Zbyt szybko gaśnie kontrolka świec żarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zbyt szybko gaśnie kontrolka świec żarowych
Witam mam taki objaw, że zbyt szybko gaśnie kontrolka świec żarowych, nie ma znaczenia czy ciepło czy zimno zawsze gaśnie po przekręceiu w pozycji zapłon po upływie 1sekundy(nawet w największe mrozy). Czy to wina jakiegoś czujnika, czy poprostu ten typ już tak ma...dzięki za info.
U mnie paliła sie kilka sekund po przekreceniu kluczyka, ale po wymianie czujnika temperatury gaśnie po 1s jak u ciebie. Po nocy jak jest zimny czy jak jest rozgrzany bardzo szybko gaśnie i można odpalać. Mechanik mi powiedział który mi wymieniał czujnik,że teraz komputer szybciej otrzymuje sygnał że świece są nagrzane i teraz jest mniej czekania przy odpalaniu ( jak benzyna). Hej Pozdrawiam
Powiem tak to ze w duze mrozy kontrolka gaśnie juz po 1 sek. od przekrecenia kluczyka to jest cos nie tak, bo w TDI ogólnie jest taka zasada ( i nie tylko w TDI) ze gasnięcie kontrolki świec wcale nie oznacza ze świece są wyłączane, gaśnięcie kontrolki informuje kierowce ze juz moze odpalac silnik, a jeszcze zawsze po zgasnięciu kontrolki świece grzeją aby szybciej dogrzac silnik i zmiejszyc zadymienie spalin na zimnym silniku. W lecie i na ciepłym silniku kontrolka tylko mrugnie informując tym samym ze w ECU jest wszystko ok., ale w zimie kontrolka powinna swiecic kilka sek. ok. 4-5. Silnik w wtryskiem bezposrednim ma to do siebie ze potrafi odpalic nawet w zimie bez podgrzewania wstępnego, oczywiscie z podgrzaniem jest to łatwiejsze. wyobraźcie sobie odpalic silnik ZS z wtryskiem pośrednim w zimie ze spalonymi 4 świecami,np silnik forda 1,8 TD który nawet po trzykrotnym grzaniu świec w duzy mróż dośc cięzko odpala, a kumpel w passacie B4 miał spalone właśnie 4 i dopiero przy - 10 zauwazył ze silnik mu dłuzej kręci zanim odpali .
Skoro wam silniki palą w zimie juz po ok. 1sek od rozpoczęcia grzania to znaczy ze są w dobrej kondycji, ale tak byc napewno nie powinno ze kontrolka tak szybko gaśnie
Skoro wam silniki palą w zimie juz po ok. 1sek od rozpoczęcia grzania to znaczy ze są w dobrej kondycji, ale tak byc napewno nie powinno ze kontrolka tak szybko gaśnie
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Powinno....własnie dlatego, ze to TDI. Można silnik smiało odpalać po zgaśnięciu kontrolki, świece grzeją dalej aby ułatwić zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej, poprzez podgrzanie komory spalania. Inaczej ma się sprawa w silniku z pośrednim wtryskiem paliwa. Tu kontrolka świeci znacznie dłużej i świece działają także dłużej, aby przy mrozie było wogóle możliwe odpalenie dieselka.
edit
moje powinno...dotyczy końowej wypowiedzi poprzednika, który twierdzi, ze kontolka nie powinna tak szybko gasnąć.
edit
moje powinno...dotyczy końowej wypowiedzi poprzednika, który twierdzi, ze kontolka nie powinna tak szybko gasnąć.
Ostatnio zmieniony pt lip 27, 2007 22:01 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.
GRIZLI pisze:Powinno....własnie dlatego, ze to TDI.
Nie w tym przypadkuAcid pisze:(nawet w największe mrozy).
Powinienes raczej napisac "nie musi oznaczac" inaczej zmeinia to postac rzeczy.szatanek pisze:bo w TDI ogólnie jest taka zasada ( i nie tylko w TDI) ze gasnięcie kontrolki świec wcale nie oznacza ze świece są wyłączane, gaśnięcie kontrolki informuje kierowce ze juz moze odpalac silnik
Reszta sie zgadza.
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Witam
U mnie jest jeszcze inaczej zapala sie gdy jej się "chce" bez względu czy ciepły czy zimny silnik .No jak ciepły to by było jeszcze zrozumiałe (choć i tak powinna przynajmniej mrygnąć--a tu nic). Ma ktoś może jakiś pomysł czy to wina przekaźnika (chyba tego zielonego) czy może jakaś inna rzecz.
A mój silnik to 1,9D czyli 1Y (ups)
THX
U mnie jest jeszcze inaczej zapala sie gdy jej się "chce" bez względu czy ciepły czy zimny silnik .No jak ciepły to by było jeszcze zrozumiałe (choć i tak powinna przynajmniej mrygnąć--a tu nic). Ma ktoś może jakiś pomysł czy to wina przekaźnika (chyba tego zielonego) czy może jakaś inna rzecz.
A mój silnik to 1,9D czyli 1Y (ups)
THX
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 22:32 przez VINC, łącznie zmieniany 2 razy.
Twoj komputer chyba zmienil dostawce z Masterlinka na DHLadareh pisze:Mechanik mi powiedział który mi wymieniał czujnik,że teraz komputer szybciej otrzymuje sygnał że świece są nagrzane
VINC sprawdz najpierw czujnik temperatury silnika. Na jego podstawie ecu steruje grzaniem swiec. Potem przekaznik.
THXMajek666 pisze: VINC sprawdz najpierw czujnik temperatury silnika. Na jego podstawie ecu steruje grzaniem swiec. Potem przekaznik.
To chyba faktycznie czujnik szfankuje bo po wyciągnięciu grzeje za każdym razem............przetestuje jeszczec przez pare dni i w razie co wymienie.
Pozdro
Ostatnio zmieniony śr sie 01, 2007 10:22 przez VINC, łącznie zmieniany 1 raz.
Majek666 pisze:Twoj komputer chyba zmienil dostawce z Masterlinka na DHLa
VINC sprawdz najpierw czujnik temperatury silnika. Na jego podstawie ecu steruje grzaniem swiec. Potem przekaznik
VINC pisze:A mój silnik to 1,9D czyli 1Y (ups)
VINC, nie wiem jak dokladnie wyglada sprawa z kontrolka, ale 1Y i AAZ maja cos takiego:
Wiec jesli dlugo gramolisz sie do samochodu, to kontrolka moze sie wcale nie zapalic.
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Sorry, ale jak ktos tak twierdzi, to niech sobie twierdzi.szatanek pisze:Skoro kolega Grizli twierdzi ze kontrolka świec w Mk3 TDI powinna zawsze tak szybko gasnąć nawet w mroźne dni, to niech napiszą tu Ci którym w zimie kontrolka świeci kilka sek. i Ci którym gasnie po niespełna sekundzie. Jak bedzie zestawienie to zastanowimy sie u kogo jest ok a u kogo nie.
Po co robic przedstawienie jak sprawa jest oczywista ?
[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 137 gości