Wymiana napinacza paska wieloklinowego w ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Wymiana napinacza paska wieloklinowego w ALH

Post autor: Soldier_M » ndz sie 26, 2007 15:20

Witam, sprawa dotyczy wymiany napinacza jak w temacie. Posiadam VW GOLFA IV 1.9 TDI ALH 1999r. i zakupiłem napinacz (kompletny: rolka+amortyzator+element napinający ok. 240zł), gdyż mój podczas pracy (głównie włączenie światałeł) wydawał odgłosy grzechotki, aż po pewnym czasie chyba nawet lekko stuki, już sam nie wiem. Widziałem schetmat silnika, oraz instrukcje wymiany elementu napinającego. Wg porad nie wygląda to tak strasznie i zastanawiam sie czy wg opisu wystarczy faktycznie tyko popuscic sruby trzymajace napinacz, nastepnie kluczem 16 odciągnąc go i zblokowac jakimiś drutem ( w kupion nowym jest zblokowany drutem w specjalnych otworach) i po prostu odkrecic sruby i go wymienic na nowy. Czy podczas jego wymiany moge napotkac na jakies większe problemy i czy najlepiej zlecic to profesjonaliscie ? Zauwazyłem ze aby sie tam dostac to trzeba rozdłubać element dochodzący do TURBA, taka twarda rura, wygląda to jakby tamtędy szło powietrze, czy bez kanału samochodowego sie to obejdzie) Jaki ewentualny koszt mnie czeka podczas tej wymiany u mechanika ?
Ostatnio zmieniony pn sie 27, 2007 10:11 przez Soldier_M, łącznie zmieniany 1 raz.


Soldier_Marine

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 26, 2007 18:20

rób to sam ... nie ma tak dużo roboty i nie jest to tak trudne
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88520



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pn sie 27, 2007 08:02

No tak, ale czy ta instrukcji nie dotyczy mk III, a ja mam mk IV


Soldier_Marine

Robin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 22, 2007 23:27
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Robin » pn sie 27, 2007 11:19

Ja za wymianę zapłaciłem u znajomego mechanika 70 zł. Wymieniłem napinacz z rolką bez teleskopu, ponoc był dobry. Niestety grzechotka dalej jest.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sie 27, 2007 11:33

Soldier_M pisze:No tak, ale czy ta instrukcji nie dotyczy mk III, a ja mam mk IV
a to jest różnica ...... silnik VP , więc jest tak samo



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pn sie 27, 2007 20:03

Wiecie co jednak sie nie skusze na wymiane tego samemu. Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdizłem ze nie weźmie dużo, nie bede sie babrał bo i tak mi bedzie wymieniał tuleje w wachaczu. Zresztą zaoszczędze choćby te 70 zł, a niech sie zerwie jakaś śruba potem będe sie martwił,a nawet kanału nie mam. Szybciej zmienie samochód niż drugi raz bym miał to wymieniać :-).. Dzięki za porady PANOWie :-)


Soldier_Marine

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 193 gości