Brak wysokich obrotów, przekłamania komputera

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

agn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 21:57
Lokalizacja: Lublin

Brak wysokich obrotów, przekłamania komputera

Post autor: agn » ndz lip 15, 2007 23:41

Witam. W niedawno zakupionym pasku 1,9 tdi, 110km AFN 1998r. brak jest dynamiki. Silnik rozkręca się max do 2200 obr. i to tylko na niższych biegach. Na wyższych jest jeszce gorzej choć da się rozbujać do 170km (więcej nie próbowałem). Vag wsazuje 90% sprawności turbo, przepływomierz wymieniony na nowy (przed wymianą było jeszcze gorzej). Czy przyczyną tego może być zaworek N75?. Drugą rzecza są przekłamania komp. w/g którego średnie spalanie to ok 10 lit. a w/g moich pomiarów wychodzi 5,5 lit. Panowie proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony pn lip 16, 2007 10:10 przez agn, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz lip 15, 2007 23:44

agn pisze:Czy przyczyną tego może być zaworek N75?
zamień miejscami N75 z N18 od EGR i zobacz jak będzie



agn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 21:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: agn » pn lip 16, 2007 14:33

Auto ma na bigu jałowym niskie obroty ok. 500-600. Czy przestawiony rozrząd- najprawdopodobniej na pompie może mieć na to wpływ? Piszę o tym rozrządzie bo silnik głośno pracuje i strasznie klekocze.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 16, 2007 14:38

Piszę o tym rozrządzie bo silnik głośno pracuje i strasznie klekocze.
bo to diesel :P i przy tak niskich obrotach będzie klekotał
agn pisze:Czy przestawiony rozrząd- najprawdopodobniej na pompie może mieć na to wpływ?
jakbyś miał przestawiony rozrząd to auto by nie równo pracowało , kopciło itp
agn pisze:Auto ma na bigu jałowym niskie obroty ok. 500-600.
bardzo niskie , podłącz go pod vag-com i zobacz czy nie ma błędów ..... obroty zmalały tak z dnia na dzień :?: ciekawe co to spowodowało takie zmiany



agn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 21:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: agn » pn lip 16, 2007 15:32

Gdy go sprowadziłem( mam go 2 tyg.) też miał takie niskie obroty i był strasznie zamulony, ale pracował znacznie ciszej. Wymieniony był rozrząd (nie przeze mnie, nie znam się aż tak dobrze) i przepływomierz. Dynamika troche sie poprawiła (ale dalej to nie jest to), ale silnik znacznie głośnij zaczął pracować.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 16, 2007 15:35

Gdy go sprowadziłem( mam go 2 tyg.) też miał takie niskie obroty i był strasznie zamulony, ale pracował znacznie ciszej. Wymieniony był rozrząd (nie przeze mnie, nie znam się aż tak dobrze) i przepływomierz. Dynamika troche sie poprawiła (ale dalej to nie jest to), ale silnik znacznie głośnij zaczął pracować.
na vagu są takie same obroty jakie pokazuje wskaźnik w zegarach :?:



agn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 21:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: agn » pn lip 16, 2007 15:58

Tego nie wiem. Gość który miał Vaga wydawał się czający , ale może coś przeoczył z tymi obrotami. Na razie wyjechał na wywczas i nie mam gdzie tego sprawdzić.

[ Dodano: 16 Lip 2007 16:01 ]
Ale ewidentnie coś jest nie tak. Auto się toczy wrzucam 2, gazu ,a ono nic po 2-3 sek zaczyna przyspieszać.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 16, 2007 16:04

agn pisze:Ale ewidentnie coś jest nie tak. Auto się toczy wrzucam 2, gazu ,a ono nic po 2-3 sek zaczyna przyspieszać.
dlatego trzeba mieć kogoś kto jest obcykany w VAG-com , jak będziesz miał dostęp do vaga , to zrób diagnozę dynamiczną i logi wklej na forum



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » pn lip 16, 2007 16:21

agn, koles ktory sprawdzal ci vagiem powinien ci rowniez powiedziec czy kat wtrysku jest prawidlowy (tzn rozrzad dobrze ustwiony) dziwie sie ze tego nie "zdiagnozowal"
przestawiony kat wtrysku ma jaknajbardziej wplyw na glosna prace silnika (klekotanie), silnik pracuje twardo i wydaje metaliczne stuki (to oczywiscie zalezy w ktora strone jest przestawiony i jak mocno), no i oczywiscie moze miec bardzo duzy wplyw na dynamike...jedz jeszcze raz do tego kolesia i niech ci sprawdzi ustawienie kata wtrysku (zaplon) i ewentualnie skoryguje, choc koretke kata wtrysku powinien ci zrobic ten mechanik co wymienial rozrzad...
Ostatnio zmieniony pn lip 16, 2007 16:22 przez bizak, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam Bizak

agn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 21:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: agn » pn lip 16, 2007 16:47

Rozrząd i analizę vagiem robił mi ten sam koleś. Polecili mi go jako fachowca. Zreszta tak jak pisałem już przed wymianą rozrządu miał niskie obroty. Po wymianie roz. zaczął właśnie klekotać i twardo pracować. Słyszałem ze głośna praca po wymianie rozrządu to najprawdopodobnij przyspieszony zapłon na pompie. Ale te niskie obroty? 3000 obr. są dla niego nieosiągalne.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości