Dobrze wiedziec, ze jest ktos w okolicy jakby sie cos dzialo...Grześko pisze:Krajanin
Wlasnie zaraz bede to psikal bez wyciagania sitka, Jakas woda, WD i jeszcze benzynka ekstrakcyjna.Grześko pisze:Nigdy przepływki nie czyściłem, a nie dało by się tego jakoś przepłukać bez wyciągania sitka?
Bo jeśli nie to trzebaby odgiąć to wewnętrzne sitko i pędzelkiem przemyć blaszki.
[ Dodano: Sro Sie 15, 2007 23:18 ]
To teraz co zrobilem przez dlugi weekend. Wyczyscilem przeplywke. Najpierw benzyna i woda jednak nie zeszlo wszystko do konca. Postanowilem zaladowac przeplywke do zmywarki... Na szczescie nic sie nie stalo a osad z blaszek zszedl calkowicie.
Zabralem sie rowniez za czyszczenie kolektora i to bylo niesamowite... W zyciu nie przypuszczalbym, ze tyle nagaru z tego wypadnie. Wyszlo tego jakies 0,5l. (Foto porade postaram sie jak najszybciej umiesic).
Zaslepilem rowniez EGR blaszka aluminiowa o grubosci conajmniej 1mm (wydaje mis ie, ze bedzie ok).
Teraz penwie macie pytanie czy cos to dalo? Powiem/napisze tak: pierwsze wrazenie to bylo zaraz po odpaleniu auta; wyraznie inny dzwiek silnika-glosniejszy i taki bardziej efektowny traktorek sie zrobil, takie dzwieczne "dudnienie". Jesli chodzi o jazde to tak od razu nie bylo roznicy. Dopiero dzisiaj w trasie przy zaladowanym calym bagazniku z pokladem 2 osob, wlaczona klima i pelnym bakiem paliwa wydawalo mi sie, ze ciagnie lepiej na wyzszych obrotach. Nie bylo to znaczace, wiec moze to tylko takie zludne wrazenie po tych zabiegach. Zrobie logi to zobaczymy. Stety/niestety dalej nie widzialem aby cokolwiek czarnego pojawilo sie za autem nawet przy dosc mocnym operowaniu gazem.
Na razie tyle. Jak zrobie logi to zobacyzmy czy czyszczenie przeplywki pomoglo-ostatecznie wydaje mi sie, ze chyba niewiele.
[ Dodano: Pią Sie 24, 2007 10:44 ]
Udalo mi sie wreszcie zrobic testy z zapisaniem logow. Testy robione byly na 4-tym biegu po czyszczeniu kolektora ssacego i na zaslepionym EGR. Niestety nadal widze, ze przeplywka nie daje na maxa. Jest lepiej niz przed czyszczeniem (porownianie logow ponizej) ale jeszcze to nie to. Robilem tez test z dioda i logi rowniez ponizej.
Porownienie logow: przed czyszczeniem przeplywki i po
Przy odlaczonej przeplywce i wstawionej diodzie
Z dioda od razu bylo czuc roznice w trakcie jazdy i widac na logach. Przeplywka nie obcina juz tak paliwa i jest tak jak powinno byc ksiazkowo. pozycja 4 jest wieksza od pozycji 3 i mniejsz od pozycji 2 (wzorcowej) w grupie 008.
Teraz tylko sie zastanawiam czy szykowac sie na nowa przeplywke... Moze ktos mi doradzi jaka kupic. Czy cos takiego (jak pisza oryginal), czy jakis zamiennik podejdzie? Czytalem na grupie, ze zakladali ludzie zamiennik za 200PLN od allegrowicz danielloss.
Teraz jeszcze spraw turbiny. tak jak pisal Grześko jego zdaniem kiepsko rozkreca sie "od dolu" turbina. Patrzylem na logi grupowiczow i u niektorych turbina daje ladnie od samego dolu. Czy w takim razie zmienic dlugosc sztangi?? Jesli tak to o ile (najlepiej podajcie w stopniach bo obrot to moze byc o 180 lub 360) i czy nie bedzie np przeladowania na wyzszych obrotach. Moze nie ruszac tego wcale?
Bede wdzieczny za pomoc i slowo komentarza.