystarczy zamontować termometr elektroniczny z czujnikiem w dolocie i (ew. dodatkowo w wylocie spalin) zbadać temperaturę. Temperatury w dolocie powyżej 50'C to już nieciekawa sprawa dla silnika. Druga sprawa to już rzecz czysto fizyczna - powietrze przy stałym cisnieniu a różnej temperaturze ma różna objętość a więc przy np 1 bar a niższej temp. wpompujemy go wiecej przez co efektywniej spalimy dawkę podlaną do cylindra. Dla doświadczenia napompujcie balonik i włóżcie go do zamrażalnika
Ostatnio zmieniony pn paź 01, 2007 23:53 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości