Pasek strzelił

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chorhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:34
Lokalizacja: K-ce

Pasek strzelił

Post autor: chorhe » ndz wrz 02, 2007 06:42

Witam
Wczorajszego pięknego dnia przy dosyć dynamicznej jeździe strzelił mi pasek wieloklinowy. W związku z tym pojawił się nieoczekiwany problem - otóż mój golfik stracił ciśnienie oleju.
Może ktoś wie co może być przyczyną owego spadku ciśnienia i z czym (jakie koszta) może się to wiązać?
Na chwilę obecną autko odholowane do garażu i sprawą będe zajmował się w poniedziałek :/



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz wrz 02, 2007 08:19

Spokojnie, pompa oleju napędzana jest wałkiem pośrednik, który napędzany jest właś nie paskiem wieloklinowym. Koszty naprawy - 50 zł - nowy pasek Contitech :bigok:


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
chorhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:34
Lokalizacja: K-ce

Post autor: chorhe » ndz wrz 02, 2007 08:31

uffff to dobrze, że nic poważnego :)
Zaraz jadę kupić nowy pasek i jutro go założe
:pub: dzieki za szybką odpowiedź



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz wrz 02, 2007 11:46

U mnie w AAZ walek posredni byl napedzany paskiem rozrzadu, a wlasciwie jego zewnetrzna czescia. Jak masz taki silnik to musisz miec tak samo, a wtedy zagadka jest to cisnienie oleju.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz wrz 02, 2007 11:49

chorhe, jezdzij sobie tak dalej a jak poleci rozrząd to sie nie wypłacisz........



Awatar użytkownika
chorhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:34
Lokalizacja: K-ce

Post autor: chorhe » ndz wrz 02, 2007 12:54

To_mas pisze:chorhe, jezdzij sobie tak dalej a jak poleci rozrząd to sie nie wypłacisz........
"tak" czyli jak ?
bo niebardzo rozumie, smigałem jak zawsze ta trasą, pasek rozpadl sie przy 100 km/h a wymieniany był w lutym - coś w tym złego?
Tak posiadam silnik AAZ, pójde dzisiaj i poogladam to sobie na spokojnie (silnik) bo wczoraj jakoś nie było czasu



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz wrz 02, 2007 13:15

Skoro masz AAZ to tam pompa oleju jest napedzana przez zewnetrzna czesc paska rozrzadu a nie wieloklinowego. Paskiem wieloklinowym jest napedzana pompa wody, i alternator, a wspomaganie jeszcze innym paskiem. Zagadka troche z tym cisnieniem oleju.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » ndz wrz 02, 2007 13:26

chorhe pisze:Wczorajszego pięknego dnia przy dosyć dynamicznej jeździe strzelił mi pasek wieloklinowy. W związku z tym pojawił się nieoczekiwany problem - otóż mój golfik stracił ciśnienie oleju.
Po czym poznajesz że stracił ciśnienie oleju?
Jak po wskazniku że miga lub sie świeci to jest normalne przy zerwanym pasku od alternatora .
Miałem to samo u siebie jak mi rozerwało pasek :( , po wymianie wszystko było tak jak powinno :)

Ps. Pompa oleju ma napęd od paska rozrządu . A nie alternatora .


PozdrO


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » ndz wrz 02, 2007 13:30

Wałek posredni napędzany w tym silniku paskiem rozrządu, poza pompą oleju napędza także pompę podciśnieniową ukł. wspomagania. Jak ono działało po zerwaniu paska, czy zaszły jakieś zmiany? No i po zerwaniu paska alternatora powinna zapalić się kontrolka ładowania a nie ciśnienia oleju. No chyba, ze kolega jeździ bez akumulatora.... napięcie w instalacji jest nadal po zerwaniu paska. To akumulator zasila instalację a alternator nie pozwala mu rozładować się. Dziwne byłby, gdyby niemiaszki tak durnie wymyślili, że po braku ładowania zapala się kontrolka ciśnienia oleju. tak czy inaczej, pasek wieloklinowy do wymiany i można dalej sprawdzać, choć prawdopodobnie wszystko wróci do normy.(OBY)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 02, 2007 13:36 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
gniochu
ZADYMIAKA
ZADYMIAKA
Posty: 1252
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:45
Lokalizacja: słup"GS"k
Kontakt:

Post autor: gniochu » ndz wrz 02, 2007 15:23

Dario84 pisze:Paskiem wieloklinowym jest napedzana pompa wody, i alternator, a wspomaganie jeszcze innym paskiem.
tak samo jak w mk II GTD



Awatar użytkownika
chorhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt sie 04, 2006 11:34
Lokalizacja: K-ce

Post autor: chorhe » pn wrz 03, 2007 23:25

Pasek wymieniony, wszystko działa tzn. kontrolka z ciśnienia oleju zgasła ale...
poprzyglądałem się i okazuje się, że koło pasowe (od wału korbowego) troszke sie giba tak jakby bylo krzywe. Ile może kosztować naprawa orientuje sie ktoś może?
Poczytałem opowieść kolegi z forum i wiem , że skutki takiego gibania mogą być kosztowne.



Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

uhuhuhuh

Post autor: bburdach » wt wrz 04, 2007 11:51

Dj Darecki pisze:
chorhe pisze:Wczorajszego pięknego dnia przy dosyć dynamicznej jeździe strzelił mi pasek wieloklinowy. W związku z tym pojawił się nieoczekiwany problem - otóż mój golfik stracił ciśnienie oleju.
Po czym poznajesz że stracił ciśnienie oleju?
Jak po wskazniku że miga lub sie świeci to jest normalne przy zerwanym pasku od alternatora .
Miałem to samo u siebie jak mi rozerwało pasek :( , po wymianie wszystko było tak jak powinno :)

Ps. Pompa oleju ma napęd od paska rozrządu . A nie alternatora .


PozdrO




zgadzam się z tym w 100%. ja miałem tak samo. po wymianie paska wszystko wróciło do normy. Najlepszy pasek Contitech.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości