ratujcie 1l oleju na 200km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

ratujcie 1l oleju na 200km

Post autor: daszczyk » czw wrz 13, 2007 11:14

Witam !!!

Passat 1,6 TD 91r przebieg 400tys, po regeneracji turbiny, popychacze ( gumki wymienione) bierze olej jak w temacie. Dzwoniłem do warsztatu i mechanik stwierdził że nie opłaca się robic remontu!!! Mówi że jak ściągnie głowice to napewno będzie popękana do wymiany to juz koszt. 600-800zł i cała reszcza do wyrzucenia na nowe. Mówił że ciężko będzie sie zamknąć w 3tys zł!!! Może macie jakiegoś mechanika który nie jest takim pesymistą i za połowę ceny zrobi?? jestem z wrocławia to może byc z okolic dolnego śląska.
Dzięki za pomoc, będą duże punkciki jak znajdę dzięki Wam jakiegoś majstra, pozdrawiam


Seba

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » czw wrz 13, 2007 12:44

jak dymi?? bierze też wodę oprócz oleju........nie chce mi się wierzyć że popękana jak powiedział ten koleś...............

może już gładzie zużyte... i spala olej...i wymiana pierścieni pomoże nieznacznie na początek

może coś przez tę turbinę jak źle zroboina....


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » czw wrz 13, 2007 13:40

wody nie bierze nie ubywa, silnik suchy, ale kopci jak smok !!! nawet na wolnych obrotach na niebiesko-biało, jak się go przyciśnie to ma kopa i chnura dymu, odpala na dotyk, no nie wiem może ta turbina bo duuużo więcej mi zaczął brać jak zmieniłem filtr powietrza a tamten był juz troche zabity ... to może turbo jak dostało więcej powietrza ??


Seba

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw wrz 13, 2007 14:10

Zmierz kompresję w cylindrach to bedziesz wiedział czy to pierścionki, czy głowica przy założeniu, że turbo masz 100% sprawne.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
daszczyk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz kwie 24, 2005 22:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: daszczyk » czw wrz 13, 2007 14:31

czy może być tak że pomiar kompresji wyjdzie wszędzie w normie i czy to wyklucza branie oleju przez silnik ?? czy może byc tak że cisnienie okej i tak może brać olej silnik ?? wtedy szukac w turbinie może po naprawie się rozsypała bo już rok minął ...


Seba

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » czw wrz 13, 2007 14:47

Jak kompresja będzie ok to albo głowica, albo turbo. Ja bym sprawdził najpierw turbo, bo można samemu nawet to zrobić, wystarczy ściągnąć rury, zobaczyć, czy nie ma w nich zbyt dużo oleju (jakby to była turbina to ci olej powinien wręcz pływać w rurach). Potem zdejmujesz ruręod filtra powietrza i sprawdzasz jak i luz ma wirnik (bo będzie miał), ale luz poprzeczny ma być ledwo wyczuwalny, luzu wzdłużnego ma nie być wogóle.

Jeśli turbo będzie zdrowe ( w co wątpię przy takim zurzyciu oleju) i będzie dobra kompresja, to ci zostaje tylko głowica do zdjęcia.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości