Uszczelka głowicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Uszczelka głowicy

Post autor: Per » pn wrz 24, 2007 21:08

Witam
Mam pytanie dotyczące pęknietej uszczelki głowicy
Pęknieta uszczelka powoduje dostanie się płynu do oleju, niebieski dym, biała maż na bagnecie, bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.

Ja mam osad z oleju w zbiorniczku płynu chłodniczego (nie mam wyżej wymienionych objawów) czy taki objaw to usterka uszczelki pod głowicą


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

toomii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 19:52
Lokalizacja: turek

Post autor: toomii » wt wrz 25, 2007 07:35

prawdopodobne przepuszcza kanal olejowy i olej dostaje sie do plynu. paskudna zecz. potafi strasznie zabrudzic uklad chlodzenia.



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt wrz 25, 2007 08:46

To też jest objawem padniętej uszczelki


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » wt wrz 25, 2007 10:53

czyli prawdopodobnie uszczelka pękła między kanałem olejowym i płynem chłodzącym, nadciśnienie wypycha olej do płynu

nic nie pozostaje jak tylko zdjąć głowice i dokonać oględzin
jakie są ceny takich uszczelek i na co zracać uwage podczas wymiany
Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 23:38 przez Per, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

toomii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: wt wrz 04, 2007 19:52
Lokalizacja: turek

Post autor: toomii » wt wrz 25, 2007 14:31

uszczelka zalezy jaka, od 30 do 80zl. przyrobocie sprawdzic szczelnosc zaworow, pierscieni, jesli dymil przy odpalaniu to mozna wymienic uszczelniacze. no i oczywiscie, dokladnie sprawdzic gladz glowicy, czy nie mam jakis skaz. jesli sa to trzeba z planowac.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt wrz 25, 2007 21:28

tomcio pisze:w zbiorniczku może też być wynikiem nieszczelności w chłodniczce oleju przy filtrze oleju.
bardzo mało prawdopodobne a wręcz niemożliwe jest to
chłodniczka oleju to oddzielne urządzenie nakładane na trzpień wspornika filtra olejowego
jakby była dziurawa to musiała by być ostro luźna, telepała by się na tym trzpieniu
a wtedy i przy okazji wylewał by sie ostro olej z miejsca mocowania filtra ...
więc tym samym chłodniczkę ja bym wyeliminował i stawiałbym na uszczelkę głowicy
zobacz tomcio jak ona jest mocowana tylko nałożona jest na "trzpień olejowy"
Obrazek

[ Dodano: Wto Wrz 25, 2007 21:33 ]
Per pisze:jakie są ceny takich uszczelek i na co wzracać uwage podczas wymiany
kup np. taką Elring metalową (ta w czerwonym opakowaniu na obrazku), koszt ok. 110zł
kup także nowe śruby do głowicy koszt ok 45zł
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt wrz 25, 2007 21:50

RobertP, ale tu chodzi o wewnetrzna nieszczelnosc. czesta przypadlosc chlodniczek.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » wt wrz 25, 2007 21:53

SouleR pisze:RobertP, ale tu chodzi o wewnetrzna nieszczelnosc. czesta przypadlosc chlodniczek.
OK, OK
aaale powiedz jak ona ma sie zrobić, jakoś nie łapie? czyżby ten odlew rdzewieje (jakoś sie nie spotkałem) :-k


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt wrz 25, 2007 22:25

nie rdzewieje tylko peka. toz to aluminium


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt wrz 25, 2007 22:58

kurde men, to pekaja kanaliki w srodku!!! nie chodzi mi o otwor na srube!!! przeciez tam masz kanaly na olej i wode. jak pojawi sie pekniecie to masz pupa blada. :panna:

rozszczelnienia zewnetrzne tez sie zdarzaja zwlaszcza na rogach i na laczeniu polowek


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » wt wrz 25, 2007 23:32

czyli do sprawdzenia wymiennik ciepła olej ciecz
dodam ze sprawa dotyczy MK3 1.9 D 1 Y
Ostatnio zmieniony wt wrz 25, 2007 23:36 przez Per, łącznie zmieniany 4 razy.


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

pwal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 19:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: pwal » śr wrz 26, 2007 00:44

1Y chyba nie ma chłodniczki oleju
Per pisze:Ja mam osad z oleju w zbiorniczku płynu chłodniczego (nie mam wyżej wymienionych objawów)
W moim 1Y tez mam delikatny czarny osad, ale jak spuscilem troche plynu z wezyka przelewowego to byl czysty i klarowny. Tez sie zastanawiam o co chodzi, bo golfiak odpala od strzała, nie dymi itd ,chyba na razie to oleję, póki jedzie do przodu jest ok



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 151 gości