Brak mocy, czarny dym, nierowna praca klekota.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 30, 2007 15:02

OHMTech pisze:Po drugie mam progsa POLSKI VAG i nie mam zielonego pojecia jak sie robi logi.
pobierz z neta wersję 311.2 wejdź w engine/meas block , tam ustawisz sobie grupy po lewej stronie i klikasz log(?)

[ Dodano: Czw Sie 30, 2007 15:05 ]
Corvax pisze:też tak uważam, pozatym raczej kopciłby niespalonym paliwem.
hmm.... u mnie kiedyś było tak samo , czyli pracował na 2 gary , tylko na pierwszym biegu .. rozmawiałem z Tobą Corvax w którymś z tematów i miałem wymienić ten zawór ... po jakimś miesiącu wszystko ustało . Może to wina paliwa :?:



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw sie 30, 2007 19:48

A ja także obstawiam za wysokie ciśnienie oleju. Wiem bo kiedyś na luzie zacząłem go gazować z niskich aż powyżej 4000 (takiego miałem focha :bigok: ) i po 2 czy trzecim razie czarny dym z rury i nierówna praca, która po kilku sekundach się wyrównała.
Drugim razem startowałem z jedynki a że zaczął mielić kołami to w momencie były max obroty i to samo - czarny dym i nierówna praca.
Na pozostałych biegach tego nie będzie bo silnik wolniej się wkręca i ciśnienie zdązy się obniżyć tak że jeszcze nie podstawi zaworów.

I właśnie po to będę montował wskaźnik ciśnienia oleju, bo nie lubię jak się coś dzieje nie tak i nie wiem dlaczego. :bigok: A tak to będę przynajmniej wiedział.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw sie 30, 2007 20:21

lokmen pisze:Wydaje mi sie że to wina programu- czegoś jest za dużo, myślę tak bo ostatnio przełożyliśmy mojego kompa do kolesia TDI'ka który miał serie i u niego też tak zrobiło przez co strasznie zbladł bo nie wiedział co się dzieje gdyż nigdy się mu to wcześniej nie zdażyło.
hehe ciekawe kogo masz na mysli

ale nie wiem czemu sie tak stalo, dzis mialem podobna sytuacje, chcialem ruszyc ostro spod swiatel a udalo mi sie tyko zrobic kupe czarnego dymu z tylu i wprowadzic silnik w nieprzyjemna prace :/

nie jest to wina kompa u mnie bo program mam teraz seryjny

byc moze to kwestia cisnienie tylko cholerka gdzie? pompe oleju mam nowa, wszystko szczelne, pytanie gdzie znajduje sie ten zawor regulacji cisnienia oleju?

ja bym stawial ze to moze byc za duze doladowanie turbo, bo po rzelozeniu kompa od kolegi lokmen zamknalem budzik wskaznika doladowania !!! 2bary i w tym momencie zaczal mi sie krztusic,

a ostatnio u siebie zauwazylem jak mi faluje doladowanie przy pelnym bucie, najpierw overbost na ok 1,2 - 1,3 bara potem spadek na 0,6 wzrost do 0,8 i znow spadek lekki i wzrost dziwne bo wczesniej tego nie bylo, mysle ze to zdycha n-75, czas na jego zmiane

ale z olejem tez moze sie u mnie cos dziac, tylko nie jestem pewny, mam wskaznik cisnienia oleju i nigdy (nawet na zimnym jak bylo spore cisnienie oleju nie wychodzil mi poad 6 bar) teraz podczas jazdy wskazowka nie podnosi sie powoli i plynnie tylko skacze sobie do gory :/ i moge przypuszczac ze to uszkodzony czujnik lub wskaznik
bede go musial sprawdzic u kogos


a tak na koniec to jeszcze raz pytam gdzie jest ten zawor odpowiedzialny za regulacje cisnienia oleju?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
OHMTech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: OHMTech » czw sie 30, 2007 22:43

Hmm... dałes mi Grześko do myslenia. I mam pytanie dlaczego sie tak dzieje?? Zła konstrukcja silnika??


Chciałbym inteligentnie zarobić i mądrze wydać.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 30, 2007 22:53

OHMTech pisze:Hmm... dałes mi Grześko do myslenia
trąbie o tym cały czas :P
OHMTech pisze:I mam pytanie dlaczego sie tak dzieje?? Zła konstrukcja silnika??
zmęczenie materiału :P



Awatar użytkownika
OHMTech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: OHMTech » czw sie 30, 2007 23:17

Jak zmęczenie materiału mój turbo klekot ma 64000 przejechane chyba nawet nie dotarty jest. A teraz poważnie dzisiaj "zarzynałem" klekota. silnik przygotowany został do tego czyli rozgrzany przygotowany itp. i ... 1 w palnik 2 w palnik 3 w palnik i... nic wszystko ok wiec jeszcze raz i... nic. wiec myślę zdarzyło mi sie to na trawie wiec jadę na boicho. i tam 1 w palnik i... za którymś razem dopiero udało mi sie. byłem podłączony pod vaga i może ktoś kumaty by wiedział o co chodzi lecz... nie ja. Następnie chciałem jeszcze raz powtórzyć i nic. Z rogalem przyjechałem do domu i pytam sie sie szwagra (mgr.inż konstruktor silników) ze takie cos sie mi trafia a on na dzieńdobry "Qrwa czy to jest wyścigówka? chcesz aby ci turbo wypadło w tym Z1? Ciśnienie oleju ci jeszcze nie rozjeb... silnika?- drze sie. Ciśnienie to ty masz jak widzę o co sapiesz czemu sie grzejesz jak mój diesel? - odpowiadam. i wtedy pokazał mi ten zaworek co jest w misce olejowej kolo pompy oleju taki malutki badziew to jest. A jak chce cisnąc tego diesla to muszę dać większy zaworek to sie nie będzie dławił. kumaty jest lecz wywyższa sie a tego nie dzierżę.


Chciałbym inteligentnie zarobić i mądrze wydać.

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 30, 2007 23:25

OHMTech pisze:Jak zmęczenie materiału mój turbo klekot ma 64000 przejechane chyba nawet nie dotarty jest
hehe no niestety :P
OHMTech pisze:wiec myślę zdarzyło mi sie to na trawie wiec jadę na boicho
:rotfl: sorki , rozbiłeś mnie tym
OHMTech pisze:Qrwa czy to jest wyścigówka? chcesz aby ci turbo wypadło w tym Z1?
no ciekawie gada , ale nie do końca dobrze ;)



Awatar użytkownika
OHMTech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: OHMTech » czw sie 30, 2007 23:51

gada prostym jezykiem (mechanicznego ja nie łapie) i tak w skrócie powiedział. Ja tez nie mowie mu żeby router linksys/cisco kupił bo wiecej zapytan wydoli na torencie tylko mowie ze na tym liveboxie nie pozassysa sobie bo mu sie zwiesi. Ot tak po skrócie. Ale mam nastepne pytanie czy jak wymienie ten zawor to bedzie ok. nie ce sie pytac tego ciecia (szwagra)


Chciałbym inteligentnie zarobić i mądrze wydać.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sie 31, 2007 01:33

damcio to co pokazales to tylko dysza natrysku oleju na denko tloka :)

tak mi sie przynajmniej zdaje po tym co widzialem przy remoncie silnika
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2007 01:34 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pt sie 31, 2007 08:48

Adamm pisze:damcio to co pokazales to tylko dysza natrysku oleju na denko tloka
tak dokladnie jest, Ten zawor o ktory tu chodzi jest w pompie oleju ( w jednej obudowie ) naprawa polega na wymianie pompy olejowej.

Ale normalnie jak ten zaworek sie zacina to problemy wystepuja najwyrazniej na zimnym silniku ( zimny olej ). Na goracym raczej zaworow "nie podepsze".

Panowie jesli macie taki problem to najlatwiej podpiac manometr i sprawdziuc ( najlepiej na zimnym ) cis. oleju, nawet przy 4000 obr. i zimnym oleju niepowinno przekroczyc 6 bar ( na calkiem krotko moze, ale po 1s powinno byc juz na ~6bar )


pozdr.
voss

Awatar użytkownika
OHMTech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: OHMTech » pt sie 31, 2007 09:13

VOSS nie sprawdzałem na zimnym silniku bo... sie boje tym bardziej ze każecie tylko na rozgrzanym silniku.


Chciałbym inteligentnie zarobić i mądrze wydać.

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sie 31, 2007 10:08

voss pisze:
Adamm pisze:damcio to co pokazales to tylko dysza natrysku oleju na denko tloka
tak dokladnie jest, Ten zawor o ktory tu chodzi jest w pompie oleju ( w jednej obudowie ) naprawa polega na wymianie pompy olejowej.

Ale normalnie jak ten zaworek sie zacina to problemy wystepuja najwyrazniej na zimnym silniku ( zimny olej ). Na goracym raczej zaworow "nie podepsze".

Panowie jesli macie taki problem to najlatwiej podpiac manometr i sprawdziuc ( najlepiej na zimnym ) cis. oleju, nawet przy 4000 obr. i zimnym oleju niepowinno przekroczyc 6 bar ( na calkiem krotko moze, ale po 1s powinno byc juz na ~6bar )
no to dziwne zeby mi w nowej pompie padl, tym bardziej ze tak jak mowie patrzylem na zimnym i za nic nie dalo sie wyjsc poza 6 bar

wiec te skakanie wskaznika moze bys spowodowane jego uszkodzeniam :/

a dlawienie przeladowaniem turbiny i to dosyc ostrym


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sie 31, 2007 10:31

Adamm pisze:damcio to co pokazales to tylko dysza natrysku oleju na denko tloka :)
:P hehe
voss pisze:tak dokladnie jest, Ten zawor o ktory tu chodzi jest w pompie oleju ( w jednej obudowie ) naprawa polega na wymianie pompy olejowej.
to nie da rady samego zaworu wymienić :?:



voss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: czw cze 14, 2007 11:26
Lokalizacja: Obertshausen

Post autor: voss » pt sie 31, 2007 10:56

damcio151,

normalnie trzeba by bylo tylko sprawdzic dlaczego sie przycina. Niestety to padziewie jest praktycznie nierozbieralne. I w takim przypadku wymienia sie cala pompe.

Mysle nawet ze 99% wszystkich pomp oleju w vw wymieniane jest z tego powodu.
A usterka jest dosyc czesta.

Kiedys nawet dalem taka zagadke na forum Diagtronika :-)zagadka


pozdr.
voss

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 125 gości