problem z temperatura

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

problem z temperatura

Post autor: Zoltecek » czw wrz 20, 2007 11:50

Witam mam problem z temperatura w swoim AAZ chodzi o to ze temperatura cieczy na desce rozdzielczej nie przekracza 50 stopni problem w tym ze termostat trzyma temperature bo po odpaleniu goryn waz chłodnicy jest ciepły a dolny nie czego to moze byc wina moze jakiegos czujnika a moze termostat za szybko sie otwiera?


Garett T3 ready to aplication :D

skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » czw wrz 20, 2007 12:22

a moze wogole sie nie otwiera?... :bajer:
sprawdz go...koszt niewielki...



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » czw wrz 20, 2007 12:27

jakby sie nie otwierał to temperatura napewno pokazywała by wiecej czyli 100 a u mnie pokazuje 50


Garett T3 ready to aplication :D

leoncio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 181
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 22:05
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: leoncio » czw wrz 20, 2007 14:32

Zoltecek pisze:jakby sie nie otwierał to temperatura napewno pokazywała by wiecej czyli 100 a u mnie pokazuje 50


kolego temperatura poczatku otwarcia termostatu jest 85 stopni a konca 105 wiec musisz sprawdzic czy przy wysilku samochodzik sie bardziej rozgrzeje



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » czw wrz 20, 2007 14:44

ja raczej twierdziłbym, że skoro masz niedogrzany silnik, to termostat jest cały czas otwarty. to, że dolny wąż jest zimny spowodowane jest coraz niższą temperaturą otoczenia i dobrym działaniem chłodnicy. tak czy siak sprawdziłbym termostat. koszt wymiany niewielki (tylko wahler)



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » czw wrz 20, 2007 16:40

ok juz mam termostat
teraz pytanko 2 ile twa nagrzanie diesla w zieme? czy jest sens zasłaniac czesc chłodnicy na zime zeby szybciej autko sie grzało?


Garett T3 ready to aplication :D

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » czw wrz 20, 2007 17:05

Zoltecek pisze:problem w tym ze termostat trzyma temperature bo po odpaleniu goryn waz chłodnicy jest ciepły a dolny nie
Zobacz czy chłodnica jest zimna!!! a nie dolny wąż, w końcu po to jest chłodnica żeby schłodzić płyn który wpływa górnym a wypływa dolnym wężem
Zoltecek pisze:czy jest sens zasłaniac czesc chłodnicy na zime zeby szybciej autko sie grzało?
Nie ma jeżeli masz termostat w porządku.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » czw wrz 20, 2007 22:25

Zoltecek pisze:czy jest sens zasłaniac czesc chłodnicy na zime zeby szybciej autko sie grzało?
Nie ma jeżeli masz termostat w porządku.[/quote]

nibyt tak
ale jak ja w benzynie zakryłem w zime pół chłodnicy to szybciej mi sie grzał i to znacznie szybciej a na trasie trzymał rowno 90 przed zasłonieciem na trasie rowniez trzymał 90 ale trwało to znacznie dłuzej


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » czw wrz 20, 2007 22:34

w polonezach a i owszem zaslanialo sie chlodnice ale w golfach nenene to mija sie z celem
jak masz dobry termostat to bedzie sie grzal rownie szybko . a jesli chodzi o zime to powiem Ci na przykladzie mojego ze po przejechaniu okolo 3km to w samochodzie juz robi sie cieplo :hmm:no ale niewiem czy moj termostat tez nie kwalifikuje sie do wymiany :bajer:
Ostatnio zmieniony czw wrz 20, 2007 22:36 przez Virus177, łącznie zmieniany 1 raz.


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » czw wrz 20, 2007 22:37

Zoltecek, myslalo nad tym rozwiazaniem termostatowym pare tegich glow za kupe kasy i jak do tej pory nie wymyslili niczego lepszego...
zaslaniac chlodnice to mozna w zuku czy autosanie... :bigok:
jak niedogrzewa to poszukaj przyczyny w niesprawnosci czegos...na poczatek termostat, potem zobacz ile masz plynu itd itp...
pisze o termostacie bo sie zuzywa jak wiele innych czesci autka...potem pompa chlodzenia, ale watpie...



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » czw wrz 20, 2007 23:04

a czy ktos probował ulepszyc ogrzewanie? chodzi mi o to zeby zaraz po zapaleniu auta leciało ciepłe powietrze a nie po 3 km
ja myslałem o aluminiowym grubszym drucie owinientym w koło kolektora wydech i doprowadzonym do obudowy nagrzewnicy z tamta wiatrak by ciagna juz do kabiny


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » czw wrz 20, 2007 23:07

jak chcesz miec cieplo odrazu to kup Webasto a nie bedziesz kabinowal i jeszcze fure spalisz :kac:


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pt wrz 21, 2007 00:22

Moze trza by było termostat wymienic tak jak piszą koledzy wyzej, bo od starosci mogły juz gumki pompekac i nie trzyma obiegu tak jak trzeba :)


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Krystian GTD » pt wrz 21, 2007 20:23

Witajcie temperaturą silnika zawsze steruje termostat. Zakrywa się chłodnice (tylko w sytuacji awaryjnej) wtedy gdy jest silnik niedogrzany - a jest niedogrzany jest dlatego że termostat do du.. . Jak macie 50 - 70 na 100% termostat kwalifikuje się do wymiany. Ja w swoim MK3 wymieniłem termostat i po temacie. Ciepłe powietrze dmuch chwilkę po odpaleniu a silnik osiąga 90 stopni po jakiś 3 km. Termostat tylko firmy Wahler bądź VW, żadne włoskie wynalazki. Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 162 gości