EGR out - wrazenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: pt maja 06, 2005 07:33
- Lokalizacja: Piotrków Tryb.
- Kontakt:
Jestem świeżo po czyszczeniu kolektora i głowicy a także zaślepieniu EGR-a. Dolot w głowicy wyczyściłem tak jak polecał "radekk" czyli zamykając kolejne zawory, czyszcząc i usuwając brud sprężonym powietrzem. Ilość sadzy, a raczej brudnej mazi była nieco mniejsza niż na jego zdjęciach ale było tego sporo. Bardzo dużo było również w dolocie w głowicy dlatego polecam wykorzystać jego patent.
Po przeróbce nie zauważyłem różnicy w głośności pracy silnika ani charakterystyce klekotania. Silnik odpalił bez żadnego kopcenia i od razu miał dużo większą moc.
Znacznie zmieniła się dynamika silnika na wyższych obrotach. Teraz się ładnie kręci od 3000 tyś. aż do odcięcia. Wcześniej przy 3500 tyś. nie miał już siły a przy 4000 zostawiał ogromną chmurę za sobą.
Po przeróbce nie zauważyłem różnicy w głośności pracy silnika ani charakterystyce klekotania. Silnik odpalił bez żadnego kopcenia i od razu miał dużo większą moc.
Znacznie zmieniła się dynamika silnika na wyższych obrotach. Teraz się ładnie kręci od 3000 tyś. aż do odcięcia. Wcześniej przy 3500 tyś. nie miał już siły a przy 4000 zostawiał ogromną chmurę za sobą.
Ostatnio zmieniony śr wrz 19, 2007 08:33 przez mihau, łącznie zmieniany 1 raz.
damcio151, bez przesady zakres obrotowy silnika jest po to żeby z niego korzystać, przejedź się jakimś tdi z tiptronikiem to zobaczysz do ilu kręci na 1 biegu jak mu sie depnie.
Oczywiście inną sprawą jest jeżdżenie na np. 3 biegu z maksymalną prędkością obrotową silnika przez kilka minut, a inna przyspieszanie wykorzystując pełen zakres obrotów silnika, z tym że o ile na 1-2 biegu ma to sens to 3-4-5 jest już mocno dyskusyjne.
Oczywiście inną sprawą jest jeżdżenie na np. 3 biegu z maksymalną prędkością obrotową silnika przez kilka minut, a inna przyspieszanie wykorzystując pełen zakres obrotów silnika, z tym że o ile na 1-2 biegu ma to sens to 3-4-5 jest już mocno dyskusyjne.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
ale ja nic do tego nie mam sam czasami sobie depne mocniejCorvax pisze:damcio151, bez przesady zakres obrotowy silnika jest po to żeby z niego korzystać, przejedź się jakimś tdi z tiptronikiem to zobaczysz do ilu kręci na 1 biegu jak mu sie depnie.
ja tylko wytłumaczyłem o co chodzi koledze olek256
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
tydzień temu też dołączyłem do grona zaślepiaczy egr-a.
zaślepiłem, wszystko dokładnie wyczyściłem (skrobanka, piana aktywna, karcher, palnik)
napewno jest lepiej. Przedtem ciągnął do 4tyś, a potem , auto jakby zmulało, czuć było wyraźnie, tak jakbym popuścił pedał gazu,
Teraz ładnie się kręci, wskazówka tak szybko jak wkręca się do 4tyś, tak samo idzie dalej, do 4,5 , nawet do 5.
i proszę mi tu nie pisać jak innym, np "jak traktujesz silnik"
bo na ciepłym silniku nie ma nic strasznego jak się mu czasami przeciągnie na biegach, i sekunde pochodzi na wyższych obrotach, nawet wyjdzie mu to na zdrowie.
Zastanawiam sie teraz nad wywaleniem kata, ale chyba sie wstrzymam bo jak na swoje ok 110ps zapieprza jak głupi, wiec brak kata chyba wiele nie da,
zaślepiłem, wszystko dokładnie wyczyściłem (skrobanka, piana aktywna, karcher, palnik)
napewno jest lepiej. Przedtem ciągnął do 4tyś, a potem , auto jakby zmulało, czuć było wyraźnie, tak jakbym popuścił pedał gazu,
Teraz ładnie się kręci, wskazówka tak szybko jak wkręca się do 4tyś, tak samo idzie dalej, do 4,5 , nawet do 5.
i proszę mi tu nie pisać jak innym, np "jak traktujesz silnik"
bo na ciepłym silniku nie ma nic strasznego jak się mu czasami przeciągnie na biegach, i sekunde pochodzi na wyższych obrotach, nawet wyjdzie mu to na zdrowie.
Zastanawiam sie teraz nad wywaleniem kata, ale chyba sie wstrzymam bo jak na swoje ok 110ps zapieprza jak głupi, wiec brak kata chyba wiele nie da,
hmmmm a czy przypadkiem TDi nie ma odciecia tylko poprostu ginie doladowanie i czy przypadkiem w TDi nie mozna zlapac czegos takiego jak obroty wsteczne czyli ze po przekreceniu wybuch mieszanki nastepuje w innym polozeniu tloka ??? bo ropa wolno sie spala w stosunku do benzyny ???mariachi pisze: Teraz ładnie się kręci, wskazówka tak szybko jak wkręca się do 4tyś, tak samo idzie dalej, do 4,5 , nawet do 5.
i proszę mi tu nie pisać jak innym, np "jak traktujesz silnik"
bo na ciepłym silniku nie ma nic strasznego jak się mu czasami przeciągnie na biegach, i sekunde pochodzi na wyższych obrotach, nawet wyjdzie mu to na zdrowie.
Zastanawiam sie teraz nad wywaleniem kata, ale chyba sie wstrzymam bo jak na swoje ok 110ps zapieprza jak głupi, wiec brak kata chyba wiele nie da,
A co do zapieprzania 110 to za chwile i tak bedzie ciecie kata pozniej chip pozniej turbo wtryski pompy chipy kolejne - nie ma ze zapieprza bo moze zapieprzac szybciej ;]
- prezes861
- Nowicjusz
- Posty: 49
- Rejestracja: śr mar 08, 2006 17:52
- Lokalizacja: Stargard / Szczecin
- Kontakt:
Witam
Wyszyściłem już w swoim AFN-ie kolektor dolotowy z sadzy i było w nim wiecej jak pół kilo syfu
Ale zlożyłem go na stare uszczelki bo niezdążyłem do sklepu, EGR-u też niezaślepiłem bo juz niechciało mi sie docinać blachy, ale jutro sie za to biore.
I teraz pytanie...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 80954.html
gdzie wsadzaliście blache żeby zaślepić EGR, nr 4 czy 5 na rysunku ?
Wyszyściłem już w swoim AFN-ie kolektor dolotowy z sadzy i było w nim wiecej jak pół kilo syfu
Ale zlożyłem go na stare uszczelki bo niezdążyłem do sklepu, EGR-u też niezaślepiłem bo juz niechciało mi sie docinać blachy, ale jutro sie za to biore.
I teraz pytanie...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 80954.html
gdzie wsadzaliście blache żeby zaślepić EGR, nr 4 czy 5 na rysunku ?
[img]http://szypulscy.pl/zst.stargard/zst.stargard_mini.jpeg[/img]
[url]http://ZST.STARGARD.pl/[/url]
[url]http://ZST.STARGARD.pl/[/url]
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
ja u siebie dałem pod 4,prezes861 pisze:gdzie wsadzaliście blache żeby zaślepić EGR, nr 4 czy 5 na rysunku ?
ciekawe czy jest ktoś kto dał z dwóch stron
tak jak pesymista oprócz paska nosi szelki
Ostatnio zmieniony sob paź 20, 2007 13:20 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości