"Ratunku" Cos nie tak z odpalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pt sie 17, 2007 22:59

damcio151 pisze:bizak napisał/a:
a ja bym jednak sie upieral ze to powietrze i ze powietrze moze powodowac bialy dym (oczywiscie powietrze w paliwie) :pub:

każdy ma swoje zdanie :pub:
hehe jasne ;)
damcio151 pisze:Piole napisał/a:
Czy moglby mi ktos powiedziec jak sprawdzic to powietrze w paliwie?

od filtra paliwa idą rurki doprowadzające paliwo do pompy ..... są przeźroczyste i będzie widać , czy lecą tamtędy bąbelki powietrza
bardzo czesta przyczyna powietrza w paliwie jest niesprawny zaworek zwrotny we filtrze paliwa (ten bialy)


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sie 17, 2007 23:01

bizak pisze:bardzo czesta przyczyna powietrza w paliwie jest niesprawny zaworek zwrotny we filtrze paliwa (ten bialy)
lub opaski zaciskające przewody paliwowe



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pt sie 17, 2007 23:07

damcio151 pisze:bizak napisał/a:
bardzo czesta przyczyna powietrza w paliwie jest niesprawny zaworek zwrotny we filtrze paliwa (ten bialy)

lub opaski zaciskające przewody paliwowe
lub przetartych albo skruszalych wezykow, badz nieszczelnosci pompy


a tak poza tym to chyba za bardzo sie czepiamy siebie na wzajem heheheh :pub: :pub:


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sie 17, 2007 23:22

bizak pisze:lub przetartych albo skruszalych wezykow, badz nieszczelnosci pompy
:bigok:
bizak pisze:a tak poza tym to chyba za bardzo sie czepiamy siebie na wzajem heheheh :pub: :pub:
ja tam się nie czepiam niczego :pub: :pub:



pawel21_5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:58
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: pawel21_5 » sob sie 18, 2007 10:57

w takich temperaturach jak teraz sa tdi nie uzywa swiec do odpalania, a nawet jakby to by telepal po odpaleniu a kolega pisze ze po odpaleniu chodzi ok,

To chyba zależy jakie te temperatury.Jak jest 10 stopni to tez nie potrzebuje? A kumpel miał w lecie przy Tdi walnięte świece i tak mu się działo właśnie o temp. nie wspominając.

[ Dodano: 18 Sie 2007 11:07 ]
Ok panowie może źle się wyraziłem.Wiadomo że tdi z kompem to nie td z ic. Ale z 2 świece na pewno muszą grzać.Kumplowi padły 4 przy golfie 3 90 KM i długo kręcił a jak mu odpalił to normalnie chodził.I siwy dym przy odpaleniu



Awatar użytkownika
mlekon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: czw cze 28, 2007 11:58
Lokalizacja: ...:::FSL:::...
Kontakt:

Post autor: mlekon » sob sie 18, 2007 11:08

witam wszystkich
sluchajcie moje auto tez ciezko pali.trzeba mu 4-6 obrotow rozrusznika zeby zagadał.troszke sie tu naczytalem i prosze rowniez o podpowiedz.mianowicie: zauwazylem ze co jakis czas przy odpalonym silniku przez wezyk doprowadzajacy rope do pompy wtryskowej leca drobne pecherzyki powietrza a druga sprawa to to ze jak go zgasze to po jakis 5-10 minutach cofa od pompy wtryskowej do wezyka kilka wiekszych pecherzy powietrza. co radzicie?? czy moze to byc zawor zwrotny w pompie?? co w takim razie??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sie 18, 2007 17:27

pawel21_5 pisze:To chyba zależy jakie te temperatury.Jak jest 10 stopni to tez nie potrzebuje? A kumpel miał w lecie przy Tdi walnięte świece i tak mu się działo właśnie o temp. nie wspominając.

[ Dodano: 18 Sie 2007 11:07 ]
Ok panowie może źle się wyraziłem.Wiadomo że tdi z kompem to nie td z ic. Ale z 2 świece na pewno muszą grzać.Kumplowi padły 4 przy golfie 3 90 KM i długo kręcił a jak mu odpalił to normalnie chodził.I siwy dym przy odpaleniu
świece załączają się jak płyn chłodzący ma poniżej 5 st.
mlekon pisze:witam wszystkich
sluchajcie moje auto tez ciezko pali.trzeba mu 4-6 obrotow rozrusznika zeby zagadał.troszke sie tu naczytalem i prosze rowniez o podpowiedz.mianowicie: zauwazylem ze co jakis czas przy odpalonym silniku przez wezyk doprowadzajacy rope do pompy wtryskowej leca drobne pecherzyki powietrza a druga sprawa to to ze jak go zgasze to po jakis 5-10 minutach cofa od pompy wtryskowej do wezyka kilka wiekszych pecherzy powietrza. co radzicie?? czy moze to byc zawor zwrotny w pompie?? co w takim razie??
sprawdź czy dobrze masz te wężyki zaciśnięte na zaciskach



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob sie 18, 2007 20:39

damcio151 pisze:świece załączają się jak płyn chłodzący ma poniżej 5 st
Nieprawda. Poniżej 5 stopni to tylko kontrolka od świec dłużej się świeci. Świece żarowe grzeją poniżej 18 stopni, choć kontrolka tylko mrugnie. Sprawdzałem pobór prądu po rozruchu samochodu. :bigok:
Poniżej około 18 stopni świece grzeją mi po odpaleniu auta jakieś 30 sekund.
Potem słychać pstryknięcie przekaźnika i świece przestają grzać.
Sprawdź sobie w zimie jak będzie poniżej 5 stopni ile faktycznie grzeją świece. Kontrolka zgaśnie a napięcie na świece jest nadal przez dłuższy czas podawane.
Sprawdzone woltomierzem. :bigok:
Także po rozruchu kontrolka się nie pali a świece nadal grzeją, a wyłączają się po 1-2 minutach.

Ale to tak na marginesie. :bigok:

U kolegi to napewno nie świece.
A może rozrząd przeskoczył na pompie o 1 ząb? :bajer:
Bez sprawdzenia kąta wtrysku się nie obejdzie. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » sob sie 18, 2007 22:27

Grześko pisze:Nieprawda. Poniżej 5 stopni to tylko kontrolka od świec dłużej się świeci. Świece żarowe grzeją poniżej 18 stopni, choć kontrolka tylko mrugnie. Sprawdzałem pobór prądu po rozruchu samochodu.
Obrazek

jak widać na powyższym obrazku nie masz racji, to o czym piszesz to faza afterglow, ma ona na celu poprawienie kultury pracy zimnego silnika - zwykle następuje ona po fazie normalnego grzania świec - która jest włączana poniżej +9stC czynnika chłodzącego - nie jest to równoznaczne z temp. zewnętrzną - temp chłodziwa jest zwykle nizsza.

Co do Twojego przypadku to proponuje sprawdzić czy auto nie posiada świec podgrzewających czynnik chłodzący - to może tłumaczyć wysoki pobór prądu.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sie 18, 2007 22:37

Grześko, niestety racji to Ty nie masz :P
ale kłócić się nie będę :P



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz sie 19, 2007 00:15

Corvax pisze:jak widać na powyższym obrazku nie masz racji, to o czym piszesz to faza afterglow, ma ona na celu poprawienie kultury pracy zimnego silnika - zwykle następuje ona po fazie normalnego grzania świec - która jest włączana poniżej +9stC czynnika chłodzącego
No to mnie wyprowadziłeś z błędu. :bigok:
A czy możliwe jest że faza aflerglow występuje bez wcześniejszego grzania świec przed rozruchem, czyli powyżej +9 stopni?
Bardziej mi pasuje na świece żarowe niż podgrzewające płyn chłodzący bo po przekroczeniu 2500 faktycznie się przekaźnik rozłącza, a jak obroty zejdą niżej to znowu łapie.
Gdzie ewentualnie szukać świec podgrzewających płyn chłodzący?
damcio151 pisze:Grześko, niestety racji to Ty nie masz
ale kłócić się nie będę
Corvax pisze:jest włączana poniżej +9stC czynnika chłodzącego
Wygląda na to że obaj się myliliśmy. :bigok:
Ostatnio zmieniony ndz sie 19, 2007 00:20 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sie 19, 2007 00:18

Grześko pisze:Gdzie ewentualnie szukać świec podgrzewających płyn chłodzący?
są 3 świece na króćcu wodnym idącym do nagrzewnicy
Grześko pisze:Wygląda na to że obaj się myliliśmy. :bigok:
jedni mówią 5 inni 9 st. :P
widziałem gdzieś nawet jakąś książkę gdzie pisali 5 st. :P



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz sie 19, 2007 00:21

damcio151 pisze:są 3 świece na króćcu wodnym idącym do nagrzewnicy
Do nagrzewnicy do środka samochodu?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » ndz sie 19, 2007 00:46

damcio151 pisze:jedni mówią 5 inni 9 st. :P
widziałem gdzieś nawet jakąś książkę gdzie pisali 5 st.
I wszyscy mówią źle :)
Mam na wierzchu jakiegoś AGRa. Grzanie wstępne zaczyna się od +10stC
Dogrzewanie kończy się na 20stC
Co ciekawe - w górach ten ster będzie podgrzewał wstępnie świece nawet przy 50stC (jest tam zależność od ciśnienia atmosferycznego)

A tak naprawdę to widziałem TDIki które paliły po nocy na -25stC bez świec.
Kulawo ale paliły :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości