Jakie jest spalanie w 2.5 150PS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie jest spalanie w 2.5 150PS
witam jak w temacie zastanawiam sie nad kupnem albo paska albo a6 z tym silnikiem i ciekaw jestem ile może palić??? słyszałem taką opinie ze jak sie jeździ delikatnie i nie przekracza 120 to pali 6 ON i nie chce mi sie wierzyć... proszę o wypowiedzi sprawdzone żeby mi nagle 10 litów nie palił..
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 15:59 przez jakub1000, łącznie zmieniany 1 raz.
na początku był chaos potem ktoś stworzył GOLFA
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
kumpel ma A6 (w budzie C4 silnik 2.5 TDI AEL 140KM) i pali mu 7l ON w mieście sam nią jeździłem kopyto niezłe jak na kombiaka i komfort zajebisty- ale audi C5 2.5 TDI V6 nie bierz bo się bardzo psują te silniki lecą rozrządy itp. w pasku nie wiem jak silnikowo, ale podobno strasznie zawias leci na naszych drogach ale jak cię stać to co innego.
Było MK II GTI jest A6 quattro TDI
Jeden z moich klientów miał takiego passka sedana w automacie.Spalanie od 8 w trasie do 11 litrów w mieście.Twierdził że nigdy w mieście nie zszedł mu poniżej 10 ( długo się nim nie nacieszył bo po pięciu miesiącach mu go ukradli).Inny mój klient ma takowego kombi 2002 r w manualu.Twierdzi że przy jazdach miejsko-podmiejskich wychodzi mu 8-9l latem,9-10 zimą.Jeszcze inny mój klient ma A-6 z 98 r z tym silnikem z qattro i w automacie i też twierdzi że 9-11 litrów to standart dla tego auta.Generalnie silnik dużo bardziej zawodny niż 1.9 tdi a moc też nie najwyższa bo 150 kucy wyciśniesz samym softem ze 130 konnego 1.9 tdi i napewno jazda nim będzie dużo bardziej ekonomiczna niż 2.5 V 6 TDI.W razie jakiejkolwiek awarii też raczej z dostępnoscią klamotów do 1.9 będzie mniejszy problem niż do 2.5.
Poczytałeś o tych silnikach?jakub1000 pisze:witam jak w temacie zastanawiam sie nad kupnem albo paska albo a6 z tym silnikiem i ciekaw jestem ile może palić???
Spalanie to może być zabawa w piaskownicy w porównaniu do tego co się może w nich wysrać.
AFB, AKE i inne V6 2.5 TDI VP to jedna i nieustająca wielka tragedia. Wycierające się wałki rozrządu, problemy z pompą wtryskową, cieknące olejem, zapychająca się odma i wywalający przez to olej, dłuuugaśny pasek rozrządu lubiący sobie pierd... . Poza tym dziesiątki innych "atrakcji". Ciut lepsze są 2.5 TDI V6 zaczynające się na literę "B". Ale ogólnie to też kupa.
Co do chipsowania - szału też nie ma ze 150 do ok 180 KM, te seryjne 180 na 210 KM. I koniec. Tyle to ma 1,9 TDI PD na GT20 bez bólu.
Moje osobiste zdanie - szukaj 1,9 TDI PD 130 KM, najlepiej po 2002 r. Mało palą, sprawdzone, twałe i podatne nawet na bardzo mocne mody.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Proponuje poczytać zanim się coś nierozsądnego napiszejakub1000 pisze:ale 130 kucy a chce kupic combi to wydaje mi sie trochę mało a nie mam przekonania do 1.9 i 130 koni wydaje mi sie ze troche ten silnik za bardzo wysilony jest no nie??
130 KM w serii chodzi w 100% porównywalnie do 150 KM 2,5 TDI bo silnik jest o niebo lżejszy i przeważnie ma realnie ok 140 KM. PD ma bardzo ładny potencjał i na seryjnym turbo i pompkach spokojnie odda 165-170 KM. Poza tym seryjne 1,9 TDI PD ma taki moment jak 2,5 TDI 150 KM, a dłubnięte lekko ma moment większy jak 2,5 180 KM
Zasialanie PD daje znacznie lepsze rozpylenie paliwa i ogólną większość sprawność silnika. Poza tym 130 KM AWX ma mocny wał, tłoki i korbowody, większą chłodnicę oleju. Po zmianie turbiny i IC można z tego silnika wycisnąć nawet ponad 200 KM i nie zuważysz spadku twałości. Do tego dołóż to, że znacznie mniejsza masa na przedniej osi daje w efekcie lepsze prowadzenie i większą trwalość shitowatego zawieszenia na aluminiowych wahaczach.
Zastanów się więc po Ci taka przestarzała krowa jak 2,5 TDI, paląca ON wiadrami i psująca się co chwila? Jak mało Ci nieszczęść to kup sobie 2,5 TDI z Multitronic
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 19:11
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Kup sobie coś takiego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3404362 tylko że z napędem quattro może palić litr lub dwa więcej. a 130KM wystarczy w zupełności na takie kombi liczy sie moment obr.jaro4444, ale 130 kucy a chce kupic combi to wydaje mi sie trochę mało a
Było MK II GTI jest A6 quattro TDI
Jakub1000 albo decydujesz się na Diesla i godzisz się z nieco głośniejszą pracą, ale doskonałą elatycznością i małym zużyciem paliwa, albo też poszukujesz benzyny. Osobiście nie pchałbym się w benzynę bo pali dużo a gazu po prostu nie lubie.jakub1000 pisze:widzę że trochę siedzisz w tdi vw. ja osobiście wole benzyniaki ale trochę mnie przekonałeś. a od którego roku w pasku są aluminiowe wahacze??? ale paska z silnikiem 130 kucy ciezko znalesc a co myslisz o 110???
Co do 110 to są najczęściej silniki AFN. Twała, w miarę prosta konstrukacja, podatna na modyfikacje. System zasilania pompą wtryskową VP37 nie pompowtryskami.
Przeważnie mają już spore przebiegi ale SWAP na młodszy motor jest możliwy.
Podatność na mody - sam program ok 135 - 140 KM jak zdrowy motor i układ paliwowy (pompa, wtryski).
Chcesz więcej mocy - robisz FMIC, dajesz wtryski 216 i turbo AWX lub hybrydę na wirnikach i wałku ARL, dostajesz ok 150-155 bezpiecznej mocy. Dalej nie ma sensu przy tych dziadkach. Lepiej postawić na niezawodność. Chyba, że lubisz ekstrema to można pociągnąć go nawet ponad 220 KM. Tylko moment ugotujesz go temicznie. Trwałe są do ok 180 KM przy dobrym FMIC i dobrze napisanym programie, tak by EGT nie było za wysokie.
Passaty na wielowahaczowym zawieszeniu przednim z aluminium weszły od 1996 r. jako B5 i były produkowane do zeszłego roku chyba. W 2000 roku przeszły FL.
Osobiście uważam B5 za niezbyt ciekawe auto. Mało miejsca w środku, przednie zawieszenie co chwila psujące się, drogie. Ma za to dobre blachy.
Fajny wóz w fajnej wersji Quatrro, przebieg udowadniający, że są wieczne te silniki i te wozy, tylko nie o tym 2,5 TDI kolego rozmawiamy (to na zdjęciu to jest C4), a tym co był w A6 C5 2,6 TDI V6KONDZIO pisze:Kup sobie coś takiego http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C3404362 tylko że z napędem quattro może palić litr lub dwa więcej. a 130KM wystarczy w zupełności na takie kombi liczy sie moment obr.
Swoją drogą 2,5 TDI R5 jest dużo ciekawszy. Mniej pali, cholernie twały, łatwo dorwać do niego części od Volvo V70 lub busa T4 z motorami 2,5 TDI R5 140 lub 150 KM (AXG lub AHY). W budzie A6 C4 to fajna opcja ale nie tak zajeżdzony
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 18:08 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Damcio ARL w Passacie B5? :green_fuck:damcio151 pisze:kup ARL czyli seryjne 150KM ... po chipie masz jakieś 180
Ludzie ratujcie albo zastanówcie się co piszecie
ARL to silnik poprzeczny i od stosowanego w Passacie B5FL wzdłużnego silnika AWX różni się tylko turbiną i ewentualnie pompkami AL. Po 2002 r. wszystkie 130 i 150 KM TDI PD mają te same tłoki, korbowody i wzmocnione wały korbowe (przed 2002 r. te wały ma tylko ARL).
Popieramdamcio151 pisze:jakub1000, daj sobie spokój z 2.5l .... kup ze sprawdzoną jednostką 1.9 TDI
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
pomyliłem z MKIV to niech będzie ta 130jaro4444 pisze:Damcio ARL w Passacie B5?
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 20:37 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości