Glosna praca silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Glosna praca silnika

Post autor: SowaBezOka » ndz lip 29, 2007 17:41

Poprosze o pomoc w sprawie turbiny.Auto nagle zaczelo glosno pracowac.Podejrzewalem pompe wtryskowa,ale po zdjeciu rury od turbo do IC -zadnego swistu po dodaniu gazu (wczesniej w wypadku nieszczelnosci swistal jak odrzutowiec-doslownie).I terazpytanie,czy jesli byly odlaczone przewody od N75 i gruszki,czy turbo moglo zostac przesterowane (na smierc).Poniewaz wowczas podczas jazdy na kazdym biegu pomiedzy 3,5-4,5 tys obr/min. auto przestawalo brzmiec jak TDi a jak diesel-klekot wlasnie.W pozostalym zakresie obrotow ok.Po prostu w pewnym monencie auto przerywalo ciag a zaczelo kekotacDodam,ze sztanga nie pracowala,pomoglo WD40 i delikatne rozruszanie.Pytanie takie,jak poznac czy turbo padlo? czy to co opisalem wystarczy do diagnozy? moge podpiac pod vaga ale musze wiedziec gdzie patrzec.Jesli regeneracja turbo,to gdzie i zaile,jesli ktos bedzie laskaw podpowiedziec.Kolejna sprawa,mechanik stwierdzil zwarcie na 5-6 pinie pompy wtryskowej (10pinowa) to ponoc taregulacja dawki paliwa-gorna czesc pompy.Interesuje mnie tez,czy na skutek zbyt malej dawki paliwa turbo moze nie wkrecac sie jak powinno,w zwiazku z czym jest zbyt male ladowanie powietrza do dolotu.Mam pomysl na sprawdzenie turbo,jesli to lozyska to odkrece sruby od strony wydechu i wsune palce,ew. tepy przedmiot,aby niczego nie uszkodzic.Bede wiedzial czy ten zelmer w srodku kreci sie z nalezyta lekkoscia.Ojciec kolegi jest tokarzem,moze dorobic doslownie wszystko.Czy takie lozyska to straszny problem? czy musze koniecznie oddac do regeneracji calosc?
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 18:45 przez SowaBezOka, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » ndz lip 29, 2007 18:16

SowaBezOka pisze:Auto nagle zaczelo glosno pracowac.Podejrzewalem pompe wtryskowa,ale po zdjeciu rury od turbo do IC -zadnego swistu po dodaniu gazu (wczesniej w wypadku nieszczelnosci swistal jak odrzutowiec-doslownie).I terazpytanie,czy jesli byly odlaczone przewody od N75 i gruszki,czy turbo moglo zostac przesterowane (na smierc)
SowaBezOka :chytry: tak nie wypada pisać (przesterowane na śmierć)

moim skromnym zdaniem skoro odłonczałeś przewody podciśnieniowe to suszarka poprostu ma zapieczone kierownice spalin (zakładając, że tak jezdziłeś).
SowaBezOka pisze:moge podpiac pod vaga ale musze wiedziec gdzie patrzec
01-Silnik, następnie 08-Bloki wartości mierzonych i kanał 11
oczywiście robisz to na rozgrzanym silniku podczas jazdy :bigok:
SowaBezOka pisze:Jesli regeneracja turbo,to gdzie i zaile
To już w zależności jaki masz budżet. Jeżeli jednak masz kogoś pewnego kto robi sprężarki to powinien ci ją zrobić za 500-1000zł wszystko zależy co zastanie w środku po rozbebeszeniu :bajer:

SowaBezOka pisze:Mam pomysl na sprawdzenie turbo,jesli to lozyska to odkrece sruby od strony wydechu i wsune palce,ew. tepy przedmiot,aby niczego nie uszkodzic.Bede wiedzial czy ten zelmer w srodku kreci sie z nalezyta lekkoscia.Ojciec kolegi jest tokarzem,moze dorobic doslownie wszystko.Czy takie lozyska to straszny problem? czy musze koniecznie oddac do regeneracji calosc?


:panna:

Aby poprawnie sprawdzić Turbo polecam ci je wyciągnąć i sprawdzić luzy. To jest element, którego bebechy wykonywane są z bardzo ale to bardzo dużą dokładnością (stąd te astronomiczne ceny) poza tym później wszystko powinno być wyważone itd.
Moim zdaniem to nie jest robota na nie profesjonalny warsztat (domowy) :kac:

Poczytaj zresztą sam to trochę ci sie rozjaśni http://www.motoarena.pl , http://www.turbosprezarki.pl/


Poza tym napisz konkretniej: czy podpinałeś auto pod Vag-a co pokazywało, czy przeładowywało, jakąś diagnozę dynamiczną robiłeś?? itd

Pozdro
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2007 18:29 przez skubix, łącznie zmieniany 1 raz.


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Post autor: SowaBezOka » ndz lip 29, 2007 21:03

Aby poprawnie sprawdzić Turbo polecam ci je wyciągnąć i sprawdzić luzy. To jest element, którego bebechy wykonywane są z bardzo ale to bardzo dużą dokładnością (stąd te astronomiczne ceny) poza tym później wszystko powinno być wyważone itd.
Moim zdaniem to nie jest robota na nie profesjonalny warsztat (domowy) :kac:


Skubix,ten "domowy" jak go nazwales warsztat w istocie jest najwiekszym przedsiebiorstwem u nas w miescie,maja najmowszy sprzet,obrabiarki itp o tolerancji poza wszelka krytyka..A Ty myslales,ze co...w garazu???? hahaha .Poza tym,dziwie sie.Wielu ciut starszych stazem od innych forumowiczow zaczynaja sie.....(tak,tak-WYMADRZAC) na wiekszosc tematow.I nie jest to jeden przypadek.Oczywiscie najlepiej z gory zalozyc ze tata Zenka bedzie toczyl w garazu lozyska,zakladal i wywazal jak harcerska finkę-na palcu:) Ludzie,nie zakladajcie ze wiekszosc proszacych o porade to muflony,przeciez nie bede rozpisywal sie szczegolowo nt. ew. wykonania lozysk przez taki to a taki zaklad. itp.Napisalem jasno ze mam tokarza (nie pisalbym gdyby nie byl czlowiekiem sprawdzonym i nie przeprowadzal juz tak karkolomnych zlecen).


.. a wracajac do tematu,to zrobilem po raz 4ty test,ktorego wynik jest powtarzalny w 100%.Podczas jazdy powyzej 140-150km/h zwlaszcza p;rzy obciazeniu silnika,np. pod gorke....na 4 i 5 biegu auto wysilone prestaje klekotac,zaczyna sie ciąg i przyspieszenie.potem wszystko wraca do normy..A wiec nagle turbo zaczyna dzialac? nieeee....jednak chyba cos z ta pompą,hę?



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » pn lip 30, 2007 21:15

SowaBezOka
Skubix,ten "domowy" jak go nazwales warsztat w istocie jest najwiekszym przedsiebiorstwem u nas w miescie,maja najmowszy sprzet,obrabiarki itp o tolerancji poza wszelka krytyka..A Ty myslales,ze co...w garazu???? hahaha .Poza tym,dziwie sie.Wielu ciut starszych stazem od innych forumowiczow zaczynaja sie.....(tak,tak-WYMADRZAC) na wiekszosc tematow.I nie jest to jeden przypadek.Oczywiscie najlepiej z gory zalozyc ze tata Zenka bedzie toczyl w garazu lozyska,zakladal i wywazal jak harcerska finkę-na palcu:) Ludzie,nie zakladajcie ze wiekszosc proszacych o porade to muflony,przeciez nie bede rozpisywal sie szczegolowo nt. ew. wykonania lozysk przez taki to a taki zaklad. itp.Napisalem jasno ze mam tokarza (nie pisalbym gdyby nie byl czlowiekiem sprawdzonym i nie przeprowadzal juz tak karkolomnych zlecen).
Chyba żle mnie zrozumiałeś - chciałem pomóc (nie WYMĄDRZAĆ się), ale spoko rób jak uważasz ja tylko wyraziłem swoją opinie.
Nie znam twoich mechaników może i są lepsi od tych którzy z tego żyją i zajmują się tym zawodowo :bajer:
Poczekamy na efekty ich pracy i się okaże.

Narazie :-#
Ostatnio zmieniony pn lip 30, 2007 21:24 przez skubix, łącznie zmieniany 1 raz.


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Post autor: SowaBezOka » pn lip 30, 2007 22:38

Chyba żle mnie zrozumiałeś - chciałem pomóc (nie WYMĄDRZAĆ się), ale spoko rób jak uważasz ja tylko wyraziłem swoją opinie.
Nie znam twoich mechaników może i są lepsi od tych którzy z tego żyją i zajmują się tym zawodowo :bajer:
Poczekamy na efekty ich pracy i się okaże.

Narazie :-#[/quote]

Scubix,chyba mnie zle zrozumiales :hmm: nie mowie,ze sa lepsi a tyle tylko,ze sa dobrzy i robia takie rzeczy.A "zawodowych" mechanikow (tych co z tego zyja) juz przerabialem.Zwlaszcza gdy chcieli mi wcisnac nowy potencjometr do pedalu gazu za ok.2tys.PLN,poniewaz istniejacy przestal dzialac,zero reakcji.Na szczescie ,dzieki takim ludziom jak TY (tak,tak!!!)wystarczyla suszarka i problem znikl.Poniewaz nie kazdy mechanik,ktory z tego zyje wie,ze woda po deszczu splywa po podszybiu i w okolicach grodzi silnika trafia centralnie na kostkę elektryczna :) a wystarczylo osuszyc i zaizolowac,aby problem juz sie nie powtarzal. P.S. te przyklady mozna mnozyc,i zdarza sie to rowniez w autoryzowanych warsztatach :( Dziekuje za dobre checi wszystkich ludzi,ktorzy chca pomagac innym... . P.S. czy ktos wie,jakie napiecie powinno byc na kostce N-75 podczas pracy silnika na biegu jalowym? u mnie jest 3,6V i vag mowi,ze jest przerwa lub zwarcie na N-75.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt lip 31, 2007 13:12

SowaBezOka, co do regeneracji turbiny to nie polecam Ci tego robić u "ojca kolegi, który jest tokarzem i może dorobić dosłownie wszystko"

Największym problemem przy regeneracji jest wyważenie wirnika turbiny - nawet jeśli zakupisz komplet naprawczy, będziesz musiał go wyważyć - a tego ojciec kolegi mimo że pewnie jest wysmienitym fachowcem może nie dać rady zrobić, bez tego są to wywalone pieniądze w błoto (wcale nie małe zresztą). Tak na marginesie wiele firm regenerujących sprężarki też sobie z tym nie radzi :)
SowaBezOka pisze:nteresuje mnie tez,czy na skutek zbyt malej dawki paliwa turbo moze nie wkrecac sie jak powinno,w zwiazku z czym jest zbyt male ladowanie powietrza do dolotu.
tu użyje ulubionego słowa pana premiera/prezydenta - jest to "oczywiste"

W twoim przypadku, jak zreszta w wiekszości takich sytuacji nie obejdzie sie bez diagnozy dynamicznej - moim zdaniem masz wiecej problemów niz jeden i musisz je eliminować w kolejnosci - to klekotanie powyżej 3,5tys obr moim zdaniem swiadczy o problemach z cisnieniem oleju - czy wygląda to tak jakby pracował nie na wszystkich garach - czy kopci?


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Post autor: SowaBezOka » wt lip 31, 2007 18:42

W twoim przypadku, jak zreszta w wiekszości takich sytuacji nie obejdzie sie bez diagnozy dynamicznej - moim zdaniem masz wiecej problemów niz jeden i musisz je eliminować w kolejnosci - to klekotanie powyżej 3,5tys obr moim zdaniem swiadczy o problemach z cisnieniem oleju - czy wygląda to tak jakby pracował nie na wszystkich garach - czy kopci?[/quote]

Wlasnie pod koniec tyg. bede robil diagnoze dynamiczna.Poza tym,auto w tym zakresie obrotow zaczelo kopcic jak smok.I wrazenie jakby palil nie na wszystkie gary,mocy malo,no i teraz klekocze non stop.Przestaje w jednej,jedynej sytuacji,ktora opisalem powyzej...na 4 lub 5 biegu przy predkosci ok.160km/h (nie zawsze udaje sie osiagnac) jest moment gdy zaczyna pracowac cicho,turbina swista,auto ma ciag ze hej.Dzieje sie to pod obciazeniem,czyli np na kretych drogach (160 km/h) :chytry: lub pod stromą gorke.Potem wraca do klekotania.Zwarcie na pompie pomiedzy 5-6 pinem gdzie powinien byc opor oznacza awarie tego czegos co decyduje o dawce paliwa,tak stwierdzil mechanik.Mysle ze jak wylecze pompe,to i turbo zacznie normalnie dzialac.Bo nie wydaje mi sie,aby padla pompa i niby automatycznie turbo,prawda? Za niby naprawe zaklad ktory naprawia pompe chce 400-500 zl,za 500 mam pompe z anglika :) Rzecz o ktorej nie napisalem,rozrzad ok,na znakach pokrywa sie ale...byl wymieniany i w sumie po miesiacu tak zaczelo sie dziac.Dodam,ze kat wtrysku nie byl ustawiany.Poza tym,inny mechanik od razu gdy wjechalem,powiedzial ze to wina kata wtrysku,ze po prostu "twardo " silnik pracuje i ze to przerabial w LT 2.8TDi tez po wymianie rozrzadu.Vag na postoju wykazal ze....zawiesza sie lub uszkodzona przepustnica...czyli chodzi o cos w pompie??? Duzo tresci napisane nieskladnie.Dopisuje wszystko,co na bierzaco przypominam sobie...wiadomo,kazda informacja moze byc wazna.Dziekuje i czekam na komentarze,podpowiedzi. P.S. kolego SCUBIX,mam nadzieje,ze nie odebrales mnie jako buca? :foch:



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt lip 31, 2007 19:51

SowaBezOka pisze:Zwarcie na pompie pomiedzy 5-6 pinem
Słuchaj, na 5-6pinie ma być opór od 0,5om do 2,5om, więc niech mechanik zrobi pomiar jeszcze raz i upewni się , czy nie ma tam przypadkiem oporu w granicach 1 oma, który mógł potraktować jako zwarcie. Poza tym powinno na vagu wywalić błąd czujnika N146.

[ Dodano: 31 Lip 2007 19:55 ]
SowaBezOka pisze:zawiesza sie lub uszkodzona przepustnica
Jaki był numer błędu?

[ Dodano: 31 Lip 2007 20:01 ]
Najlepiej jakbyś wrzucił na forum logi dynamiczne 003, 004 008, 011, i basic setting z bloku 000.

[ Dodano: 31 Lip 2007 20:10 ]
Da się wykasować wszystkie błędy? Żaden przy próbie wykasowania nie pojawia się ponownie?


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » śr sie 01, 2007 05:06

SowaBezOka pisze:Duzo tresci napisane nieskladnie.Dopisuje wszystko,co na bierzaco przypominam sobie...
100% racji, chaos totalny te twoje posty :kac:
SowaBezOka pisze:P.S. kolego SCUBIX,mam nadzieje,ze nie odebrales mnie jako buca?
Czasami myśl co piszesz, a nie pisz co myślisz i będzie ok :bigok:

Skoro wspominałeś o kącie wtrysku to zacznij od sprawdzenia go na VAG-u w funkcji TDI-Graf, a później obowiązkowo diagnoza dynamiczna bo inaczej to jest jak wróżenie z fusów


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr sie 01, 2007 11:17

SowaBezOka pisze:Poza tym,auto w tym zakresie obrotow zaczelo kopcic jak smok.I wrazenie jakby palil nie na wszystkie gary,mocy malo,no i teraz klekocze non stop.
sprawdź ciśnienie oleju - moim zdaniem to wiesza sie hydraulika - najprawdopodobniej przytkany zawór na pompie olejowej powoduje zbyt wysokie ciśnienie oleju i objawy jak wyżej.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Post autor: SowaBezOka » pt sie 03, 2007 05:43

Corvax pisze:
SowaBezOka pisze:Poza tym,auto w tym zakresie obrotow zaczelo kopcic jak smok.I wrazenie jakby palil nie na wszystkie gary,mocy malo,no i teraz klekocze non stop.
sprawdź ciśnienie oleju - moim zdaniem to wiesza sie hydraulika - najprawdopodobniej przytkany zawór na pompie olejowej powoduje zbyt wysokie ciśnienie oleju i objawy jak wyżej.

No wlasnie,mialem tez problemy z kontrolka oleju.Wlaczala sie w czasie jazdy ,mrugala p oczym zgasla,po kilku min to samo.Czasem w trakciedlugiej jazdy dzialo sie to 1-2 razy a czasem na okraglo.Dolanie oleju nie pomoglo,problem samoistnie pojawial sie i znikal.

[ Dodano: 05 Sie 2007 09:42 ]
Corvax,problem z kontrolka oleju pojawil sie tuz przed usterka.Zapalala sie na kilkanascie sek. po czym gasla i tak kilka razy w czasie jazdy.Potem zaczal glosno pracowac(w czasie jazdy) i nagle zaslabl,w sensie braku mocy.I tak jest do dzis.Chce sie podlaczyc na pomorzu pod VAGa,zrobic logi dynamiczne ale nie bardzo wiem gdzie a warsztat warsztatowi nierowny.

[ Dodano: 06 Sie 2007 21:51 ]
Okazalo sie w moim golfiku (MK3 swap MK4 ASV 110TDi,) ze kat pocz. wtrysku czy temu podobny parametr wynosi 18-20 (czegos....jednostka miary) zamiast 4.0.Mechanik regulowal cos przy tym kole zebatym na pompie i ucichlo jakby ale wartosc spadla do 11 jedn. wiec wciaz powyzej normy.Wywalil blad tego elektrozaworku od sterowania zaworem recyrkulacji spalin.Mechanik stwierdzil,ze od tego trzeba zaczac.I pytanie zasadnicze,czy ktos z forumowiczow jest w posiadaniu takiego zaworka? do silnika ASV tradycyjne wtryski 110KM,lub cos podobnego.Jest N-75,N-18 i ten trzeci,maly ktory steruje taka jakby sztanga,podlaczana do dolotu.Wiem,ze ta sztanga zamyka i otwiera ta przepustnice sterujaca dolotem "swiezego" powietrza (nie mowie tu o EGR).I to chyba tyle.Potrzebuje to kupic a nie chce wydac majatku.Prosze o pomoc.] Obrazek

[ Dodano: 01 Wrz 2007 16:08 ]
Mechanik stwierdził uszkodzenie zaworka recyrkulacji,no i szukam takiego jak na zdjeciu.To o czym mowil Corvax,ze nalezy po kolei wyeliminowac błędy/usterki a wtedy wziac sie za sprawdzenie logow itp.Jeli ktos byloby w posiadaniu takiego zaworka,prosilbym o kontakt.Licze na dyskujję ze Scubix`em :) POZDRAWIAM



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 67 gości