Zmiana doladowania...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
-
- Forum Master
- Posty: 1279
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 11:06
- Lokalizacja: Pisz/Białystok
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
może i kluczykiem coś tam można zdziałać,ale zawsze mi wpajano,że ciśnienie kompresora zależy od prędkości obrotowej ślimaka,czyli od kółka napędzającegoSouleR pisze:andrew19_86 napisał/a:
a powiedz mi kolego jakim cudem płynnie regulujesz sobie ciśnienie kompresora w tym g40 miedzy 0,2 ,a 1,6 bara?,też kręcisz kluczykiem 10 ?
tam jest 13
Nocne Mary Squad
Tata NM synka
Tata NM synka
hehehehehe...jesli chodzi o G40 to drodzy koledzy to moj silnik jest przerobiony na turbosprezarke...!! i nie mam kompresora...ja siedze w tym silniku od paru lat i mam na ten temat troszeczke wiecej pojecia;] a zeby zmienic doladowanie wystarczy 10 i imbus 4;]
Cinek...nie mart sie...ja nie mam TDI bo to auto dla...;p pytam tylko w imieniu kolegi;] a z tego co widze to nie mam do czynienia z konkretnymi ludzmi...tylko wysmiac potraficie...a ciekawe jestem co tak naprawde wiecie;p
Pozdrawiam was wszystkich:)
Cinek...nie mart sie...ja nie mam TDI bo to auto dla...;p pytam tylko w imieniu kolegi;] a z tego co widze to nie mam do czynienia z konkretnymi ludzmi...tylko wysmiac potraficie...a ciekawe jestem co tak naprawde wiecie;p
Pozdrawiam was wszystkich:)
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
pomimo tego że od paru lat urzędujesz z g40 to nie wiesz że to już nie jest G40. bo kompresor a turbina to jakby inne sprawyWoJtAsS pisze:Cinek...nie mart sie...ja nie mam TDI bo to auto dla...;p pytam tylko w imieniu kolegi;] a z tego co widze to nie mam do czynienia z konkretnymi ludzmi...tylko wysmiac potraficie...a ciekawe jestem co tak naprawde wiecie;p
my za to wiemy o co zapytać
ja ciebie też pozdrawiam
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
moze troszke :PP ale mógł sie od razu okreslić i nie nazywać tego G40voss pisze:panowie nie robcie przedszkola
proste jeśli turbiną steruje ECU to se moze tą 10 w dupie pogrzebać efekt bedzie podobny :PPvoss pisze:chcecie to wytlumaczcie koledze ze to co chce zrobic nic nieda i dlaczego
Jesli jest inaczej to tylko jedno zdanie : NA SAMYM POWIETRZU AUTO NIE JEDZIE .......(domyslić sie łatwo reszty)
Bo przez to ze nie powiediał co tam ma to wyniknęły głupoty okropne a wtedy 3a było to dobitnie wytłumaczyć :PP Ja sam kiedyś dostałem zjebke i wiesz jak świetnie teraz umiem wsiovoss pisze:po chol... obrzucac sie takimi wypowiedziami
no bardzo sie ciesze ze wszystko juz umiesz, chyba jestes jedynym czlowiekiem ktorego poznalem ktory wszystko umie.To_mas pisze:P Ja sam kiedyś dostałem zjebke i wiesz jak świetnie teraz umiem wsio
I jesli to takie proste, dostajesz zjebe i potem juz wszystko wiesz, super.
To mysle ze kolega WoJtAsS, jest teraz dokladnie na twoim poziomie wiedzy
niebeirz mi za zle tej wypowiedzio ale niemoglem sie powstrzymac .
Ostatnio zmieniony pt lip 20, 2007 11:35 przez voss, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr.
voss
voss
Dobra Panowie nie ma co zagłebiać się w temacie, troszke pojechalismy , ale to wynika głównie z niedomówień , teraz jest wszystko juz jasne , a odpowiedzi na zadane pytania kolegi WoJtAsS, mozna streścić w dwóch odpowiedziach:
[ Dodano: Pią Lip 20, 2007 11:45 ]
[ Dodano: Pią Lip 20, 2007 12:08 ]
I ode mnie jako podsumowanie :
1. Diesel pracuje na zupełnie innej zasadzie niz benzyna i dlatego porównywanie rozwiązan zastosowanych np w benzynie ma sie nijak do diesla - stąd czesto powstaja błedne teorie jak ta w tym temacie.
2. W benzyniaku podniesienie cisnienia doladowania (polepszenie napełnienia cylindrów) automatycznie powoduje zwiększenie dawki paliwa , ECU benzynowy na podstawie kilku czyjników ( przepływomierz , lambda itp) dba o to aby w każdych warunkach skład mieszanki był stechiomeryczny ( aby mieszanka była palna), czyli wpompujemy do cylindrów wiecej powietrza to ECU automatycznie da wiecej paliwa aby mieszanka była palna, oczywiście takie zwiekszanie mozna stosowac do pewnych granic ( wydajnośc wtryskiwaczy i iinne rzeczy , al e nie zagłebiajmy sie tak mocno w temat.....
3. W D lub TD nie ma potrzeby utrzymywania składu stechiometrycznego jak w benzynie bo zasada zapłonu jest inna, zwiekszenie cisnienia doładowania zwiekszy nam tylko ilośc powietrza , w ślad za tym wcale nie idzie wiecej paliwka , dlatego samo zwiekszenie cisnienia bez zwiekszenia dawki paliwa jest bez sensu, trzeba podlać paliwa żeby miało co sie palic, i trzeba dac powietrza żeby mialo w czym sie spalic.
4. TD zarówno pompa jak i turbo działaja czysto mechanicznie, więc tam faktycznie kilka kluczy i mozna zarowno podnieśc cisnienie jak i dawke paliwa, TDI sterowane jest przez ECU , więc cokolwiek zmienic trzeba zaingerowac w niego - klucze i śrubokrety nic juz tu nie pomoga.
To tyle słowa na niedziele : AMEN
voss pisze:a co sie tyczy zwiekszenia cis. w bezynie - to zwiekszajac masse powietrza ( a to robisz zwiekszajac cis. ) automatycznie zwiekszasz ilosc bezyny. Bezyna sama to sobie ustawia bo musi chodzic ~ Lambda 1
W Dieslu jest zupelnie inaczej , Diesel chodzi w zakresie ~1,09 do nawet 20 Lambda ( no przy 20 to juz nawet wolne obr. sa mizerne ) i tu samo zwiekszenie massy powietrza ( zwiekszenie cis. doladowania ) nic nie da.
[ Dodano: Pią Lip 20, 2007 11:45 ]
To_mas pisze:jeśli turbiną steruje ECU to se moze tą 10 w dupie pogrzebać efekt bedzie podobny
[ Dodano: Pią Lip 20, 2007 12:08 ]
I ode mnie jako podsumowanie :
1. Diesel pracuje na zupełnie innej zasadzie niz benzyna i dlatego porównywanie rozwiązan zastosowanych np w benzynie ma sie nijak do diesla - stąd czesto powstaja błedne teorie jak ta w tym temacie.
2. W benzyniaku podniesienie cisnienia doladowania (polepszenie napełnienia cylindrów) automatycznie powoduje zwiększenie dawki paliwa , ECU benzynowy na podstawie kilku czyjników ( przepływomierz , lambda itp) dba o to aby w każdych warunkach skład mieszanki był stechiomeryczny ( aby mieszanka była palna), czyli wpompujemy do cylindrów wiecej powietrza to ECU automatycznie da wiecej paliwa aby mieszanka była palna, oczywiście takie zwiekszanie mozna stosowac do pewnych granic ( wydajnośc wtryskiwaczy i iinne rzeczy , al e nie zagłebiajmy sie tak mocno w temat.....
3. W D lub TD nie ma potrzeby utrzymywania składu stechiometrycznego jak w benzynie bo zasada zapłonu jest inna, zwiekszenie cisnienia doładowania zwiekszy nam tylko ilośc powietrza , w ślad za tym wcale nie idzie wiecej paliwka , dlatego samo zwiekszenie cisnienia bez zwiekszenia dawki paliwa jest bez sensu, trzeba podlać paliwa żeby miało co sie palic, i trzeba dac powietrza żeby mialo w czym sie spalic.
4. TD zarówno pompa jak i turbo działaja czysto mechanicznie, więc tam faktycznie kilka kluczy i mozna zarowno podnieśc cisnienie jak i dawke paliwa, TDI sterowane jest przez ECU , więc cokolwiek zmienic trzeba zaingerowac w niego - klucze i śrubokrety nic juz tu nie pomoga.
To tyle słowa na niedziele : AMEN
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 18 gości