Glosny silnik, obroty, wyje wspoma, zgrzyt przy zapalaniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Glosny silnik, obroty, wyje wspoma, zgrzyt przy zapalaniu

Post autor: Zoltecek » pn wrz 10, 2007 12:01

Witam!!
Nareszcie po tygodniach poszukiwań staną mój pierwszy własny samochodzik Golf MK3 1.9 GTD. Auto miało 1 własciciela w niemczech(stary briff) ma teraz 258tys przebiegu autko zapala na dotyk. Teraz chciałem zadac kilka pytan bo jest to moj pierwszy diesel.
1. czemu tak głosno??:P jezdze benzyniakiem mk3 i tam było ciszej
2 Czemu obroty trzymaja sie po rozgrzaniu auta na poziomie 1000 rpm?wczesniej 900
3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/
4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok
Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 22:04 przez Zoltecek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn wrz 10, 2007 12:04

Zoltecek pisze:1. czemu tak głosno??:P jezdze benzyniakiem mk3 i tam było ciszej
bo to diesel :P
Zoltecek pisze:3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/
sprawdź , czy pasek jest dobrze naciągniety... może to pompa buczy :?:



Awatar użytkownika
vw-gorol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 03:09
Lokalizacja: Janikowo

Re: CHWALE SIE !!

Post autor: vw-gorol » pn wrz 10, 2007 12:53

3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/

U mnie tez sie tak dzieje Pompa jest ok ten dzwiek wydobywa sie u mnie gdzies z okolic lewego kola podejrzewam ze to raczej jakas guma przyciera

4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok

pewnie elektomagnes od razu nie wciaga bendixa
Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 12:55 przez vw-gorol, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mikan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 12:55
Lokalizacja: BYDGOSZCZ

Post autor: mikan » pn wrz 10, 2007 13:18

nawet w leonie czy pasku tdi 130 ps czuc ze to diesel, twardy jest i wogule slychac to,w 110 mniej ,twierdze na podstawie leona bo tym mialem okazje jezdzic i 90tka i 130stka,a jak ci glosno to wejdz do kadzia diesla to oszalejesz :) i uznasz ze u ciebie cicho



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » pn wrz 10, 2007 14:02

[ Dodano: Pon Wrz 10, 2007 14:03 ]
był teraz kolega z forum tomogolf2 i powiedział ze jest małe turbo i w dodatku zamiennik nazywa sie airsearch al;bo jakos podobnie czy ktos wie jak podkrecic to turbo zeby cisneło przynajmniej 1bar? tomo mowil ze to jest podobne do garetow ze cos z wezykiem trzeba zrobic ale konkretnie nic nie wiedział
Ostatnio zmieniony pn wrz 10, 2007 14:03 przez Zoltecek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 02:19
Lokalizacja: mazury
Auto: Mk2 Tdi
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: Mac » wt wrz 11, 2007 08:49

mysle zed twoje zgrzytanie przy odpalaniu to tylko such rozrusznik,trzeba go rozebrac,umyc syf i przesmarowac-bedzie jak ta lala!a co do wspomy to pewnie powoli pompka sie koncz,ostatnia czesto sie z tym spotykam!pozdro



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » wt wrz 11, 2007 19:36

Zoltecek pisze:2 Czemu obroty trzymaja sie po rozgrzaniu auta na poziomie 1000 rpm?wczesniej 900
Jak masz (a pewnie masz) ręczne tzw. "ssanie" to pewnie nie do końca odbija dzwignia na pompie. Trzeba linke wyregulować i troche olejku wpuscić



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Post autor: m1chal » wt wrz 11, 2007 19:39

Zoltecek pisze:4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok
dokladnie tak jak wczesniej ktoś napisał ... bendiks do wymiany :)


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Glosny silnik, obroty, wyje wspoma, zgrzyt przy zapalani

Post autor: PinkFloyd » wt wrz 11, 2007 19:50

Zoltecek pisze:Witam!!
Nareszcie po tygodniach poszukiwań staną mój pierwszy własny samochodzik Golf MK3 1.9 GTD. Auto miało 1 własciciela w niemczech(stary briff) ma teraz 258tys przebiegu autko zapala na dotyk. Teraz chciałem zadac kilka pytan bo jest to moj pierwszy diesel.
1. czemu tak głosno??:P jezdze benzyniakiem mk3 i tam było ciszej
2 Czemu obroty trzymaja sie po rozgrzaniu auta na poziomie 1000 rpm?wczesniej 900
3 nie wiem co jest ze wspomaganiem wydaje odgłos jakby jakas guma o cos tarła ;/ sprawdzałem pozio,m płynu i jest ok a płyn wyglada na nowy(czerwony) ale jakis zadki ;/
4. przy zapalaniu jest taki mały zgrzyt pozniej jest ok
1. Troszkę głośniej jest ale nie tak duzo jak móisz, masz osłonę pod silnikiem???, wygłuszenie maski???, szczelny wydech?? dobrze ustawiony kąt wtrysku ???
2. Dlatego, ze na zimnym włączaja sie swiece żarowe i grzeja mimo zgaszenia kontrolki na desce przez 2,5 min lub do temp. 68st- w zależności co bedzie szybciej, potem się wyłączaja i spada obciązenie alternatora i obroty sie podnosza. Sprawdz wg ellektronicznego obrotomierza ( jak włączyc jest w poradach ) jakie masz obroty. Ja na zimno mam 900, na ciepło 950- ten wskazówko jest niedokłądny. Troszkę masz za duże obroty jak mocno spadaja na zimno lub po rozgrzaniu to zła jest koleracja miedzy wydatkiem szczątkowym a przyspieszaczem ( śrubka którą reguluje się obroty ). Podaj wartosci to powiem co i jak zrobic
3. Moga byc górne łożyska amortyzatora- czasami obciera jak sa zużyte jakby guma tarłą o gume- trzeba to sprawdzic na odległośc trudno
4. Bendix do wymiany



Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » wt wrz 11, 2007 19:51

Zoltecek pisze:był teraz kolega z forum tomogolf2 i powiedział ze jest małe turbo i w dodatku zamiennik nazywa sie airsearch al;bo jakos podobnie czy ktos wie jak podkrecic to turbo zeby cisneło przynajmniej 1bar? tomo mowil ze to jest podobne do garetow ze cos z wezykiem trzeba zrobic ale konkretnie nic nie wiedział
a mi się wydaję że coś pokręciłes, bo czytałem ten temat. Przeczytaj jeszcze raz dokładniej, i nie pisz że kolega nie wiedział dokładnie, bo wiedział i wszystko jasno Ci opisał.


Obrazek

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » śr wrz 12, 2007 01:23

no juz wszystko wiem mam gareta t2 czy wiece jak go sie podkreca?


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr wrz 12, 2007 01:33

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 751e84cdaa tu powinno być


Obrazek

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » śr wrz 12, 2007 22:14

dzieki napewno sie przyda!!
:kufel: :kufel: :kufel: :kufel:
ma moze ktos jakiegos niepotrzebnego boost pina od 1,6 td??chetnie bym przeja oczywiscie za opłata:)


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » śr wrz 12, 2007 22:25

ma moze ktos jakiegos niepotrzebnego boost pina od 1,6 td??chetnie bym przeja oczywiscie za opłata:)
możesz spróbować sam zrobić. Chłopaki ponoć szlifierką zcinali i działało


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 142 gości