Ciezko odpala...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
WoJtAsS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr cze 27, 2007 13:19
Lokalizacja: Opole

Ciezko odpala...

Post autor: WoJtAsS » sob lip 28, 2007 20:44

Witam...posiadam golfa 2 z silnikiem 1.6TD (1V). Po calej nocy spoczynku gdy wsiadam do golfa i chce go odpalic pojawia sie problem...oczywiscie po przekreceniu zaplonu czekam az kontrolka swiec zarowych zgasnie i zaczynam krecic...zaskakuje odrazu z tym ze pojawia sie problem zwiazany z nierowna praca silnika...jak na moj sluch pracuje na 3 i chyba nawet na 2...strasznie parska i kopci!!gdy juz pochodzi jakies 3-4 min to wszystko wraca do normy i pracuje rowno...!!i nie mam pojecia co to jest!!a druga sprawa jest taka...gdy jezdze autem i silnik jest nagrzany,gasze go i chce go po 10 min lub po dluzszym czasie odpalic to musze go dlugo krecic az zaskoczy...a gdy opoznie mu zaplon pociagajac slynna wajche w starych TD to odpala na dotyk...i tez nie wiem co to jest:] z gory dziekuje za wszelka pomoc:) Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » ndz lip 29, 2007 03:42

zaplon zle ustawiony
ssanie przyspiesza o 2st zaplon i o tyle masz przestawiony dlatego ciezko ci zapala



Awatar użytkownika
WoJtAsS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr cze 27, 2007 13:19
Lokalizacja: Opole

Post autor: WoJtAsS » ndz lip 29, 2007 10:45

A czy mogl bys mi wytlumaczyc jak sie w dislu ustawia zaplon??bo w dislach jestem noga :grin: a o co chodzi gdy odpalam zimny silnik??co moze byc tego przyczyna ze tak ciezko pali??z gory dzieki:)



Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » ndz lip 29, 2007 11:35

też miałem takie coś na takie odpalanie mają wpływ : świece ( ja musiałem chwile go kręcic by odpalił) wtryski albo może masz słabsze ciśnienie w którymś cylindrze - ja tak miałem.JAk mi golf odpalil to trząs sie cały i kopcil na niebiesko i praca silnika była nierówna po wymianie wtrysków problem znikł.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bordos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: sob lip 29, 2006 13:44
Lokalizacja: Gda

Post autor: Bordos » ndz lip 29, 2007 12:47

WoJtAsS pisze:A czy mogl bys mi wytlumaczyc jak sie w dislu ustawia zaplon??bo w dislach jestem noga :grin: a o co chodzi gdy odpalam zimny silnik??co moze byc tego przyczyna ze tak ciezko pali??z gory dzieki:)
Samemu cięzko będzie ci to zrobic. Lepiej jedz to pompiarza (bo ustawia się to regulując pompę) i za 50 zł ci to zrobi i będzie dzialac pięknie:)



Awatar użytkownika
cyra
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
Lokalizacja: Grochów- Warszawa
Kontakt:

Post autor: cyra » ndz lip 29, 2007 19:45

tez mam 1V i mam to samo.. z tym, że ja używam tej wajchy za kazdym razem jak odpalam... po co męczyc rozrusznik????



Awatar użytkownika
WoJtAsS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr cze 27, 2007 13:19
Lokalizacja: Opole

Post autor: WoJtAsS » pn lip 30, 2007 10:13

dokladnie,tez ja praktycznie caly czas uzywam...ale chce sie przejechac do pompiazy zeby cos poradzili...bo jak dla mnie silnik ma odpalac normalnie a nie ze wspomaganiem;]



Awatar użytkownika
cyra
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
Lokalizacja: Grochów- Warszawa
Kontakt:

Post autor: cyra » pn lip 30, 2007 13:36

jak uważasz..

dla mnie w sumie to nie klopot, a oszczedza mi trzesienia co rano jak jest zimny...

jak cos ci pompiarz poradzi to daj znac... moze i ja sie przejade jak u ciebie podziala...

pozdro



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » pn lip 30, 2007 14:30

dosyć ciekawe. ja mam inny problem z moim 1V. Mianowicie zakupiłem go z 4 miesiące temu. Wszystko było super, palił bez ciągnięcia wajchy o każdej porze dnia i nocy. Nagle ok 2 tyg temu pojawił się problem: po nocy, lub gdy dłużej postoi cięzko pali. Dopiero za 2-3 razem. Pompa jest dobrze na znakach ustawiona, powietrza w przewodach nie widać. Co to może być?? Ostatnio jeszcze zacząl się lekko dusić po odpaleniu. Po zakupie wymieniłem pasek rozrządu, teraz zmieniłem filtr paliwa. Ktoś ma jakieś pomysły? Pompa się kończy, czy wtryski musze oddać na regeneracje/ regulacje??


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lip 30, 2007 17:22

wlasnie od tego jest ta wajcha po lewej stroni ekierownicy zeby po nocy jak jest silnik zimny wyciagnac ja podgrzac swiece i zajarac klekota
dziwne jest to ze meczycie bez przyspieszacza starego klekota moj ma sprezanie w tlokach 36 i zakazdym razem wyciagam przyyspieszacz wkoncu bezpowodu go niezrobili ;)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lip 30, 2007 17:24

Krzylu pisze:zakazdym razem wyciagam przyyspieszacz wkoncu bezpowodu go niezrobili ;)
tak nakazuje fabryka


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
WoJtAsS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: śr cze 27, 2007 13:19
Lokalizacja: Opole

Post autor: WoJtAsS » pn lip 30, 2007 17:39

hehe...widocznie Lipiec 2007 jest kiepski dla 1V :okej: podjade w przyszlym tyg. do pompiarza i z nim pogadam...zobaczymy co powie...jak powie cos madrego to napisze co i jak...Pozdro

[ Dodano: 30 Lip 2007 17:42 ]
a jesli chodzi o wajche to wajcha jest tylko do odpalania zimnego silnika a nie do odpalania nagrzanego juz silnika....tak zrobila fabryka :bajer: i moje auto ma odpalac bez ciagnieca wajchy:p



Awatar użytkownika
cyra
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:19
Lokalizacja: Grochów- Warszawa
Kontakt:

Post autor: cyra » pn lip 30, 2007 21:41

a niby co szkodzi odpalanie z wajchą ciepłego silnika??

nie musze krecic przez kilka sekund rozrusznika, tylko na chwile startu wyciagam przyspieszacz i od razu go "chowam".. wtedy opala od strzała...

i nie bardzo rozumiem jaka to ujma z tym przyspieszaczem?? może mi ktoś wyjaśni??

nadmieniam, że niedawno zmieniałem uszczelkę pod głowicą i mechanik wszystko ustawial 2 razy, bo za pierwszym zaniepokoiło go to że nierówno przez kilka minut chodzil, jak go odpalil na zimno.. niezłą minę zrobił jak odpaliłem go z przyspieszaczem :bajer: i odpalil elegancko bez zadyszki..



mateokrzyku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt maja 08, 2007 23:03
Lokalizacja: Wałbrzych
Auto: Mk4
Silnik: AVU
Kontakt:

Post autor: mateokrzyku » pn lip 30, 2007 21:56

Witam kolegów ja ma podobny problem ze swoim TD (silnik SB). Jak jest zimny czy gorący pali z przyspieszaczem lub bez, ale niech się tylko troszeczkę zagrzeje to odpalenie jest kłopotliwe łapie za 3-4 a czasami nawet za 5 razem...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości