Co ile wymieniać rozrząd?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukazka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lip 23, 2007 13:14
Lokalizacja: Wawa

Co ile wymieniać rozrząd?

Post autor: lukazka » pt sie 17, 2007 17:58

Pytanko do posiadaczy TDI, co ile wymieniacie, co ile należy wymieniać rozrząd?



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » pt sie 17, 2007 19:04

60 tys km


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

feromann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: feromann » pn sie 20, 2007 19:32

To ja już sam nie wiem.mam silnik ATD i sprawdzałem w książce i jest co 90.000km.
zadzwoniłem do aso--zasada i powiedzieli,że co 90.000km.
jestem ciekaw czy ktoś miał niemiłą niespodziankę jak czekał do 90.000km?
czy może w TDI w jednych modelach jest co 60,000 a w innych co 90,000km



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn sie 20, 2007 20:42

co ile należy wymieniać rozrząd?
Zeby na to odpowiedziec to trzeba wiedziec co za silnik , i jaki rocznik

Generalnie wszystko na pompach VP37 co 90kkm
PD od 1999 do 2000 co 60kkm
PD od 2001 do 2003 co 90kkm
PD od 2004 co 120kkm

ale tak jak napisalem lepiej sprawdzic dokladnie dla danego silnika / auta


pozdr.
voss

zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » wt sie 21, 2007 08:10

Mam prblem na zimnym silniku dochodzi dziwny dzwiek z okolicy rozrzadu - chrubotanie ( nie wiem jak to nazwac).
Jak mechanik psiknol WD-40 na pasek rozrzadu przestalo.
Co to moze byc ??


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » wt sie 21, 2007 09:11

zygimar pisze:na zimnym silniku dochodzi dziwny dzwiek z okolicy rozrzadu - chrubotanie
no to wyglada na to ze lozysko ktorejs rolki chrubocze
zygimar pisze:Jak mechanik psiknol WD-40 na pasek rozrzadu przestalo.
no ja mam nadzieje ze nie na pasek psikna a na ta rolke ( w jej lozysko ) ktora chrobotala. "na chwile " to pomoze ale nie na dlugo.
Sciagni gorna obudowe paska ( pasek klinowy / wieloklinowy wyboduj) i sprawdz ktora rolka chrobocze , prawdopodobnie napinacz. I wtedy mozesz wymieniac


pozdr.
voss

zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » wt sie 21, 2007 09:40

Pasek jest zebaty chyba nie ma zagrozenia jak sie psiknie na pasek??


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » wt sie 21, 2007 11:13

zygimar,

pasek zebaty jest tak skonstruowany / obliczony ze ma chodzic na sucho i wtedy jesli jest odpowiednio napiety nie powinien przeskoczyc.

Jesli psikasz na niego wd40 lub inne mixtury to prawdopodobienstwo ze cos sie zchzani sie tylko zwieksza.
No i kto wie, czy lub jak, material paska reaguje z tym wd40 ??

Na pasek sie nie psika i basta :bigok:


pozdr.
voss

ZMIENNIK1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:49
Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
Kontakt:

Post autor: ZMIENNIK1313 » wt sie 21, 2007 12:00

voss pisze:zygimar,

pasek zebaty jest tak skonstruowany / obliczony ze ma chodzic na sucho i wtedy jesli jest odpowiednio napiety nie powinien przeskoczyc.

Jesli psikasz na niego wd40 lub inne mixtury to prawdopodobienstwo ze cos sie zchzani sie tylko zwieksza.
No i kto wie, czy lub jak, material paska reaguje z tym wd40 ??

Na pasek sie nie psika i basta :bigok:
dokładnie! kolega ma rację-takie paski są skonstruowane aby pracować na sucho! nie jest dopuszczalne aby czymś je smarować bo uszkodzisz go!natomiast rozrząd w swoim wymieniłem przy stanie licznika 170 tyś.km czyli zaraz po kupnie! według książki autorstwa DIETERA KORPA rozrząd wymienia się co 90 tyś km ( oczywiście zależy jaki typ silnika czy diesel i czy benzyna-nie sam pasek lecz napinacze i rolki, czyli cały komplet). wydje mi się że po to są zakładane obudowy ana rozrząd aby to wszystko pracowalo w czystych warunkach a nie w błocie kurzu itp.


nigdy nie mów nigdy:)

zygimar
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: wt lip 11, 2006 09:43
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: zygimar » wt wrz 18, 2007 07:56

Dwie rolki juz puszczaly smar. Dla pewnosci wymieniony caly rozrzad.
Ile powinien wytrzymac bo przejechlem na nim 40 000 km.


GOLF 4 TDI 110 KM Silnik ASV.

kirsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lut 22, 2007 09:55
Lokalizacja: podlaskie
Kontakt:

Post autor: kirsz » wt wrz 25, 2007 21:37

poczytaj w ksiazce pojazdu. Pierwsza wymiana gdy masz 90 tys km, a nastepne co 30 tys lub co 60 tys (nie pamietam dokładnie) przy wymianie paska powinno sie równiez wymienic napinacze oraz pompke wodną (ale niektórzy to ostatnie wyieniaj dopiero przy grugiej wymianie0.



Anusiak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:03
Lokalizacja: jarosław

Post autor: Anusiak » wt wrz 25, 2007 23:34

kolego jak Ci rolki chroboczą to sie nawet niezastanawiaj tylko wymieniaj cały komplet...jak ci smar uciekł z napinacza albo rolki to znaczy że chodzi na sucho... a to grozi zatarciem rolki i rozerwaniem całego rozrządu!!!!!!! koledzy mają racje psikać wd-kiem to sobie można po łańcuchu w rowerze a nie po pasku rozrządu w aucie!!!!!! a zmieniać pasek należy wg zaleceń producenta a te są dla TDi różne... ale trzeba też zwrócić uwage na stopień zużycia kół zebatych bo to one niszczą pasek, pozdrawiam



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr wrz 26, 2007 18:51

tu masz prawidlowa odpowiedz kolegi wyzej:
Generalnie wszystko na pompach VP37 co 90kkm
PD od 1999 do 2000 co 60kkm
PD od 2001 do 2003 co 90kkm
PD od 2004 co 120kkm
psiknij jeszcze raz czyms po pasku rozrzadu a pojdziesz do serwisu po nowy silnik !!!


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
tomek507
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn kwie 28, 2008 10:48
Lokalizacja: Małopolska okl.Gorlic
Kontakt:

Re: Co ile wymieniać rozrząd?

Post autor: tomek507 » czw lut 24, 2011 17:31

Witam mam pytanie posiadam faktury od wcześniejszego właściciela czy moze ktoś zerknąć czy mozna z nich odczytać czy rozrząd był wymianiany?
Ja sie nie za bardzo znam na tym co wchodzi w skład rozrządu.

Obrazek Obrazek

Oraz czy ktos bedzie wiedział w pierwszej fakturze jest "poduszka" szt 2 co to za poduszki? bo sadzac po cenie ich jedna 20 druga 25 to nie sa to poduchy pod silnikiem.


- Co wy właściwie robicie tam u was?
- Grillujemy i pijemy wódke
- A w zimie?
- Nie grillujemy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 193 gości