jak ustawić włączanie się świec na inna temp?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slawutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt lip 20, 2007 21:18
Lokalizacja: pomorskie

jak ustawić włączanie się świec na inna temp?

Post autor: slawutek » ndz wrz 02, 2007 22:34

witam
jak ustawić w golfie 1,9 tdi włącznie się świec żarowych już od +16stopniach bo moje włączją sie od 7-8 stopni a jak temp spada poniżej 14 jest problem
czujniki są dobr beo był podłączany pod vag'a .
jak u was włączają sie swiece żarowe w golfach 3 90KM przy ilu stopniach na dworzu?
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2007 10:51 przez slawutek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz wrz 02, 2007 22:42

podobno włączają się i w 20st.
slawutek pisze:jak ustawić w golfie 1,9 tdi włącznie się świec żarowych już od +16stopniach
trzeba zrobić korektę map , lub dać rezystor z włącznikiem na czujniku temp. wtedy załączysz go przy odpalaniu i wyłączasz kilka minut po



Scotto
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 662
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 23:09
Lokalizacja: londyn

Post autor: Scotto » pn wrz 03, 2007 00:36

slawutek pisze:bo moje włączją sie od 7-8 stopni
i tak powinny sie wlaczac, w wyzszych temp. otoczenia tdi nie potrzebuje uzywania swiec, po co to zmieniac?


Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn wrz 03, 2007 08:13

Scotto pisze:i tak powinny sie wlaczac, w wyzszych temp. otoczenia tdi nie potrzebuje uzywania swiec, po co to zmieniac?
właśnie potrzebuje ...

[ Dodano: Pon Wrz 03, 2007 08:14 ]
tzn. sprawny i bez świec zapali z półobrotu , ale już był taki przypadek na forum , że przy temp. powyżej 12st. TDI nie odpalał , a po wymianie świec jak ręką odjął



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn wrz 03, 2007 09:09

damcio151,
damcio151 pisze:tzn. sprawny i bez świec zapali z półobrotu , ale już był taki przypadek na forum , że przy temp. powyżej 12st. TDI nie odpalał , a po wymianie świec jak ręką odjął

to pomysl co lepiej zrobic, doprowadzic silnik do stanu sprawnosci i wtedy bedzie, jak sam piszesz, palil tak jak ma tzn. grzanie swiec ponizej 5°C ( czy to 5 czy 7 nie ma znaczenia) czy lepiej kombinowac z mapami lub falszowac sygnal temp. ?

A z tym grzaniem swiec to uwierz mi :
Vorglühen - grzanie przed rozruchem - jest ponizej 5°C
Startglühen- grzanie po zgaszeniu kontrolki ~5 sec. , w tym czasie powinno sie odpalac
Nachglühen - grzanie po rozruchu- jesli temp. jest ponizej ~20°C i obr. silnika sa ponizej ~2000 obr.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn wrz 03, 2007 09:25

voss pisze:Nachglühen - grzanie po rozruchu- jesli temp. jest ponizej ~20°C i obr. silnika sa ponizej ~2000 obr.
No wlasnie damcio151, w temacie jest mowa o grzaniu przed rozruchem, wiec grzanie po odpaleniu nie ma tu znaczenia.

Co do niedawnych rozwazan w innym temacie.

Faktycznie, u mnie tez wlacza sie Nachglühen nawet jesli przed odpaleniem nie grzal swiec.
No i wylacza sie tak samo jak w zime przy niskich temp. Jak pisze voss, tylko dokladnie przy 2500 obr/min.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pn wrz 03, 2007 09:32

A czy przypadkiem nie da się zmienić w pewnych granicach, temperatury grzania za pomocą VAG-COMa?



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn wrz 03, 2007 10:28

PitrekT,

z tego co sie orietuje to temp. grzania vag'iem niezmienisz
Da sie zmienic czas grzania tzn. jesli np. przy 5°C grzeje 5sec. to to da sie zmienic np. na 7sec.
Ale ganicy wlanczania Vorglühen tzn tych 5°C chyba nie.


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn wrz 03, 2007 10:49

voss pisze:to pomysl co lepiej zrobic, doprowadzic silnik do stanu sprawnosci i wtedy bedzie, jak sam piszesz, palil tak jak ma tzn. grzanie swiec ponizej 5°C ( czy to 5 czy 7 nie ma znaczenia) czy lepiej kombinowac z mapami lub falszowac sygnal temp. ?
hehe , no jasne , że doprowadzić silnik do stanu sprawności :grin:
Tylko co może być przyczyną ,że poniżej 14 st. jest problem z odpaleniem :?:
inek01 pisze:No wlasnie damcio151, w temacie jest mowa o grzaniu przed rozruchem, wiec grzanie po odpaleniu nie ma tu znaczenia.
a czy ja piszę tu o grzaniu świec po odpaleniu :?:
voss pisze:A z tym grzaniem swiec to uwierz mi :
Vorglühen - grzanie przed rozruchem - jest ponizej 5°C
Startglühen- grzanie po zgaszeniu kontrolki ~5 sec. , w tym czasie powinno sie odpalac
Nachglühen - grzanie po rozruchu- jesli temp. jest ponizej ~20°C i obr. silnika sa ponizej ~2000 obr.
wierzę ;)
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2007 10:51 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn wrz 03, 2007 10:55

damcio151 pisze:a czy ja piszę tu o grzaniu świec po odpaleniu
damcio151 pisze:podobno włączają się i w 20st.
damcio151 pisze:Scotto napisał/a:
i tak powinny sie wlaczac, w wyzszych temp. otoczenia tdi nie potrzebuje uzywania swiec, po co to zmieniac?

właśnie potrzebuje ...
Z tego mozna wywniskowac ze tak ;)


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn wrz 03, 2007 11:01

inek01 pisze:Z tego mozna wywniskowac ze tak ;)
:grin: a sorki :pub: faktycznie napisałem o tym ...... pomieszało mi się trochę ;)



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pn wrz 03, 2007 11:39

slawutek,

ja proponuje przy ciezkim paleniu ponizej 20°C najpierw sprawdzic uklad na powietrze. Nastepnie sprawdzic kat wtrysku, a nawet go troszke testowo przyspieszyc.

Jesli nawet to nieprzyniesie poprawy to mozna zastanawiac sie nad wtryskami.
A siwece do 0° zostawil bym w spokoju


pozdr.
voss

slawutek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pt lip 20, 2007 21:18
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: slawutek » pn wrz 03, 2007 12:56

byłem u gościa i podłączyliśmy go do vag'a i
dawka paliwa ok
przepływomierz ok
świece ok
dziś rano odłączyłem czujnik temp i świece grzeły od razu i zapalił tak jak kolega wcześniej powiedział po 1,5 obrotu
zastanawiam sie czy jeśli wstawię ten dodatkowy opór to czy sterownik nie bedzie podawał więcej paliwa bo bedzie widzał temp o 7-9 stopni mniej
z drugiej strony w czujniku są 4 PINY a rezystancje sprawdza się między 1-3
hmm. to do czego są pozostałe?napewno jedne są do wskaznieka temp a pozostałe może do sterownika? nie wiem może ktoś z was wie?
podaje przykładowe wartości z ksiązki oporności czujnika temp. cieczy chłodz.:
przy:
0 st.5600Ω±600Ω
10 st. 4000Ω±500Ω
20 st. 2500Ω±500Ω
40 st. 1250Ω±250Ω
60 st. 625Ω±125Ω
przy 90 st. 235Ω±35Ω
czyli jak wstawię ok 1000-1300 Ω to czujnik bedzie wskazywał jakieś 5-6 st. przy temp 15 st.
ale za to jak bede miał silnik rozgrzany do 90 st np w trasie to komputer bedzie myślał że temp. jest ok40-45 st
już sam niewiem co zrobić?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn wrz 03, 2007 13:05

slawutek, rezystor robisz na włączniku , ale na razie nic nie rób
Sprawdź najpierw to co napisał voss



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości