Duża chmura dymu za moim autem. Czy to norma?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Duża chmura dymu za moim autem. Czy to norma?

Post autor: Marifex » ndz wrz 02, 2007 15:09

Witam

Mam golfa IV AHF 1999 rok przebieg 180 tys km
Auto ma moc bardzo ładnie przyspiesza, w miare dobrze odpala choc przy nizszych tem troche go zawsze "potrzepało" ze 2 razy, ale pali z pierwszego strzala

Na 100km jazda po miescie na kompie wskazuje okolo 5,7 l czyli OK

Jedna rzecz mnie troche martwi, przy ostrzejszej jezdzie bardzo kopci w momencie kiedy sie turbo wł tak od 2 tys obrotów z tyły chumura czarnego dymu, najbardzie jest to widoczne przy zmianie biegów na wyzszych obrotach tak juz w okolicy 3 tys jest to bardzo widac w lusterku wstecznym, ale nie tylko np. w momencie redukcji z 3 na 2 bieg przy wolnym wejsciu w zakret tez pusci chmure Wiem ze TDI troche kopca to nie moj pierwszy taki silnik ale ten naprawde sadzi olbrzymia chmure czarnego dyme prawie jak STAR 200 :lol:

Spr kat wtrysku był idealny. Moje pytanie czy mam sie czyms martwic, czy to wtryski?

Prosze o jakies sugestie bede wdzieczny. Dodam ze auto mam od 7 miesiecy i jak narazie jestem zadowolony

POZDRO
Ostatnio zmieniony ndz wrz 02, 2007 16:25 przez Marifex, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 02, 2007 15:47

nie jest to normalne , może masz gdzieś nieszczelność ...... sprawdź to

[ Dodano: Nie Wrz 02, 2007 15:48 ]
nieszczelność w dolocie ..... turbo->IC->kolektor



Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » ndz wrz 02, 2007 16:17

Sprawdze przewody

Ale jakby łapał obce powietrze to by tez mocy nie miał, juz raz to przerabiałem w Pasku B4 AFN 110KM przewod od filtra do turbo byl walniety totalny mół do tego spalanie straszne



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 02, 2007 16:23

Marifex, masz dostęp do vaga :?: jeżeli tak to sprawdź co jest nie tak .... diagnoza dynamiczna , auto tym bardziej nie powinno kopcić jak turbo zacznie dmuchać , w końcu dostaje więcej powietrza



Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » ndz wrz 02, 2007 16:41

Niby dostep moge miec

Tylko musial bys mnie poinstruowac ktore logi spr W skrocie jak przeprowadzic ta diagnostyke pozniej moglbym wkleic wyniki, niestety dopiero w weekend ale dobre i to

Wtedy moze cos sie poradzi



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 02, 2007 16:50

Marifex pisze:Tylko musial bys mnie poinstruowac ktore logi spr W skrocie jak przeprowadzic ta diagnostyke pozniej moglbym wkleic wyniki,
zrób logi na blokach 010 i 011 na 3 lub 4 biegu ( 4 lepszy)



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz wrz 02, 2007 19:30

Marifex pisze:Ale jakby łapał obce powietrze to by tez mocy nie miał, juz raz to przerabiałem w Pasku B4 AFN 110KM przewod od filtra do turbo byl walniety totalny mół do tego spalanie straszne
To jest znacząca różnica, czy od filtra do turbo, czy już za turbiną.
Jeśli przed turbo, to tam jest podciśnienie i wtedy mniej zmierzy przepływka, więc obcina paliwo, a jeśli za turbo to tam jest nadciśnienie i przepływka zmierzy wszystko, nawet to co ucieka przez nieszczelność, więc paliwa dużo a powietrza mało i dym. :bajer:
Poza tym sprawdzić trzeba EGRa. Może jest nieszczelny. No i logi obowiązkowo. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 02, 2007 19:38

Grześko pisze:Poza tym sprawdzić trzeba EGRa. Może jest nieszczelny.
EGR to trzeba zaślepić :bigok:



Marifex
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz lut 04, 2007 10:25
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Marifex » pn wrz 03, 2007 15:01

Ok dzieki za instrukcje

Zaczne od spr przewodów od IC do turbo
A w weekend postaram sie zrobic logi i wkleje do posta bede wdzieczny wtedy za pomoc przy ich ocenie
Moje pytanko czy jezeli jest tam jakas nieszczelnosc czy bedzie sie to objawiac tylko takim kopceniem czy np. zwiekszy mu sie spalanie ON Dodam ze o mocy nie pisze bo naprawde smiga bdb Zastanawia mnie to

Ciagle podpieram sie tym paskiem B4 tam wlasnie był uwalony przewód przy samym turbo od filtra powietrza i przeplywka faktycznie miala zle odczyty

POZDRAWIAM

[ Dodano: 16 Wrz 2007 21:57 ]
Błedy byly o nr P 1256 i P 1556 Moze ktos pomorze mi je rozszyfrowac

Wymienilem przewodziki od powietrza te cienkie i auto przestalo kopcic

Zrobilem tez logi zapisalem w exelu ale mam problem z ich wklejeniem jako zalaczniki prosze o pomoc



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości