Na co zwrócić uwage przy silniku 1.6TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Na co zwrócić uwage przy silniku 1.6TD

Post autor: krzysiek82 » pt wrz 21, 2007 14:41

Witajcie
Będę dzisiaj oglądał takiego golfa i nie wiem za bardzo na co zwrócić uwagę. Jakie wersje silnika są bardziej lub mniej kłopotliwe? Proszę o porady. I najważniejsze jaką moc ma taki silnik, bo znajduje różne info w tym temacie.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 23, 2007 18:50 przez krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt wrz 21, 2007 15:03

1V<==nr silnika TD z katalizatorem 60PS 110Nm mulek ale ludzie z tego forum robia z niego niezle rakiety ;)
JR/MF TD 70PS 130Nm silnik z duza turbina bez intercoolera
RA/SB 80PS 155Nm silnik z intercoolerem mniejsza turbina chlodzona woda dobry silnik do modow ;)

na co zwrocic uwage:
-odkrecic waz idacy od filtra powietrza do turbiny i zobaczyc cz niema oleju
-poporostu sie przejechac od 2500obrotow powinno czuc doladowanie na plecach ;)
-stan blachy jak jest to wazne dla ciebie bo zapewne cos gdzies trzeba bedzie maznac



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pt wrz 21, 2007 15:07

Dzięki z blachą to wiem, dzięki za info na pewno będzie to pomocne podczas oglądania auta. To będzie 2 golf dla mojej dziewczyny, bo niestety poprzedni dostał w tył i nadaje się do kasacji mimo iż silnik 1.6 zwykły D był w stanie igła.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt wrz 21, 2007 15:12

to taki 1V 60PS bedzie wsam raz troche lepiej "w serii" jezdzi od 1.6D ;)



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pt wrz 21, 2007 15:20

mnie by bardziej pasował zwykły diesel jak dla niej ponieważ ja sam mam 75kobyłek zagazowane i mi będzie głupio jak mnie moja laska będzie wyprzedzała :)

A jak wygląda kwestia spalania takiego silnika? Zwykły diesel zadowalał się 4.5L na 100km nawet przy ostrym deptaniu. A jak będzie w TDI?


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt wrz 21, 2007 15:31

Zwykły diesel zadowalał się 4.5L na 100km nawet przy ostrym deptaniu
oj niewiem mialem 1.6D i palil mi 6L jak mu ciskalem a Td pali tyle samo tez przy deptaniu
nawet wg katalogu najoszczedniejszy z diesli w mk2 jest wlasnie TD ale roznie to bywa w rzeczywistosci
jesli silnik byl po remoncie bym uwazal bo nieraz sie slyszalo jak sie robi remonty w polsce



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pt wrz 21, 2007 15:34

Ja także byłem zaskoczony spalaniem, ale ona musi mieć oszczędne auto bo robi dziennie 100-300km, a to auto które będę dzisiaj oglądał jest sprowadzone więc nie ma obaw, że jakiś pseudo polski mechanik się do niego dotykał.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt wrz 21, 2007 15:47

krzysiek82, wiesz z tymi sprowadzanaymi auto to roznie bywa ;)
ale 1.6D nie psuje sie praktycznie ja jezdzilem ponad rok i tylko olej zmienialem i plyn do spryskiwaczy dolewalem praktycznie bezobslugowy byl :lol:
nawet jak ma 300tys przebiegu jeszcze polata a polata mowa o 1.6D



Awatar użytkownika
niwdew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: wt lis 28, 2006 20:38
Lokalizacja: Krakow/Starachowice

Post autor: niwdew » pt wrz 21, 2007 19:49

otwórz maske jak chłop bedzie ci odpalał zimny silnik zobacz jak pali jak dlugo grzeje swiece itd.Pozniej odkrec korek od oleju przyłuż ręke jak plyje olejem albo leci z tamtad bialy dymek sa powody do obaw jak czujesz tylko leciutko powietrze jest o.k
Sprawdz naklejke w bagazniku jaki silnik jest na naklejce a jaki powinnien byc



Mariusz D.
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: śr sty 05, 2005 17:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Mariusz D. » pt wrz 21, 2007 21:20

Poprostu się nim przejedz i posłuchaj a wszystko będziesz wiedział, jak chodzi jak Lublin to znaczy , że złom.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pt wrz 21, 2007 23:19

niwdew pisze:odkrec korek od oleju przyłuż ręke jak plyje olejem albo leci z tamtad bialy dymek sa powody do obaw
z tym chlapaniem to roznie bywa nie koniecznie musi swiadczyc o zajechanym silniku ale jak wali dym spod korka to kaplica


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » sob wrz 22, 2007 10:09

Jak wali dym spod korka to kaplica, ?

dlaczego niby, z korka oleju znaczy się , mi się wydaje że ten dym spod korka to opary oleju , takie opary zbierają się w skrzyni korbowej już od zapłonu, i jak korek odkręcisz to zamiast odmą idą przez korek

Poprawcie sie jeśli sie mylę ,

u mnie takie opary występują , silnik chodzi bardzo dobrze , nie łyka oleju ani nie łyka płynu chłodniczego , nie kopci na fioletowo z tłumika,

silnik 1,5D

:smoke: czyli jak z tym jest , chyba że w 1,6TD jest inaczej :jezor:



Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » sob wrz 22, 2007 22:31

Dzięki chłopaki za porady, oglądałem auto i oprócz kilku detali wydało się ok (do malowania lewy tylni błotnik ponieważ ma małe wgniecenie oraz drzwi). Wersja kubełkowymi fotelami i ciemnymi tynymi światłami ale bez obrotka. Czy takie wersje wychodziły czy po prostu ktoś coś wymieniał? Facet chce za tego golfa 4200zl + opłaty roczni 90 nie wiem czy jest tyle wart biorąc pod uwage koszty prostowania i lakierownia tych dwóch elementów (min 250zł od elementu tyle biorą w lodzi)


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 92 gości