jak ustawić włączanie się świec na inna temp?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
jak ustawić włączanie się świec na inna temp?
witam
jak ustawić w golfie 1,9 tdi włącznie się świec żarowych już od +16stopniach bo moje włączją sie od 7-8 stopni a jak temp spada poniżej 14 jest problem
czujniki są dobr beo był podłączany pod vag'a .
jak u was włączają sie swiece żarowe w golfach 3 90KM przy ilu stopniach na dworzu?
jak ustawić w golfie 1,9 tdi włącznie się świec żarowych już od +16stopniach bo moje włączją sie od 7-8 stopni a jak temp spada poniżej 14 jest problem
czujniki są dobr beo był podłączany pod vag'a .
jak u was włączają sie swiece żarowe w golfach 3 90KM przy ilu stopniach na dworzu?
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2007 10:51 przez slawutek, łącznie zmieniany 1 raz.
i tak powinny sie wlaczac, w wyzszych temp. otoczenia tdi nie potrzebuje uzywania swiec, po co to zmieniac?slawutek pisze:bo moje włączją sie od 7-8 stopni
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
właśnie potrzebuje ...Scotto pisze:i tak powinny sie wlaczac, w wyzszych temp. otoczenia tdi nie potrzebuje uzywania swiec, po co to zmieniac?
[ Dodano: Pon Wrz 03, 2007 08:14 ]
tzn. sprawny i bez świec zapali z półobrotu , ale już był taki przypadek na forum , że przy temp. powyżej 12st. TDI nie odpalał , a po wymianie świec jak ręką odjął
damcio151,
to pomysl co lepiej zrobic, doprowadzic silnik do stanu sprawnosci i wtedy bedzie, jak sam piszesz, palil tak jak ma tzn. grzanie swiec ponizej 5°C ( czy to 5 czy 7 nie ma znaczenia) czy lepiej kombinowac z mapami lub falszowac sygnal temp. ?
A z tym grzaniem swiec to uwierz mi :
Vorglühen - grzanie przed rozruchem - jest ponizej 5°C
Startglühen- grzanie po zgaszeniu kontrolki ~5 sec. , w tym czasie powinno sie odpalac
Nachglühen - grzanie po rozruchu- jesli temp. jest ponizej ~20°C i obr. silnika sa ponizej ~2000 obr.
damcio151 pisze:tzn. sprawny i bez świec zapali z półobrotu , ale już był taki przypadek na forum , że przy temp. powyżej 12st. TDI nie odpalał , a po wymianie świec jak ręką odjął
to pomysl co lepiej zrobic, doprowadzic silnik do stanu sprawnosci i wtedy bedzie, jak sam piszesz, palil tak jak ma tzn. grzanie swiec ponizej 5°C ( czy to 5 czy 7 nie ma znaczenia) czy lepiej kombinowac z mapami lub falszowac sygnal temp. ?
A z tym grzaniem swiec to uwierz mi :
Vorglühen - grzanie przed rozruchem - jest ponizej 5°C
Startglühen- grzanie po zgaszeniu kontrolki ~5 sec. , w tym czasie powinno sie odpalac
Nachglühen - grzanie po rozruchu- jesli temp. jest ponizej ~20°C i obr. silnika sa ponizej ~2000 obr.
pozdr.
voss
voss
No wlasnie damcio151, w temacie jest mowa o grzaniu przed rozruchem, wiec grzanie po odpaleniu nie ma tu znaczenia.voss pisze:Nachglühen - grzanie po rozruchu- jesli temp. jest ponizej ~20°C i obr. silnika sa ponizej ~2000 obr.
Co do niedawnych rozwazan w innym temacie.
Faktycznie, u mnie tez wlacza sie Nachglühen nawet jesli przed odpaleniem nie grzal swiec.
No i wylacza sie tak samo jak w zime przy niskich temp. Jak pisze voss, tylko dokladnie przy 2500 obr/min.
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
hehe , no jasne , że doprowadzić silnik do stanu sprawnościvoss pisze:to pomysl co lepiej zrobic, doprowadzic silnik do stanu sprawnosci i wtedy bedzie, jak sam piszesz, palil tak jak ma tzn. grzanie swiec ponizej 5°C ( czy to 5 czy 7 nie ma znaczenia) czy lepiej kombinowac z mapami lub falszowac sygnal temp. ?
Tylko co może być przyczyną ,że poniżej 14 st. jest problem z odpaleniem
a czy ja piszę tu o grzaniu świec po odpaleniuinek01 pisze:No wlasnie damcio151, w temacie jest mowa o grzaniu przed rozruchem, wiec grzanie po odpaleniu nie ma tu znaczenia.
wierzęvoss pisze:A z tym grzaniem swiec to uwierz mi :
Vorglühen - grzanie przed rozruchem - jest ponizej 5°C
Startglühen- grzanie po zgaszeniu kontrolki ~5 sec. , w tym czasie powinno sie odpalac
Nachglühen - grzanie po rozruchu- jesli temp. jest ponizej ~20°C i obr. silnika sa ponizej ~2000 obr.
Ostatnio zmieniony pn wrz 03, 2007 10:51 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
damcio151 pisze:a czy ja piszę tu o grzaniu świec po odpaleniu
damcio151 pisze:podobno włączają się i w 20st.
Z tego mozna wywniskowac ze takdamcio151 pisze:Scotto napisał/a:
i tak powinny sie wlaczac, w wyzszych temp. otoczenia tdi nie potrzebuje uzywania swiec, po co to zmieniac?
właśnie potrzebuje ...
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
byłem u gościa i podłączyliśmy go do vag'a i
dawka paliwa ok
przepływomierz ok
świece ok
dziś rano odłączyłem czujnik temp i świece grzeły od razu i zapalił tak jak kolega wcześniej powiedział po 1,5 obrotu
zastanawiam sie czy jeśli wstawię ten dodatkowy opór to czy sterownik nie bedzie podawał więcej paliwa bo bedzie widzał temp o 7-9 stopni mniej
z drugiej strony w czujniku są 4 PINY a rezystancje sprawdza się między 1-3
hmm. to do czego są pozostałe?napewno jedne są do wskaznieka temp a pozostałe może do sterownika? nie wiem może ktoś z was wie?
podaje przykładowe wartości z ksiązki oporności czujnika temp. cieczy chłodz.:
przy:
0 st.5600Ω±600Ω
10 st. 4000Ω±500Ω
20 st. 2500Ω±500Ω
40 st. 1250Ω±250Ω
60 st. 625Ω±125Ω
przy 90 st. 235Ω±35Ω
czyli jak wstawię ok 1000-1300 Ω to czujnik bedzie wskazywał jakieś 5-6 st. przy temp 15 st.
ale za to jak bede miał silnik rozgrzany do 90 st np w trasie to komputer bedzie myślał że temp. jest ok40-45 st
już sam niewiem co zrobić?
dawka paliwa ok
przepływomierz ok
świece ok
dziś rano odłączyłem czujnik temp i świece grzeły od razu i zapalił tak jak kolega wcześniej powiedział po 1,5 obrotu
zastanawiam sie czy jeśli wstawię ten dodatkowy opór to czy sterownik nie bedzie podawał więcej paliwa bo bedzie widzał temp o 7-9 stopni mniej
z drugiej strony w czujniku są 4 PINY a rezystancje sprawdza się między 1-3
hmm. to do czego są pozostałe?napewno jedne są do wskaznieka temp a pozostałe może do sterownika? nie wiem może ktoś z was wie?
podaje przykładowe wartości z ksiązki oporności czujnika temp. cieczy chłodz.:
przy:
0 st.5600Ω±600Ω
10 st. 4000Ω±500Ω
20 st. 2500Ω±500Ω
40 st. 1250Ω±250Ω
60 st. 625Ω±125Ω
przy 90 st. 235Ω±35Ω
czyli jak wstawię ok 1000-1300 Ω to czujnik bedzie wskazywał jakieś 5-6 st. przy temp 15 st.
ale za to jak bede miał silnik rozgrzany do 90 st np w trasie to komputer bedzie myślał że temp. jest ok40-45 st
już sam niewiem co zrobić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości