Wlałem olej do skrzyni nie tam gdzie trzeba?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Yanooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:37
Lokalizacja: Krzykawka
Kontakt:

Wlałem olej do skrzyni nie tam gdzie trzeba?

Post autor: Yanooo » pt sie 03, 2007 10:19

Pomóżcie, wykazałem się sprytem i inteligencją kiedy chciałem wlac olej do skrzyni i zamiast wlać go bocznym korkiem (tym obok koła) to wlałem tym górnym, obok silnika.

Olej wyleciał na beton ciurkiem i tyle z mojej dolewki. Po tym zabiegu skrzynia chodzi tak samo czyli dosyc ciezko. Czy cos sie moglo stac po tej dolewce? czy olej wyciekl bo wlalem go nie tam gdzie trzeba czy to jednak simering do wymiany?



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » pt sie 03, 2007 11:51

olej wyleciał,o wlałeś tam gdzie nie trzeba. nie ma zdjęcia, ale domyślam się, że mogłeś polać sobie koło zamachowe(jeśli zdejmiesz korek, to widzisz wieniec zębaty??)jeśli olej wyleciał to spoko



Yanooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:37
Lokalizacja: Krzykawka
Kontakt:

Post autor: Yanooo » pt sie 03, 2007 11:58

Wyleciał raczej w calosci wiec nie ma obawy ze cos sie stanie jezeli koło jest "umoczone" w oleju?



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » pt sie 03, 2007 12:32

raczej nie będzie problemów. gorzej byłoby, gdyby olej jakimś? sposobem dostał się na tarczę sprzęgła(mało prawdopodobne). co do ciężkiej pracy skrzyni to musisz obserwować, jak zachowuje się skrzynia na zimno, a jak po rozgrzaniu(trochę dłuższej jeździe).jeśli po nagrzaniu silnika biegi włączają się lepiej może to świadczyć raczej o złej jakości oleju lub o jego przepracowaniu(jeśli był właściwy w skrzyni to raczej też mało prawdopodobne). mała ilość oleju będzie raczej powodować głośniejszą pracę. ale zacznij od rzetelnej obserwacji
ps. sprawdź dokładnie działanie sprzęgła, bo jednak mogło trocho oleju na sprzęgło polecieć. jeśli dobrze wysprzęgla to OK. zalecam jednak na początek trochę ostrożności
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 17:32 przez bogoria, łącznie zmieniany 1 raz.



krzysiek727
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 01, 2007 00:11
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: krzysiek727 » pt sie 03, 2007 13:47

moze wlales olej na tarcze sprzeglowa???? ale jesli wylecial to nic takiego sie nie stalo!!!



Awatar użytkownika
Hefajsto
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt gru 29, 2006 17:42
Lokalizacja: wioska:)
Kontakt:

Post autor: Hefajsto » sob sie 04, 2007 11:24

Nie baw się w dolewki tylko zmień olej. Do tej skrzyni chyba wchodzi 1,1litra jak pamiętam.
Ale i tak leje się aż się przeleje. Kup syntetyczny olej. Wjedź na kanał zdejmij osłonę silnika (jak masz) i z boku skrzyni od strony koła jak masz takie zielone kółko z wytłoczonym VW masz śrubę na klucz ampulowy. Tam się leje aż się przeleje a na dole skrzyni masz śrubę spustową... Bez kanału i ewentualanie zdejmowania koła się nie obędzie. Poprawcie mnie jak coś bo ja u siebie jeszcze oleju nie zmieniałem :helm:



bogoria
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 26, 2007 21:33
Lokalizacja: legnica

Post autor: bogoria » sob sie 04, 2007 14:21

zatrzymajcie się z tymi poradami.facet ma problem z ciężko pracującą skrzynią biegów. olej zawsze zdąży wymienić. najpierw trzeba obserwować działanie SB w pracy.kanał do niczego nie jest potrzeby, chyba że komuś nie chce się nachylić. w przypadku wymiany oleju i tak w warunkach domowych trzeba mieć lejek z wężykiem i lać można od strony komory silnika. i nie powtarzajcie banałów



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Wlałem olej do skrzyni nie tam gdzie trzeba?

Post autor: PinkFloyd » sob sie 04, 2007 15:59

Yanooo pisze:Pomóżcie, wykazałem się sprytem i inteligencją kiedy chciałem wlac olej do skrzyni i zamiast wlać go bocznym korkiem (tym obok koła) to wlałem tym górnym, obok silnika.

Olej wyleciał na beton ciurkiem i tyle z mojej dolewki. Po tym zabiegu skrzynia chodzi tak samo czyli dosyc ciezko. Czy cos sie moglo stac po tej dolewce? czy olej wyciekl bo wlalem go nie tam gdzie trzeba czy to jednak simering do wymiany?
Ze wlełes tam olej i sprzegło sie nie ślizga to masz szczęście, bo jeżeli zacznie to mycie w benzynie nie pomoże i trzeba bedzie wymienic sprzegło.
Co do trudnej zmiany biegów najlepiej przesmarowac najpierw elementy prowadzenia wodzików. W koledze Mk III D były tak zapieczone ze skrzynia chodziła jak w kamazie :panna:
Najlepiej kupić biały smar w sparuj lub silikonowy, zadne WD40 bo to pomaga na chwile. Jak zdejmiesz mieszek trzeba popsikać plastikowe jabłko po lewarkiem ruszając nim w lewo i prawo, potem wrzucic 2 bieg i popsikac trzpien który wchodzi w strone skrzyni biegów potem 1 bieg i popsikac i tak kilka razy, tak samo pod spodem pod samochodem ten sam trzpien i wszystkie elementy i przegłuby które ruszają mechanizmami skrzyni biegów. Potem skrzynia chodzi jak miodzio :bigok:



Yanooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 10:37
Lokalizacja: Krzykawka
Kontakt:

Post autor: Yanooo » ndz sie 05, 2007 01:41

Sprzęgło na szczęście się nie ślizga wiec chyba juz nie zacznie (zrobilem od tej "dolewki" juz jakies 500 km wiec raczej juz by to wyszlo). Pinkfloyd ciekawa uwaga, napewno sprubuje tak zrobic jak piszesz, nie wpadlem na to ze problem moze lezec gdzies blizej lewarka :)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn sie 06, 2007 08:42

PinkFloyd pisze:Ze wlełes tam olej i sprzegło sie nie ślizga to masz szczęście, bo jeżeli zacznie to mycie w benzynie nie pomoże i trzeba bedzie wymienic sprzegło.
tu sie nie zgodze ;p

mi sie zalalo olejem bo mialem "maly wyciek" i przelalem benzynka i dziala ok, ale i tak juz kpl nowy czeka na wymiane :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości