Silnik pracuje tylko na 3 cylindrach? - zrobilem VAG

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Silnik pracuje tylko na 3 cylindrach? - zrobilem VAG

Post autor: Nodle » czw wrz 20, 2007 21:32

Kupiłem kabel i zrobiłem pierwszy raz vaga... wszystko niby ok, ale w bloku pomiarowym silnika pokazuje mi dane tylko z 3 cylindrów! co jest grane? czy to znaczy, ze 4 cylinder nie chodzi? jak mozna to jeszcze sprawdzić?
Wydaje mi sie, ze silnik chodzi normalnie, normalne obroty itp.

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 21, 2007 20:39 przez Nodle, łącznie zmieniany 1 raz.



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » czw wrz 20, 2007 22:02

Wszystko jest OK, w grupie 13 pokazywane są dawki korekcyjne na poszczególne cylindry, jest tylko 3 bo czwarty gar jest jako wzorzec. Jak chcesz mieć pewność czy wszystko OK, to wklej tu logi z grupy 000, 01, 02, 03 i 04 na biegu jałowym i 04, 08, 011 i 010 na obciążeniu i będzie wiadomo wszystko o Twojej motorowni


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » pt wrz 21, 2007 20:38

więc zamieszczam poniżej moje logi :) prosze o przeglądnięcie :)

http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-002-003-004.CSV

http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-003-001-002.CSV

http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-004-008-011.CSV

http://www.nodle.freehost.pl/LOG-01-006-005-010.CSV


Pierwsze dwa logi z tego co pamiętam na jałowym bez obciązenia - dwa pozostałem na obciążeniu.



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » pt wrz 21, 2007 21:10

O matko święta. co to jest??????????
logi pod obciążeniem są do dup*, robi się je tak, ustawiasz kompa wbijasz 3 lub 4 bieg i od około 1,6 tyś obr wciskasz pedał gazu do podłogi aż do 4,5 tyś obr. Co tak się boisz go ciągnąć wyżej niż 3 tyś?
Z tych logów nic nie widać, jedno co to tylko że masz źle podpięty wężyk od MAPa zamiast do kolektora ssącego za IC to masz zaraz za filtrem i zamiast pokazywać ciśnienie doładowania to wiem że u ciebie było 990hPa.

Aha logi robi sie na nagrzany silniku a nagrzany to powyżej 80 stopni a nie 62 stopnie.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » pt wrz 21, 2007 21:27

nie wiedziałem... :blush: sorry poprawie :grin:



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » sob wrz 22, 2007 11:15

ajni pisze:zamiast pokazywać ciśnienie doładowania to wiem że u ciebie było 990hPa
fajne ;)

a tak na poważnie to co się dzieje jak komputer nie może odczytać poprawnego ciśnienia doładowania, gdy np. wężyk jest źle podpięty.

Auto wchodzi w tryb awaryjny ?
Ostatnio zmieniony sob wrz 22, 2007 11:15 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.



Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » sob wrz 22, 2007 13:14

ajni pisze:...masz źle podpięty wężyk od MAPa zamiast do kolektora ssącego za IC to masz zaraz za filtrem...
O który wężyk chodzi, bo nie moge go zlokalizować... bardzo pomogloby jakies foto.
Nie idzie on czasem do N75?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob wrz 22, 2007 13:18

chodzi o wezyk ktory wychodzi z kolektora ssacego i idzie do podszybia (az do komputera)

tak powinien isc, moze masz pomieszane wezyki


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » sob wrz 22, 2007 13:55

mariachi, w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?

Nodle,
wężyki mają być tak podpięte:
rozpiska z mojego golfa AHU:
- z komputera (MAP) do kolektor ssący za IC
- kolektor ssący (plastikowa rura od filtra) do N75 od samego dołu (tam gdzie jest też ten poprzeczny)
- z N75 pod kątem do gruszki zaworu westgate
- Z N75 góra do "pipki" turba koło ssącego
- N18 z samego dołu (z prawej tam gdzie są 2 rurki) do silnika (poniżej głowicy przy 4 cylindrze wystaje coś z silnika z płaską powierzchnią tam idzie wąż do serwa i do tego węża podpięte- vacum pompa?)
- N18 środek (z prawej tam gdzie 2 tylko wyżej) do gruszki zaworu EGR
- N18 góra (w lewą stronę) do puszki filtra powietrza
- vacum (patrz opis wyżej) idą 3 wężyki jeden na dół N18, drugi gruby do serwa i trzeci na dół do jakiegoś zaworka z 2 kablami- sterowani obiegu zamkniętego
- góra zaworka od obiegu zamkniętego idzie w ścianę działową koło przewodów od nagrzewnicy (w innym silniku widziałem podpięte do filtra powietrza)

Rozpiskę wężyków i zdjęcia masz tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#1381502


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob wrz 22, 2007 14:12

ajni tylko AHU ma chyba zmienna geometrie i uklad podcisnienia

kolega ma 1Z

wezyk od ECU (komputer) idzie do kolektora ssacego

czerwony wezyk (od strony zimnej turbiny) idzie do n-75 do metaloego krucca
niebieski wezyk (od gruszki turbiny) idzie do n-75 do plastikowego krucca (tylko nie pamietam czy na osi z czerwonym czy nie)
i czarny idzie z dolotu do n-75

[ Dodano: Sob Wrz 22, 2007 2:14 pm ]
ajni pisze:w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
troszke sie mylisz, jesli bedzie mial uszkodzony wezyk do ECU to nie bedzie pompowal, z tego co pamietam kolega Pruszkowiak mial podpiety wezyk od ECU do pompki VACu i mu wcale auto nie chcialo jechac


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » sob wrz 22, 2007 14:53

ajni pisze:mariachi, w awaryjny nie wejdzie nigdy, bo dla niego ciśnienie doładowania =0. Jedyne co to może ci węże pozrywać albo IC rozerwać (zależy co słabsze). Komp myśli że doładowanie =0 więc idzie większe wypełnienie N75= zamknięty westgate i turbo bije ile techniczne da radę a komp dalej widzi 0 i awaryjnego nie włącza bo po co?
nie prawda :) rozwalony waz do ECU = tryb awaryjny. u siebie tak mialem



ajni
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr mar 29, 2006 02:47
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Leon 1M 1.4 16V
Silnik: AXP

Post autor: ajni » sob wrz 22, 2007 20:09

Adamm, AHU ma westgate, to jest poprawiony 1Z, praktycznie wszystko to samo.
Co do awaryjnego to możliwe, ale miałem auto z podpiętym wężem od mapa do filtra, jechało i awaryjnych nie było. A jak podłączysz mapa do vacum to się nie dziwie że nie jedzie, skoro komp widzi mniej niż w atmosferze jest, sam bym zgłupiał.


Myślcie ludzie to nie boli!!!

Chcesz się podpiąć pod VAGa? Daj znać!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 206 gości