kupa dymu powyrzej 3500 obrotów i nierówna praca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

kupa dymu powyrzej 3500 obrotów i nierówna praca

Post autor: maluch » ndz wrz 09, 2007 12:19

witam mam taki problem w passacie b4 mojego brata jest to silnik 1.9 tdi 1 z . kiedy przygazuje mu sie na postoju powyrzej 3500 obrotów to silnik sie dusi i wkręca tylko do 4 tys a z tłumika cholernie kopci na czarno i nieruwno chodzi tak jakby na 3 cylindry i po chwili zaczyna chodzić równo na wolnych obrotach ale podczas przygazowania sytuacja sie powtarza czy ktos wie co to może być



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 09, 2007 12:40

Wniosek to nie gazować diesla na postoju bez sensu. :helm:
A tak na poważnie to podstawiają się zawory z powodu zbyt dużego ciśnienia oleju, które szybko rośnie podczas wkręcania się na obroty, a którego nie nadąża zbić zawór, który z kolei ma do tego służyć.
Spróbuj autko wkręcić na 2 biegu do obrotów maksymalnych i tego nie będzie, bo obroty wzrastają wolniej niż bez obciążenia i zaworek daje sobie radę.
Na 1-ce czasem też potrafi się zadławić. :bajer:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Djeight
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: czw wrz 21, 2006 14:43
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: Djeight » ndz wrz 09, 2007 12:41

może zawiesza się wtryskiwacz?? ddostaje za dużo ropy potem nagły spadek ciśnienia [ puszczenie gazu] powoduje jego odblokowanie i na wolnych pracuje dobrze ,

zrób tak, włacz silnik , przygazuj do tych 3,5tys obr , i tak trzymaj lub zablokuj do na tej wartości, potem idż do wtryskiwaczy i odkręcaj po kolei przewody wysokiego ciśnienia, jeśli silnik nie zmieni swojej pracy po odkręceniu jednego z przewodów to znaczy ze wtrsykiwacz jest wadliwy .



maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » ndz wrz 09, 2007 12:43

a można to jakos naprawić ? bo przecierz to niejest normalne że wsiadasz do auta dajesz mu na luzie gazu a on dymi i szarpie jak by mial sie zaraz rozpasć

[ Dodano: 09 Wrz 2007 12:46 ]
a może byc tego przyczyną zabrudzony nastawnik? bo też mam objawy brudnego nastawnika



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 09, 2007 12:49

Djeight pisze:zrób tak, włacz silnik , przygazuj do tych 3,5tys obr , i tak trzymaj lub zablokuj do na tej wartości, potem idż do wtryskiwaczy i odkręcaj po kolei przewody wysokiego ciśnienia, jeśli silnik nie zmieni swojej pracy po odkręceniu jednego z przewodów to znaczy ze wtrsykiwacz jest wadliwy .
To na 99% są podstawiające się zawory spowodowane za wysokim ciśnieniem.
Więc jeśli zostawi auto na 3500 i będzie odkręcał po kolei wtryskiwacze to w tym czasie ciśnienie oleju się unormuje i przestanie dymić i szarpać.

Mam jeszcze jeden pomysł. Niech kolega wkręca go na obroty nawet na postoju, ale wolno, czyli dojście do 3500 powinno trwać kilka sekund a nie sekundę.
A najlepiej podłączyć wskaźnik ciśnienia oleju i popatrzeć sobie co się dzieje gdy się gwałtownie dodaje gazu na postoju, a co się dzieje gdy wolno wkręcamy go na obroty. :bigok:

[ Dodano: 09 Wrz 2007 12:51 ]
maluch pisze:a można to jakos naprawić ?
Jeśli to zawór w pompie który obstawiam to można wymienić całą pompę. Podobno sam zawór też jakoś idzie wymienić, ale nie jest to proste.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » ndz wrz 09, 2007 12:53

ok sprawdze to jak będe go powoli wkrecal to można to jakos naprawic czemu to ciśnienie jest zaduze



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 09, 2007 12:58

Naprawić u siebie mi się tego nie chce, bo jest sens go wkręcać na postoju i dumać dlaczego dymi?
Mnie też raz na postoju zaczął kopcić i takich prób więcej nie robię. Na jedynce też mi się zdarzyło, ale na pozostałych biegach nie więc po co grzebać? :bigok:

[ Dodano: 09 Wrz 2007 12:58 ]
Na jakim oleju jeździsz?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » ndz wrz 09, 2007 13:01

total 10 W 40



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 09, 2007 13:07

Myślałem ża na mineralu i że może być za gęsty.
A wkręcasz go na zimnym czy rozgrzanym silniku (oleju), przy czym jak silnik złapie 90 stopni to olej ma dopiero około 70?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » ndz wrz 09, 2007 14:59

na zimnym nigdy go nie gazuje dopiero jak sie rozgrzeje ale musze to zrobić bo nawet niemoge ruszyc dobrze na piszczących bo go dusi i kopci zaczne od czyszczenia nastawnika moze cos pomoże

[ Dodano: 09 Wrz 2007 16:52 ]
prubowalem wkrecając go na obroty powoli i nic sie nie dzieje jest wporządku nawet do 5 tyś dochodzi bez problemu a jak dodam gwaltownie gazu to za każdym razem go dusi i kopci



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 09, 2007 20:11

maluch pisze:prubowalem wkrecając go na obroty powoli i nic sie nie dzieje jest wporządku nawet do 5 tyś dochodzi bez problemu a jak dodam gwaltownie gazu to za każdym razem go dusi i kopci
A nie mówiłem. :bajer:
Ciśnienie oleju na bank.
Czyszczenie nastawnika niestety na tę dolegliwość nie pomoże. A na szarpanie w czasie przyspieszania owszem.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz wrz 09, 2007 21:56

maluch pisze:bo przecierz to niejest normalne że wsiadasz do auta dajesz mu na luzie gazu a on dymi i szarpie jak by mial sie zaraz rozpasć
Masz rację, to jest właśnie nienormalne, silnik jest tak skonstruowany żeby działał pod obciążeniem.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » ndz wrz 09, 2007 22:32

grześko a może wiesz jak to naprawić skoro to jest to cisnienie oleju



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 09, 2007 22:41

maluch pisze:grześko a może wiesz jak to naprawić skoro to jest to cisnienie oleju
przecież napisał
Jeśli to zawór w pompie który obstawiam to można wymienić całą pompę. Podobno sam zawór też jakoś idzie wymienić, ale nie jest to proste.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 80 gości