Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » śr sie 01, 2007 19:26
papaj78 pisze:Witam ponownie widziałem ten link a czujnik z tego numeru katolowego to około 60 zł w orginale tylko jak sie do tego zabrać wie ktoś ??????
zdejmujesz pokrywę nastawnika i masz go już na wierzchu

Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 19:27 przez
damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
-
papaj78
- Nowicjusz

- Posty: 23
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: papaj78 » czw sie 02, 2007 10:00
Jeszcze mi powiedz czy wymieniając go sam moge coś zepsuć i na co uważać

b]damcio151[/b],
Papaj
-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » czw sie 02, 2007 10:21
papaj78 pisze:Jeszcze mi powiedz czy wymieniając go sam moge coś zepsuć i na co uważać

b]damcio151[/b],
raczej nic nie popsujesz

odezwij się do
Adamma , on jest obcykany w nastawnikach , więc coś poradzi na pewno

-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » wt sie 07, 2007 00:53
dokladnie tak jak napisal Damcio151
ale zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz czy oby Ci sie nie rozlutowalo jakies polaczenie w nastawniku bo byc moze ktos juz tam grzebal (skoro dawka byla tak zle ustawiona to moze ktos po barbazynsku robil nastawnik) jeszcze sie nie spotkalem zeby padl czujnik temp paliwa a rozlutowanie lub pekniecie polaczenia owszem.
na zdjeciu ktore dal Damcio masz po lewej stronie tego czujnika na gorze i na dole 2 nakretki klucz 7
odkrecasz je i zdejmujesz ten plastik, pod nim na dole bedziesz mial polaczenia elektryczne, zobacz czy sa lutowane czy zgrzane, jesli lutowane sprawdz czy oby na pewno dobrze, ewentualnie przelutuj wszystko raz a dobrze
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
SowaBezOka
- Nowicjusz

- Posty: 36
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
- Lokalizacja: Pomorskie
-
Kontakt:
Post
autor: SowaBezOka » wt sie 07, 2007 05:44
Okazalo sie w moim golfiku (MK3 swap MK4 ASV 110TDi,) ze kat pocz. wtrysku czy temu podobny parametr wynosi 18-20 (czegos....jednostka miary) zamiast 4.0.Mechanik regulowal cos przy tym kole zebatym na pompie i ucichlo jakby ale wartosc spadla do 11 jedn. wiec wciaz powyzej normy.Wywalil blad tego elektrozaworku od sterowania zaworem recyrkulacji spalin.Mechanik stwierdzil,ze od tego trzeba zaczac.I pytanie zasadnicze,czy ktos z forumowiczow jest w posiadaniu takiego zaworka? do silnika ASV tradycyjne wtryski 110KM,lub cos podobnego.Jest N-75,N-18 i ten trzeci,maly ktory steruje taka jakby sztanga,podlaczana do dolotu.Wiem,ze ta sztanga zamyka i otwiera ta przepustnice sterujaca dolotem "swiezego" powietrza (nie mowie tu o EGR).I to chyba tyle.Potrzebuje to kupic a nie chce wydac majatku.Prosze o pomoc.

-
papaj78
- Nowicjusz

- Posty: 23
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: papaj78 » wt sie 07, 2007 21:35
Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,jak nie zchrzanić dawki paliwa bo wiem ze podobno mozna(oznaczyć miesca na styku?)?,jak zmniejszyć tą dawke bo jak wczesniej pisał Grześko zjechał VAGiem ile mógł a reszte trzeba zrobić nastawnikiemi na koniec jak nim przesuwać żeby zwiękrzać lub zmniejszać dawke.Będe wdzięczny za pomoc pozdrawiam

Papaj
-
Grześko
- Gadatliwa bestia

- Posty: 502
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: Grześko » śr sie 08, 2007 17:29
papaj78 pisze:przesuwać żeby zwiękrzać lub zmniejszać dawke
Żeby zwiększyć dawkę trzeba nastawnikiem ruszyć w stronę prawą, czyli od paska rozrządu, a żeby zmniejszyć trzeba ruszyć w stronę paska rozrządu. Ale są to ruchy minimalne, o dziesiątki milimetra, bo jak dasz o np. milimetr w stronę paska rozrządu to może już nie odpalić bo będzie miał za małą dawkę, a jak dasz milimetr w prawo to po odpaleniu rozkręci się na bardzo wysokie obroty i trzeba go szybko dusić na biegu.
Robota naprawdę chirurgiczna.

-
papaj78
- Nowicjusz

- Posty: 23
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: papaj78 » pt sie 10, 2007 00:36
Grześko, Dzięki Grześ
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:39 ]
SowaBezOka, Do czego nawiązujesz???
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:45 ]
Adamm,
papaj78 pisze:Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,
mge liczyć na odpowiedź,czy to tajemnica zawodowa?pozdrawiam
Papaj
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » pt sie 10, 2007 02:59
papaj78 pisze:Grześko, Dzięki Grześ
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:39 ]
SowaBezOka, Do czego nawiązujesz???
[ Dodano: 10 Sie 2007 00:45 ]
Adamm,
papaj78 pisze:Adamm, Witam i dziękuje za zainteresowanie moim problemem.Mam jeszcze
kilka pytań do ciebie jako fachowca dotyczących tej operacji mianowicie:jak nastawnik jest połaczony z dolnia mechaniką pompy?,czy przy okazji moge zrobić lub sprawdzić coś jeszcze w tym nastawniku?,
mge liczyć na odpowiedź,czy to tajemnica zawodowa?pozdrawiam
jasne ze mozesz tylko ostatnio czesto jestem w rozjazdach i nie zawsze mam net
nastawnik masz nakrecony na pompe a kulka ktora jest na mimosrodowym trzpieniu nastawnika wchodzi w oczko pierscienia ktory jest na walku pompy
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
Grześko
- Gadatliwa bestia

- Posty: 502
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: Grześko » sob wrz 08, 2007 22:46
Kolega wymienił czujnik temperatury.
Dzisiaj autko zostało sprawdzone. Wyregulowana została dawka paliwa ustawiona na 3,2. Kąt wtrysku ustawiony na 52. Zrobiliśmy logi dynamiczne i wszystko wygląda naprawdę nieźle.
Miło zaskoczyły mnie korekcje wtrysków, 0,4 , -0,1 , -0,1. Niezłe nie?
Nic tylko lać niezłe paliwo i jeździć.

-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » sob wrz 08, 2007 22:50
Grześko pisze:Nic tylko lać niezłe paliwo i jeździć.

no i super
Grześko pisze:Wyregulowana została dawka paliwa ustawiona na 3,2.
lepiej byłoby ustawić na 4.0-4.5 , spadku mocy tak nie odczujesz , a spalanie będzie trochę mniejsze
-
Grześko
- Gadatliwa bestia

- Posty: 502
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: Grześko » sob wrz 08, 2007 22:57
damcio151 pisze:lepiej byłoby ustawić na 4.0-4.5 , spadku mocy tak nie odczujesz , a spalanie będzie trochę mniejsze
Spalanie rzeczywiste, czy na kompie? U mnie mam dawkę blisko 3-3,2 i komputer oszukuje w wyliczaniu spalania o około 1 litra. Pokazuje np, 3,5 a spalanie rzeczywiste około 4,5.
Jak miałem dawkę około 4,5 to różnica była około 0,3 litra. No i to by się zgadzało bo komp widzi większą dawkę przy tych samych obrotach więc i liczy więcej i różnica nie jest tak znaczna.
Jakbym dał 5.0 to pewnie pokazywałby idealnie.

-
damcio151
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 9190
- Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
- Lokalizacja: Koszalin
Post
autor: damcio151 » sob wrz 08, 2007 22:58
Grześko pisze:Spalanie rzeczywiste, czy na kompie?
rzeczywiste

-
papaj78
- Nowicjusz

- Posty: 23
- Rejestracja: śr cze 13, 2007 23:19
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: papaj78 » ndz wrz 09, 2007 23:05
Chcę wszystkim podziękować za udział w rozwiązaniu mojego problemu a szczególnie Grześkowi.Ventylek śmiga aż miło,jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim pozdarawiam

Papaj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości