mylisz sie. Nie bede niczego udowadniał, ale doczytaj sobie na ten temat. Juz było kilka tematów o tym.ja powiem tak,
w KAZDYM seryjnym aucie z wtryskami i komputrem pokladowym gdy hamujesz silnikiem w kazdym zakresie obrotow powyzej 1000obr ZAWSZE spalanie wynosi 0 i czy sie to komus podoba czy nie...
Oszczędna jazda diesel'em
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1Y ma sie krecic miedzy 2000-3000 obr jazda powyzej i ponizej tych obrotow jest szkodliwa.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
gaźnikowce też mającollo pisze:gaznikowce i diesle nie maja takiego odciecia
To jest kolejny post nt. jazdy na luzie i hamowaniu biegami.
Jazda ekonomiczna to nie jest kurczowe trzymanie się właśnie tego nie wiem co pod tum się kryje!!!
Samochód pali na wolnych obrotach 0,7 0,5 l/h więc jadąc na trasie ze śr predkocią 70 kmh i powiedzmy 5 min pojedziemy na luzie spalimy 0,058l więcej więc o co chodzi?
Ekonomiczna jazda to:
Jazda z możliwie stałą prędkością
Unikanie gwałtownych przyspieszeń
Jazda w granicach max momentu obrotowego.
A dywagacje nt jazdy na luzie czy hamowania biegami nie mają żadnego sensu!!!!
Posprawdzajcie też zbieżność, ciśninie w oponach a wybierając się w dłuższą trasę warto np. zwiększyć ciśnienie w oponach o 0,1 0,2 atm.
Ostatnio zmieniony pt lip 06, 2007 12:19 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.
tak wystarczy ze wylaczysz silnik, w AAZ od 2000 do 3000a jak pozbyc sie elektronicznego obrotka? wystarczy ze zgasze silnik i juz wraca wszystko do normy? na wolych ile powienien pokazac?
Ostatnio zmieniony pt lip 06, 2007 15:02 przez Włochaty, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie na jałowym po rozruchu elektroniczny obrotek pokazuje 950-1000. Spalanie na zablokowanym termostacie na trasie wyszlo ok 5,3 l przy czym głównie 90km/h i hamowanie sinikiem. Moim zdaniem w przypadku silnika 1Y (1,9D) pompa paliwa przy hamowaniu silnikiem podaje dawke paliwa taką samą jak na biegu jałowym(ze względu na wychylenie pedału gazu jak było wcześniej pisane). Ze względu na to, że niedawno dowiedziałem się o elektronicznym obrotku muszę stwierdzić, że do tego czasu ze względu na głośniejszy wydech do 4 biegu za wcześniej zmienialem biegi co pewnie też odbiło się na spalaniu. Oszczędna jazda sprowadza się zarówno tym dieslem jak i każdym innym do takiej zmiany biegów, żeby po zmianie na wyższy obroty utrzymały się na minimalnym poziomie maksymalnego momentu obrotowego (tj. ok 2000 obr/min co oznacza zmianę biegu przy ok.2700-2800 - prędkość jest złym wykładnikiem ze względu na różny rozmiał kół i przekłamania).
Dodam jeszcze że jak np. jedziecie z jakiejs górki np 120km/h i bedziecie ok 1 km hamowac biegiem to nawet zauważycie że temp cieczy spada, nie duzo ale widac to gołym okiem. Dodam, ze ostatnio jechałem moim 1z jazda emerycka... krecenie do 2000 rpm z górki bez gazu predkośc 80-85km/h spalanie..... 3.5 l. i tez jestem za tym ze odcinane jest paliwo w tdi i sdi, nie jestem pewien tylko co do wolnossących
------------Regeneracja N75 do silnika 1Z-------------WARSZAWA------------
Tel. pięć zero pięć sześć jeden osiem sześć pięć sześć.
Tel. pięć zero pięć sześć jeden osiem sześć pięć sześć.
odcinka jest tylko i wyłącznie w przypadku, gdy sterowanie pompą odbywa się elektronicznie czyli SDI i wszelakie TDI.GieTe pisze:co do wolnossących
hmm też kiedyś tak sądziłem, póki nie kupiłem AFN-a.andrew19_86 pisze:myślałem,że kupno 1Y to już szczyt oszczędności
Jazda 140km/h przy niecałych 3tys obrotów jest na prawdę oszczędna po trasie
Jak tamtym golfikiem robiłem trasę 1000km na jednym baku tak tutaj bez specjalnie oszczędnej jazdy 1200 nie jest problemem. Kiedyś (jeśli nie zapomniałem o małym dotankowaniu albo prezencie od kogoś ) to przejechałem 1400km - także jazda takim dieselkiem to czysta przyjemność - nie dość że dość żwawo się odpycha to pali tyle co nic, zwłaszcza jak bije ropka ze źródła gdzie liczą sobie 2.86 za 1L
[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 23:23 ]
oczywiście wartości podawane przy jeździe specjalnie sprawdzanej z licznikiem km a tego włączam tylko jak nie zapomnę i zaleję do pełna, kiedyś zaleję do pełna i sprawdzę ile max km zrobię na jednym baku ale coś średnio coś czuję że mi to wyjdzie bo nie lubię gdy wskazówka zbliża się do czerwonego pola - nie ma nic gorszego jak jazda do ostatnich ml na rezerwie dla diesla.
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
Powiedzcie mi koledzy, czy dla Golfa Kombi 1,9 TD spalanie w remontowanym miescie z duza iloscia korkow i jazda po lesie na 2 biegu rzedu 6,7l/100km, a w trasie przy predkosciach 110-120km/h - 6,2 l/100km to jest Ok, czy troche za duzo? Mialem lekka nadzieje, ze w trasie zejde dosc mocno ponizej 6l samochod mam od niedawna, wiec to byly pierwsze pomiary spalania.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
tak ok. nadzieja to wiesz... wlej dobry olej, daj nowe filtry i smigaj, a nie bedziesz na spalanie patrzyl. generalnie aaz pali 5.5-6.5 trasa 90-110. miasto potrafi i 7-8 wszamac. mozna sie pokusic o sprawdzenie wtryskow i na lato wrzucic sobie icka. ustawic porzadnie rozrzad, walek, kat wtrysku i bedzie laleczka. katalizator jeszcze tam siedzi?wegi pisze:Powiedzcie mi koledzy, czy dla Golfa Kombi 1,9 TD spalanie w remontowanym miescie z duza iloscia korkow i jazda po lesie na 2 biegu rzedu 6,7l/100km, a w trasie przy predkosciach 110-120km/h - 6,2 l/100km to jest Ok, czy troche za duzo? Mialem lekka nadzieje, ze w trasie zejde dosc mocno ponizej 6l samochod mam od niedawna, wiec to byly pierwsze pomiary spalania.
Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 11:39 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- wegi
- Użytkownik
- Posty: 337
- Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
- Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
- Kontakt:
KAT w nim jest, póki uklad jest szczelny to niech tam siedzi olej wymieniony - Castrol 10W/40 (moze byc? czy Mobil S lepszy?), paski, napinacz, filtry nowe, wiec masz racje, ten samochod w koncu wazy ponad 1200kg a moja dwojka wazyla niecale 900 dlatego mogla palic 5 na trasie cieszy mnie mala roznica midzy miastem a trasa.
ale chyba z IC nie bede kombinowal, chociaz kto wie.
ale chyba z IC nie bede kombinowal, chociaz kto wie.
Oszczędna jazda diesel'em
Panowie, odgrzewam kotleta. Jak to w koncu jest z hamowaniem silnikiem na pompie mechanicznej (aaz)? Niby pompa powinna podawac wtedy dawkę odpowiadającą obrotą biegu jałowego ((nie ma odcięcia jak w tdi). W swoim motorkuzauwazyłem że jadąc z gory na luzie temp. jest stała, a gdy hamuje biegami potrafi mi zejsc nawet o 5 stopni co wskazuje na ewidentnie odcięcie paliwa, chyba że macie jakąs ciekawostke dla mnie o ktorej niewiem? Czekam na dyskusje.
Oszczędna jazda diesel'em
Pompa nie odcina paliwa, ale znacznie zmniejsza dawkę - im wyższe obroty są przy hamowaniu silnikiem tym bardziej regulator odśrodkowy tnie dawkę, w każdym razie silnik na pewno dostaje mniej paliwa, niż gdyby pracował na wolnych obrotach.
Oszczędna jazda diesel'em
Ja mam 1Y i pompa ma elektronikę w sobie mimo, że sterowana jest linką. Po podłączeniu pod Vaga widać, że podczas hamowania silnikiem pompa nie podaje paliwa, przynajmniej u mnie.
- KamilP
- DieseL PoweR
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
- Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin
Oszczędna jazda diesel'em
Ja kiedyś jakieś artykuły czytałem na temat oszczędnej jazdy, i pisali tam że w dieslu na 5 bieg można przełączyć już przy 50km/h I biegi zmieniać przy 2 tyś obrotów, ciekawe ile taki silnik wytrzyma, szczególnie jakiś nowszy TDI ze zmienną geometrią. Nawet jak te parę litrów się oszczędzi to potem dużo więcej się na naprawy wyda. No ale coż.. Wkurza mnie taka oszczędność, to tak jak kupić jakieś tanie chińskie badziewie (bo taniej) a potem to coś rozwali się po paru dniach... Ot oszczędność. Ja tam jeżdżę tak że raz mu przyduszę, innym razem jeżdżę normalnie, poniżej 1500 obrotów staram się nie schodzić, no chyba że na 1 albo 2 biegu. Najczęściej zakres 1800-2800 obrotów. I spala mi ok 5 do 6 litrów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości