wymiana rozrzadu w ATD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

feromann
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 13:57
Lokalizacja: Warszawa

wymiana rozrzadu w ATD

Post autor: feromann » pt sie 10, 2007 21:19

Przepraszam jeśli zadaje głupie pytanie,ale jestem troche laikiem.
Własnie czeka mnie wymiana rozrządu--w jednym warsztacie powiedzieli mi,że co 90tyś,a w drugim że najlepiej po ok 70 tyś.Będzie to druga wymiana rozrządu i mam przejechane na pasku ok. 80 tyś.Teraz sam nie wiem czy mam wymieniać na gwałt,czy spokojnie wyjechać na urlop ,gdzie przejade ok. 2tys km?
i jeszcze jedno---poczytałem sobie troche na forum o wymianie rozrządu--jest wiele postów,że po samej wymianie trzeba podpiąć do vaga.
czy tyczy się tez to mojego silnika atd 101km,skoro jest na pompo-wtryskiwaczach?
może ktoś poleci mi dobry i niedrogi warsztat w wawie ,gdzie znają się na rzeczy?
z góry dziękuję za pomoc.



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » pt sie 10, 2007 23:12

Na pompo-wtryskach nie trzeba vaga. (jeżeli mechanik ma rozum). Wał korbowy ma znak, a wałek rozrządu się kołkuje. Nie ma pompy którą trzeba ustawiać. Ale jak pojedziesz do szanującego się warsztatu, to powinni mieć program do VW. Pamiętaj tylko, że wymiana rozrządu nie kończy się na wym. samego paska. Wymieniaj wszystko, pasek, rolki, pompę wody i napinacz hydrauliczny(jeżeli jest w twoim silniku). Starsze modele miały ten napinacz hydrauliczny, a nowsze już nie. Jeżeli za pierwszym razem wymieniłeś wszystko to 90tyś km musi wytrzymać. A jak ograniczyłeś się do samego paska to nie zwlekaj z wymianą. Pozdrawiam, i powodzenia.


michal0604

drwal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lut 14, 2005 12:42
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: drwal » sob sie 11, 2007 08:51

czesc, miesiac temu przerabilem rozrzad w swoim rechocie przy przebiegu 170 000 km. pierwsza wymiana przy 90 000 w serwisie rowinski-wajdemajer w piasecznie przez poprzedniego wlasciciela. wnioski:
na napinaczu byl jeszce zapas i pasek rozrzadu byl w dobrym stanie i spokojnie wytrzymalby do 180 000 ale okazalo sie ze przy 90 000 nie wymienili pompy wody juz niezle grzechotala(i to moglo byc niebezpieczne) oraz rolki z napinaczem klimy lekko stawala i grzechotala, wiec moja rada wymieniaj wszystko, tzn pasek, rolke (rolki ) napinajaca, prowadzaca, pompe wody, pasek wielorowkowy i rolke z napinaczem klimy, ja zrobilem na oryginale (tylko dlatego ze mam kumpla w servisie i mialem ceny jak zamiennikow), w kazdym razie rolki sa firmy ina, pasek (moj) conti, pompa wody i rolka klimy skf, pasek wielorowkowy dayco, sama robota ok 2-2,5 godz bez pospiechu,
mam nadzieje ze pomoglem pozdr



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 94 gości