problemy z silnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

problemy z silnikiem

Post autor: twromek » śr sie 01, 2007 21:35

Do mojego Golfa 1 zamontowałem silnik z Golfa 2 1,6 D o oznaczeniu JP.
Dzisiaj zrobiliśmy pierwszą próbna jazdę i po przejechaniu ok 5 km silnik zgasł.
Patrzymy pod maskę a tam z bagnetu lał się olej. Wszystko dokłądnie zostało powycierane i spróbowaliśmy odpalić. Silnik bardzo ciężko kręcił i dalej wszędzie olej. Kręcił tak jakby w jednym miejscu go coś trzymało. Po zaholowaniu do domu, gdy silnik ostygł odpalił za pierwszym razem. Możecie mi powiedzieć o co w tym wszystkim chodzi?

W czasie pracy słychać jakiś metaliczny dźwięk.

Jak ktoś umie to niech pomoże :okej:

Z góry thx za porady :pub:

A jeszcze zapomniałem, czy jak wysiądzie przerywacz z migaczów to lampka tak lekko świeci, jak się włączy migacz to świeci normalnie bez przerywania?

pozdro, Golf_3
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 21:38 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » śr sie 01, 2007 21:42

Golf_3 pisze:Patrzymy pod maskę a tam z bagnetu lał się olej.

nie znam sie za bardzo na dieslach, ale jak w benzyniaku leje sie olej przez bagnet to podejrzewana jest w pierwszej kolejnosci zapchane odpowietrzenie skrzyni korbowe, czyli odma



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » śr sie 01, 2007 21:45

odma jest nowa i czysta, to na pewno nie jej wina ale dzięki za zainteresowanie :bigok:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr sie 01, 2007 22:18

co do przerywacza to lampka sie nie powinna palic ale to etektronika i roznie sie moze popsuc.
Kolega mial tak w kadecie (benzyna) ze olej lecial mu z bagnetu bo silnik byl juz tak wychechlany ze cisnienie z garow wypychalo olej bagnetem. Drugi mial tak w bmw zeolej walil przez odme na przepustnice- tez wyrabany silnik (cisnienie na garach 6 atmosfer) szlif i nowe pierscienie pomogly



Awatar użytkownika
meverick
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt mar 06, 2007 23:36
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: meverick » czw sie 02, 2007 12:39

Golf_3, sprawdź sobie ciśnienie na cylindrach, a metaliczny stuk to może być : luz na pierścieniach, pęknięty pierscień... Pomiar ciśnienia dużo Ci powie :bigok:


www.jettaclub.pl

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » czw sie 02, 2007 13:06

dzisiaj bedzie przyrzad i zrobimy pomiar, a jakie powinno byc cisnienie min i max??



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sie 02, 2007 16:43

ja mam w swoim 13 ale to wszystko zalezy od modelu silnika. Laska w RP ma 11 i chodzi super. Ponizej 10 to juz jest troche malo ale jeszcze da rade. Cisnienie nie moze sie roznic miedzy garami wiecej niz o 1 atmosfere.
Zeby sprawdzic cisnienie to wykrecasz wszystkie swiece i dajesz gaz do dechy i sprzwdzasz pokolei wszystkie. Wynik na zimnym silniku bedzie sie roznil od cieplego. Najlepiej sprawdzac na zimnym

[ Dodano: 02 Sie 2007 16:48 ]
sorki ale napisalem o benzynie, w dieselu z tego co wiem cisnienie jest duzo wyzsze a



Awatar użytkownika
meverick
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt mar 06, 2007 23:36
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: meverick » czw sie 02, 2007 19:27

przed kapitalka miałem cisnienia 23,21,20,i chyba 12 dokładanie nie pamietam a nie mam wyników pomiaru przy sobie... zrób sobie tez próbe olejowa- czyli nalej troche oleju do cylindra i zmierz ciśnienie, jezeli Ci skoczy bardzo mocno to znaczy ze głowica jest OK tylko pierścienie do wymiany. Mi na próbie olejowej podskoczyło do ponad 35 :bigok: zrobiłem kapitalke i teraz mam w granicach 30 :bajer:


www.jettaclub.pl

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sie 02, 2007 20:13

z tym olejem to potwierdzam



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pt sie 03, 2007 22:40

pomiaru narazie nie robilem bo nie mam czasu

okazalo sie ze rozrusznik byl przyczyna problemow, szczescie ze tylko to jest zepsute :blush:

za niedlugo wymiana

dzieki wszystkim za pomoc :bigok:

temat do zamkniecia :bajer:



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » śr sie 08, 2007 21:32

Golf_3 pisze:pomiaru narazie nie robilem bo nie mam czasu

okazalo sie ze rozrusznik byl przyczyna problemow, szczescie ze tylko to jest zepsute :blush:

za niedlugo wymiana

dzieki wszystkim za pomoc :bigok:

temat do zamkniecia :bajer:
jak rozrusznik powodowal wyrzucanie oleju przez bagnet?



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » śr sie 08, 2007 22:01

Golf_3,
jak dla mnie to masz wyjechane pierścienie. Zrób pomiary ciśienia. norma to około 26-28
a rozrusznik nie spowoduje wyrzucania pleju


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » śr sie 08, 2007 22:08

fend18 pisze:jak rozrusznik powodowal wyrzucanie oleju przez bagnet?
pewnie to ze nie chcial krecic, a olej to pewnie i tak swoja droga, a Autodata podaje ze kompresja powinna wynosic 34bary

[ Dodano: 08 Sie 2007 22:09 ]
hanti pisze:jak dla mnie to masz wyjechane pierścienie
mi tez sie tak wydaje, jak odma jest ok to nic innego nie pozostaje
Ostatnio zmieniony śr sie 08, 2007 22:08 przez bizak, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam Bizak

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » śr sie 08, 2007 23:00

rozrusznik wumieniony, w starym byla peknieta jedna tulejka

odma byla nowa ale nie wyczyscilem tej kratki na pokrywie zaworow, :blush: a tam byla kupa syfu

teraz wszystko chodzi jak zegarek, przeciez to NIEMIECKI silnik, który ma dopiero 22 lata :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 100 gości