Witam wszystkich
Mój problem z silnikiem td z 92r jest następujący.
Podczas jazdy temperatura pokazuje 100 st a nawet więcej. Dolny wąż od chłodnicy zimny razem z dolną częścią chłodnicy. Problem wskazuje na termostat – wymieniłem, nawet 3 razy bo myślałem, że kupiłem walnięte. Oczywiście problem pozostał, mechanik namówił mnie na wymianę uszczelki pod głowicą. Wymieniłem, wraz ze sprawdzeniem szczelności głowicy. Okazało się, że to nie uszczelka. Wracając od mechanika, wkurzony kosztami uszczelki, postanowiłem zatrzeć silnik, miałbym wtedy powód do wymiany motoru. Włożyłem kawałek kartonu, zasłaniając ½ chłodnicy i ostro w pedał.
Totalnie zaskoczyło mnie co się stało – temperatura spada do 90 st, oczywiście przy zasłoniętej chłodnicy. Co tu jest grane ???
Kolejny krok to namówiono mnie na wymianę chłodnicy – nic to nie dało.
Finał sprawy jest taki, że nikt nie jest mi w stanie powiedzieć co się z moim silnikiem dzieje.
Sam zabawiłem się w mechanika. Kupiłem termostat na chba 85 st od benzyny i zabudowałem dolny wlot powietrza od chłodnicy.
Efekt pracy to prawie 90 st na zegarze i dolny wąż od chłodnicy utrzymuje podobna temperaturę.
Jestem ciekaw, czy tu ktoś znajdzie realną odpowiedź co do mojego problemu.
Pozdrawiam
Mcgral
PS
Temperatura rośnie tylko podczas jazdy, w czasie postoju jest wszystko w porządku
Problem z temperatura silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z temperatura silnika
Ostatnio zmieniony wt lip 31, 2007 18:58 przez mcgral, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ceglarz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 643
- Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
- Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
- Kontakt:
mcgral, Być może że wąż rozwarstwia się pod wpływem temperatury i blokuje przepływ płynu, była takie przypadki że wymieniało się wszystko po kolei i nic to nie dawało, może masz przypchany któryś kanał wodny w bloku.
Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]
sprawdzałem wszystko dookoła, łączznie z przewodami, noi także z kanałami w silniku, tylko dlaczego on na postoju dobrze działa, tu się każdy drapie po głowieCeglarz pisze:mcgral, Być może że wąż rozwarstwia się pod wpływem temperatury i blokuje przepływ płynu, była takie przypadki że wymieniało się wszystko po kolei i nic to nie dawało, może masz przypchany któryś kanał wodny w bloku.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości