EGR, fotki, o co w tym chodzi?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Horhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 09:39
Lokalizacja: Terespol

EGR, fotki, o co w tym chodzi?

Post autor: Horhe » śr wrz 05, 2007 10:42

Witam :)
To mój pierwszy post na tym forum. Piszę by poradzić sie Was szanowni klubowicze w pewnej sprawie golfa 4 TDI(110PS). Właścicielem jest mój teść i poprosił mnie o taką przysługę.
Na zdjęciach jak widać jest EGR. Rano podczas odpalania silniczek ładnie zaskoczy. Ale tu pojawia sie problem. Szarpie silnikiem i objawy te powtarzają sie w krótkich momentach. Gdy nacisnę palcem dźwignię pokazaną na zdjęciu objawy szarpania ustępują. Gdy ściągnę gumowy wąż, objawy również ustępują ale motor jest głośniejszy. Objawy również ustępują po około 5 min pracy motoru. Na obrotomierzu obroty falują od 900 do 1000. Motor ma przejechane 190 tys km, filtry, olej, świece wymieniany zawsze na czas.
Proszę o poradę jak to naprawić i gdzie leży przyczyna
Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Proszę o pomoc lub opinie. Z góry dziękuję.



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » śr wrz 05, 2007 11:22

Horhe,

no wiec jak ja to widze to masz problem z przycinajacym sie egr lub z N18

jak przesowasz ta dzwignie, to jest dzwigienka klapy gaszacej , to tak redukujesz masse powietrza ze egr jest calkiem zamkniety i wtedy wszystko wyglada na ok.
Ja proponije albo calkiem odlaczyc EGR ( moze wyskoczyc wtedy bald , ale niemusi) albo najpierw podmienic zaworek sterujacy N18 ( znajdziesz na drugim koncu tego wezyka ktory odlanczasz ) a jesli to niepomoze wyczyscic sam zawor EGR.

Nim wezniesz sie do roboty dobrze bylo by miec log z block 003 zaraz po odpaleniu
wtedy bylo by lepiej widac co sie dzieje.


pozdr.
voss

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr wrz 05, 2007 22:22

Zdejmij ta gumowa rurę od kolektora i zobaczysz ile masz tam syfu. Wydłub to wszystko, nastepnie zdejmij z gruchy EGR weżyk i podłącz do niego wężyk z dużą strzykawka i zassij
powietrze. Grzybek zaworu EGR powinien sie otworzyć, a po puszczeniu strzykawy powinien sie zamknac. I masz cała procedure sprawdzenia zaworu EGR. N18 sprawdzić można tak samo jak N75 czyli tak jak napisałem w innym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122020



Horhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 09:39
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Horhe » czw wrz 06, 2007 19:42

dziękuje Panowie. Jutro bedziem patrzeć co tam i jak tam... :)
Wskazówki bardzo cenne bo to inny motor od Forda, a tylko z niego coś kojarzymy z teściem.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw wrz 06, 2007 20:21

Horhe pisze:dziękuje Panowie. Jutro bedziem patrzeć co tam i jak tam... :)
Wskazówki bardzo cenne bo to inny motor od Forda, a tylko z niego coś kojarzymy z teściem.
ford 1.8td = shit. toporny, wielki silnik, z niewymiennymi prowadnicami zaworow [trzeba wiercic i wstawiac od opla], uwazac na przegrzanie, pedal gazu dziala jak kupa, mocy to nie ma, icek na silniku :panna: jedna rzecz - to potrafi zrobic bez remontu 400-500tys, gdy sie dba czyli wychodzi, ze nie jest tak zle. da sie nawet tuningowac na 115-125 kucy, ale zabawa z pompa to igranie z ogniem.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Horhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn wrz 03, 2007 09:39
Lokalizacja: Terespol

Post autor: Horhe » pn wrz 24, 2007 19:44

więc ani EGR (czysty i ładnie sie otwiera grzybek) ani N18 (podmienialiśmy na nówkę sztukę ze sklepu)
Jeden z mechaników sugerował że to pompa. Polecił preparat Castrol TD do czyszczenia układu paliwowego, wtrysków. Coś tam jest inaczej, znaczy mniej szarpie motorem podczas gdy jest zimny. Obroty jednak falują nadal. Ciągle myślimy :crazy: . Co to jeszcze może być? :chytry:



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » pn wrz 24, 2007 21:07

SouleR wszystko co piszesz o silniku Forda to prawda. Mam takie bydle w domu i pech chciał że zmuszony byłem naprawiać w nim pompe. Niestety po naprawie auto nie to samo... Na zimnym silniku czuć jakieś szarpnięcia, dopiero przygazówka do 2500 obrotów uspokaja motor i zaczyna pracować równo. Przyspieszenia za bardzo nie ma choć rozpędza się równo i nie ma zjawiska turbo dziury. Intercooler na silniku też mnie rozśmiesza. Widziałem że niektóre francuzy też tak mają. Ford Focus już ma przeniesiony IC i ma lepsze chłodzenie. Wiesz może co w tym silniku można podkręcić żeby zyskać troche mocy? Czy ten silnik ma EGR?

PS. O tym że można przenieść IC albo pokombinować z turbawką to wiem.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn wrz 24, 2007 21:50

Giugiaro1 pisze:[Wiesz może co w tym silniku można podkręcić żeby zyskać troche mocy?
trzeba dawke podniesc, ale jak dokladnie sie to robi to nie wiem. jest to bardziej klopotliwe niz u nas, bo tam latwo mozna spowodowac, ze bedzie kopcil jak czolg i palil wyraznie wiecej. szczegolow nie znam, aczkolwiek na forum mondeo trzeba zajrzec, powinno cos byc.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » wt wrz 25, 2007 07:45

SouleR u mnie właśnie chyba dawka jest za duża bo troche kopci. Nie na czarno tak jak przy lejących wtryskach, nie na niebiesko tak jakby olej brał, tylko na szaro. I to dosć mocno bo jak przyspieszam to albo mnie puszczają przodem albo zaraz wyprzedzają :grrr: . Dla pewności sprawdze chyba jeszcze wtryski. Nie napisałeś mi czy Mondeo Mk1 miało EGR? Gdyby okazało się że ma to bym się go pozbył.



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » wt wrz 25, 2007 08:47

Witam panowie mam podobny problem w moim MK4 z rana muszę dłużej go kręcić zanim odpali i przez chwilę szarpie silnikiem ale dosłownie po 5-10 sekundach przestaje
wymieniłem świece żarowe ale to nie pomaga
co to może być



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » wt wrz 25, 2007 09:09

Witam! Czytając temat jedna rzecz mnie zastanawia, mianowicie kolega napisał, że jak wciśnie stangę gruszki przy EGR to mu falowanie silnika ustaje. U mnie przy wciśnięciu tej sztangi autko gaśnie. Może cały problem bierze się z tego, że auto nie gaśnie po wciśnięciu tej sztangi i dlatego coś jest nie halo??? A może to ja mam problem z autem bo nie powinno gasnąć??? :blush:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 104 gości