Montaż FMIC do Ibizy 96-99 po taniości by Tominator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Montaż FMIC do Ibizy 96-99 po taniości by Tominator
Dzisiaj skończylem montaż IC do Ibizy. Duzo jest z tym zabawy ale warto. W zakładach które sie tym zajmują cena IC z montażem i orutrowaniem pod wymiar waha sie od 1600-2000zł. Niemniej jednak mój IC jest moim zdaniem dużo owydajniejszy niż przeciętny custom.
Potrzebne do tego będzie:
- IC od T5 1.9 TDI 2.5 TDI o wymiarach rdzenia 720 x 194 x 32
- 1m rury aluminiowej lub kwasówki
- 4 kolanka z kwasówki
- 1m weża fagumit olejoodpornego fi 50
- 0,5m płaskownika szerokigo na ok 2,5cm
- 15 obejm metalowych
- śrubki, nakretki, podkładki
Najgorszy w tym wszystkim jest montaż samegi IC, jest dużo zabawy z docinaniem zderzka który trzeba ostro pokroić. IC od T5 jest bardzo cieńki i posiada duzą powierznie nawietrzną dzieki temu spelnia swoje zadanie idealnie, jest równy z dokładką dolną wiec nie urwiesz go jak nie przydzwonisz . Dolną dokładkę trzeba powycinać tak jak na zdjeciu żeby nie zasłaniala IC, ja juz miałem tak zrobioną bo mi sie ori nie podoba. Cofanie chłodnicy u mnie nie wchodziło w rachube z uwagi ze mam klime, poza tym zabawy z tym dużo. Dociałem płaskowniki i przykreciłem na śrubki, do nich IC który jest podobnie jak chłodnice przekrzywiony w jedną strone. Potem przymierzanie zderzka i wycinanie. Jak już pasuje zabieramy sie za wloty IC. Odcinamy końcówki do których wkłada sie ori węże od T5,ucinamy przy samej szyjce,aby zostawić fure tylko o fi 58. Musimy zmniejszyc wloty do IC - pukamy delikatnie młotkiem (alu to wdzieczny materiał) az 2-3 cm górne wlotu do IC zmniejszymi do fi 54. Nie miałem wtedy jeszcze możliwości spawania alu wiec postanowilem zrobić zgrubienia młotkiem. Zaraz za miejscem na rurze gdzie zmniejszałem wloty do IC jest dalej fi 58, i tam młotkiem rozbie zgrubienie poprzez wgniecenie blachy do wewnątrz. Zakładamy wąż Fagumita, przycinamy itp. Reszte widać na zdjeciach, na każej rurze i kolanku trzeba zrobic zgrubienia poprzez naspwanie z 1,5mm i ładne wyszlifowanie tych zgrubień za którymi wszedzie zakladamy obejmy. Jak nie bedzie zgrubień to przy nodze w podlodze zwali każdy wąż i każda obejmę - nie ma bata. Na koniec trzeba jakoś przywiesić IC bo troche waży, mimo że materialy lekkie. Fajnie to wyglada na koniec ale to kupa roboty, najdluzej idzie myślenie co i jak, przymierzania i przycinanie zderzaka. Sam montaż gotowych cześci to zabawa.
[center]
Ibi z duuużym IC
Widok z kanału
Orurowanie lewa strona - brak jednej obejmy
Orurowanie prawa strona
Tak wygląda pokorjony zderzak do Ibi
Tak prezentuje sie moje auto z nowym IC i zderzakiem przykreconym na 4 śrubki - narazie próby i jak wszystko bedzie elegancko to zakładam reszte( na dole po lewej wystaje mocowanie ori IC które zostało już ucięte.
[/center]
Nie robiłem całego orurowanie do IC bo myśle że w Ori węzach bedzie tak samo a jak ktos che żeby fajnie wyglądalo to niech robi sobie całe z nierdzewki polerowanej Ja chcialem dobrze i tanio i tak jest! Zache cam wszystkich TDIków do takeij zabawy. W razie pytań sluze pomocą. PZDR
Potrzebne do tego będzie:
- IC od T5 1.9 TDI 2.5 TDI o wymiarach rdzenia 720 x 194 x 32
- 1m rury aluminiowej lub kwasówki
- 4 kolanka z kwasówki
- 1m weża fagumit olejoodpornego fi 50
- 0,5m płaskownika szerokigo na ok 2,5cm
- 15 obejm metalowych
- śrubki, nakretki, podkładki
Najgorszy w tym wszystkim jest montaż samegi IC, jest dużo zabawy z docinaniem zderzka który trzeba ostro pokroić. IC od T5 jest bardzo cieńki i posiada duzą powierznie nawietrzną dzieki temu spelnia swoje zadanie idealnie, jest równy z dokładką dolną wiec nie urwiesz go jak nie przydzwonisz . Dolną dokładkę trzeba powycinać tak jak na zdjeciu żeby nie zasłaniala IC, ja juz miałem tak zrobioną bo mi sie ori nie podoba. Cofanie chłodnicy u mnie nie wchodziło w rachube z uwagi ze mam klime, poza tym zabawy z tym dużo. Dociałem płaskowniki i przykreciłem na śrubki, do nich IC który jest podobnie jak chłodnice przekrzywiony w jedną strone. Potem przymierzanie zderzka i wycinanie. Jak już pasuje zabieramy sie za wloty IC. Odcinamy końcówki do których wkłada sie ori węże od T5,ucinamy przy samej szyjce,aby zostawić fure tylko o fi 58. Musimy zmniejszyc wloty do IC - pukamy delikatnie młotkiem (alu to wdzieczny materiał) az 2-3 cm górne wlotu do IC zmniejszymi do fi 54. Nie miałem wtedy jeszcze możliwości spawania alu wiec postanowilem zrobić zgrubienia młotkiem. Zaraz za miejscem na rurze gdzie zmniejszałem wloty do IC jest dalej fi 58, i tam młotkiem rozbie zgrubienie poprzez wgniecenie blachy do wewnątrz. Zakładamy wąż Fagumita, przycinamy itp. Reszte widać na zdjeciach, na każej rurze i kolanku trzeba zrobic zgrubienia poprzez naspwanie z 1,5mm i ładne wyszlifowanie tych zgrubień za którymi wszedzie zakladamy obejmy. Jak nie bedzie zgrubień to przy nodze w podlodze zwali każdy wąż i każda obejmę - nie ma bata. Na koniec trzeba jakoś przywiesić IC bo troche waży, mimo że materialy lekkie. Fajnie to wyglada na koniec ale to kupa roboty, najdluzej idzie myślenie co i jak, przymierzania i przycinanie zderzaka. Sam montaż gotowych cześci to zabawa.
[center]
Ibi z duuużym IC
Widok z kanału
Orurowanie lewa strona - brak jednej obejmy
Orurowanie prawa strona
Tak wygląda pokorjony zderzak do Ibi
Tak prezentuje sie moje auto z nowym IC i zderzakiem przykreconym na 4 śrubki - narazie próby i jak wszystko bedzie elegancko to zakładam reszte( na dole po lewej wystaje mocowanie ori IC które zostało już ucięte.
[/center]
Nie robiłem całego orurowanie do IC bo myśle że w Ori węzach bedzie tak samo a jak ktos che żeby fajnie wyglądalo to niech robi sobie całe z nierdzewki polerowanej Ja chcialem dobrze i tanio i tak jest! Zache cam wszystkich TDIków do takeij zabawy. W razie pytań sluze pomocą. PZDR
Ostatnio zmieniony ndz paź 07, 2007 23:59 przez Tominator, łącznie zmieniany 1 raz.
Tominator, wrzuć cały ten opis tutaj do podwieszonego tematu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=270
to dostaniesz punkcika...
obejmy mogłeś kupić GBS są mocniejsze ... ale jak masz napawane to i te powinny dać radę..
jedyny ból jak dla mnie to ciutke za nisko, może można podciąć trochę to wzmocnienie przednie - ze 5 cm do góry byłoby fajnie..
węże Fagumita na pewno dadzą rade
w Ibizie fajniej można dorobić orurowanie na bazie serii bo tam oryginalnie jest taki jakbu mały FMICek poziomo
GRATKI
fajnie byłoby zmierzyć temp w dolocie i porównać
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=270
to dostaniesz punkcika...
obejmy mogłeś kupić GBS są mocniejsze ... ale jak masz napawane to i te powinny dać radę..
jedyny ból jak dla mnie to ciutke za nisko, może można podciąć trochę to wzmocnienie przednie - ze 5 cm do góry byłoby fajnie..
węże Fagumita na pewno dadzą rade
w Ibizie fajniej można dorobić orurowanie na bazie serii bo tam oryginalnie jest taki jakbu mały FMICek poziomo
GRATKI
fajnie byłoby zmierzyć temp w dolocie i porównać
Nie da rady, musiałbym uciać dwa mocowania zderzaka, zresztą jakbym podniósł do góry to kolejne ciecie zderzak byłoby konieczne i nie wiem czy nie musialbym pozbyć halogenów a nie chce. Jak tylko założe kratki bo narazie ich przez rok nigdzie nie moge kupić to zrobie foty. BTW tak jak mówiłem mocowanie IC które wystaje jest już ucięte i wygląda okcowboy pisze:jedyny ból jak dla mnie to ciutke za nisko, może można podciąć trochę to wzmocnienie przednie - ze 5 cm do góry byłoby fajnie..
No to tak wykresy wkrótce ale z hamowania wyszło +3KM, gtech pokazał 7.60 przy skopanym troche starcie w dwie osoby Myśle że jakbym dobrze wystartował i jechał sam to spokojnie w 7.20-7.30 mogę zrobić
Temperatura ostatnio w IC była ponad 70C, dzisiaj przy deptaniu max jaką mi sie udalo uzyskać to 28C PZDR
Ostatnio zmieniony ndz wrz 09, 2007 00:08 przez Tominator, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości