Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zzoltar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 20, 2007 10:42
Lokalizacja: Śmigiel - Leszno
Kontakt:

Post autor: zzoltar » pn wrz 24, 2007 10:24

A ja ponawiam zapytanie o jakiś warsztat w okolicach Leszna, Kościana wielkopolskie który posiada sprzęt do frezsowania czoła wału chciałbym to zrobić w moim TDI-ku bo mu sie należy za to że mnie wozi , Bedę wdzięczny za info .


Było Polo MK II 1,3 GT , Golf III TDI 1Z.
Jest VW BORA 1,9 AJM.

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » pn wrz 24, 2007 11:49

Pytanie do was, czy ta przypadłosć występuje w silnikach 1,9D, 1,9TD i nowszych czy w silnikach 1,5D , 1,6D , 1,6TD też ??

mam silnik 1,5D i widzę że sztywne koło pasowe na kole rozrządu ma lekkie bicie, , z tego co kojarzę mam pełen klin na wale [ klin idzie przez całą długość koła rozrządu] , a nie tak jak w 1,6D gdzie jest tylko do połowy, śruba jest dokręcona,

czyli wychodzi na to że koło pasowe jest lekko krzywe , w takim razie wymieniać to koło czy dać sobie spokój ,



gtd_daroo

Post autor: gtd_daroo » pn wrz 24, 2007 23:43

Kupując mojego golfa też mialem to koło skrzywione. Byłem u mechanika z całkiem innym problemem i gdy odjeżdżalem i odpaliłem golfa.. zatrzymał mnie i usłyszał to "bicie" i mówił abym otworzył maske i odrazu mówił, że to do roboty jest i koszt nie byl zbyt niski, ale lepsze to niż wymiana silnika całego.. jak mi on to powiedział, że to często w golfach ( mam 1.9 GT D ) sie powtarza u już to nie jeden raz robił..



Zagato1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 17:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Zagato1 » sob wrz 29, 2007 21:13

a z bydgoszczy ktos zna moze magika co ma na wyposazeniu warsztatu taki frez do czoła?? :hmm:



zzoltar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lip 20, 2007 10:42
Lokalizacja: Śmigiel - Leszno
Kontakt:

Post autor: zzoltar » sob wrz 29, 2007 22:58

Zagato1 pisze:a z bydgoszczy ktos zna moze magika co ma na wyposazeniu warsztatu taki frez do czoła?? :hmm:
Hej kolego widziałem na allegro że ktoś z Bydgoszczy handluje takimi frezami zadzwoń do gościa może sie jakoś dogadasz http://www.allegro.pl/item246759870_vw_ ... _tdi_.html

A ja właśnie zainwestowałem i odwiedziłem salon VW gdzie zakupiłem kółko i śrubę koszt operacji : kółko -117 pln śruba - 6 pln teraz w nerwach czekam na wizytę u mechanika bo nie wiem jak będzie wyglądało czoło wału :-(

Dla wszystkich których to interesuje fotki naszych problemowych podzespołów.
Może komuś się przydadzą.

Nadal rozpaczliwie poszukuję warsztatu wyposażonego w frez ( asekuracyjnie) Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz wrz 30, 2007 15:42 przez zzoltar, łącznie zmieniany 2 razy.


Było Polo MK II 1,3 GT , Golf III TDI 1Z.
Jest VW BORA 1,9 AJM.

Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » pn paź 01, 2007 13:42

zna ktoś dobrego mechanika który by wymienił to koło lub najlepiej przerobił tak jak jest w tdi. chodzi mi o okolice warszawy,



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pn paź 01, 2007 14:33

bburdach, tutaj masz adresy zakładów z woj, Mazowieckiego polecane przez golfiarzy

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25368
musisz podzwonić , popytac.
powodzenia , sam tez to przerabiałem


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » pn paź 01, 2007 14:48

dzięki przyda się napewno :bigok:



Zagato1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 17:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Zagato1 » śr paź 03, 2007 10:33

zzoltar pisze:
Zagato1 pisze:a z bydgoszczy ktos zna moze magika co ma na wyposazeniu warsztatu taki frez do czoła?? :hmm:
Hej kolego widziałem na allegro że ktoś z Bydgoszczy handluje takimi frezami zadzwoń do gościa może sie jakoś dogadasz http://www.allegro.pl/item246759870_vw_ ... _tdi_.html
wiem wiem, bylem sobie ten frez obejrzeć, ale w gre wchodzi tylko sprzedaz a ja nie mam warsztatu zeby tyle kasy inwestować w narzędzia :D



akwarysta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 27, 2007 14:05
Lokalizacja: Łódź Bałuty
Kontakt:

Post autor: akwarysta » pt paź 26, 2007 12:09

Odświeżyłbym trochę ten temat. Czeka mnie szlif wału, i przerobie na ten duży klin. Mechanik powiedział że za robotę ( rozebranie silnika, wyjęcie wału ) 500zł. Czy to mało, dużo czy zdecydowanie za dużo ????

I kolejny pytanie: zakładając że mam już rozebrany silnik to co dla siebie samego należałoby od razu sprawdzić i ewentualnie wymienić ??



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt paź 26, 2007 13:39

Odświeżyłbym trochę ten temat. Czeka mnie szlif wału, i przerobie na ten duży klin. Mechanik powiedział że za robotę ( rozebranie silnika, wyjęcie wału ) 500zł. Czy to mało, dużo czy zdecydowanie za dużo ??
jeżeli mechanik wyciagnie wał , szlifnie przerobi i złozy z powrotem to 500zł jest akurat ale jeżeli za samo wyciagniecie wałka to chyba za duzo.
Ja płaciłem chyba 400 za taka robote tyle tylko że nie szlifowałem a wymieniłem wał na nowy , okazyjnie kupiony) Silnik był podwieszony i odsunieta skrzynia na bok a zmieniłem przy okazji tej roboty : uszczelnienia na wale , uszczelke na misce ,koło zębate + śrube, pompe wody i to chyba wszystko.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

akwarysta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 27, 2007 14:05
Lokalizacja: Łódź Bałuty
Kontakt:

Post autor: akwarysta » pt paź 26, 2007 13:41

no to cena bez szlifu, za samo wyciągnięcie i złożenie :/
szlif ok. 150zł

to może ktoś w Łodzi zna dobrego mechanika od takich spraw ?? wszelkie telefony mile widziane
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 13:42 przez akwarysta, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt paź 26, 2007 13:55

Tutaj masz adresy zakładów polecanych , zobacz ten który poleca Corvax
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25370


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

akwarysta
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 27, 2007 14:05
Lokalizacja: Łódź Bałuty
Kontakt:

Post autor: akwarysta » sob paź 27, 2007 12:56

No to jeszcze jedno pytanie:
Klin zniszczył czoło wału tak że nie da się takiego same klina zainstalować. Mechanik proponuje mi szlif czoła wału tak żeby wszedł klin od SDI. Podobno jest dużo większy i powinien pasować. Co wy na to ? Robił ktoś tak ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości