Rozrząd w ARL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

RENGI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 10, 2007 21:30
Lokalizacja: Lubuskie

Rozrząd w ARL

Post autor: RENGI » wt lip 10, 2007 21:52

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum i od razu mam kilka pytań, kupiłem we Francji golfa (2002) z silnikiem ARL, niby książka serwisowa OK ale chciałbym wymienić rozrząd i tu pytanie co ile km się go wymienia i jakie części warto wymienić, dodam że przebieg to 124 kkm. Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę, z góry dziękuję za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 10, 2007 21:59

co 60-90 kkm



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Rozrząd w ARL

Post autor: mirass » wt lip 10, 2007 23:06

RENGI pisze:Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum i od razu mam kilka pytań, kupiłem we Francji golfa (2002) z silnikiem ARL, niby książka serwisowa OK ale chciałbym wymienić rozrząd i tu pytanie co ile km się go wymienia i jakie części warto wymienić, dodam że przebieg to 124 kkm. Na co jeszcze ewentualnie zwrócić uwagę, z góry dziękuję za odpowiedzi.
dodatkowo sprawdz ustawienie wałka..i tu niezbedny jest VAG


www.vagtune.pl tel. 502730289

opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » śr lip 11, 2007 20:49

kpl. rozrząd z pompą wody, blokada do rozrządu


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » śr lip 11, 2007 23:50

jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami. :okej:



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw lip 12, 2007 14:03

Caveman pisze:jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami. :okej:
no niby wszystko pasuje, ale co z synchronizacją ?? pasowało by jednak sprawdzić wałek na vagu. ARL to pompowtrysk, a w nich nie jest tak prosto jak w pompach. wg mnie pasowałoby jednak zrobić to porządnie, a nie tylko wsadzić blaszke w wałek i zablokować pompe ( bo oczywiście nie da sie zablokować czegoś czego nie ma :panna: )
fajnie ze chciałeś pomóc ale nie wiem czy na podstawie twojego opisu zdecydowałbym sie rozebrać rozrząd u siebie


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » czw lip 12, 2007 14:21

Caveman pisze:jak masz o tym pojecie to rozbiezesz sam, oczywiscie pompa zablokowana, potrzebujesz wszystko bo to druga wymiana na ten przebieg, no i oczywiscie klucz udarowy do odkrecenia kole zebatego na wale korbowym(uwazaj na nietypowy ksztalt lba sruby-mozesz nie miec nasadki), do zlozenia bedziesz potrzebowal plytke grubosci 4mm 40x40 wystarczy (dokladnie to jest 4.5mm) zeby zablokowac wal rozrzadu na drugim koncu jest wciecie do wlozenia plytki. Zaloz pasek na kola, napnij, potem NIEZBEDNA druga osoba ktora zablokuje kolo zebate(kolo bez klina) walka rozrzadu kiedy bedziesz je dokrecal( samemu nie ma szans-zawsze sie przesunie-zgubisz zaplon, spadek mocy lub spotkanie tlokow z zaworami).
Na koniec kontrolne okrencenie walem, czy sie kreci, czy nic nie spieprzyles i odpalic i jechac, nic dodac, nic ujac.
Jak juz sie uprzesz to mozesz zapiac VAG i sprawdzic zaplon.
Ja wymienilem ju pare paskow w zyciu, bez kontroli komputerowej po i jeszcze nie mialem problemow z utrata mocy, wypadajacymi zaplonami, czy kolizji tlokow z zaworami. :okej:
pompa w ARLu ? płytka do blokowania wałka ? :rotfl:

Czemu wypisujesz bzdury - chłopak zapytał o ARLa a dostał wykład o jak mniemam 1Z , i tak mało zgodny z właściwą procedurą :grin:



RENGI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lip 10, 2007 21:30
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: RENGI » czw lip 12, 2007 15:15

Dzięki chłopaki za zainteresowanie, widzę jednak że nie obejdzie się bez wizyty w serwisie gdzie będę mógł podpiąć się do VAGa - chciałbym zrobić to na cacy żeby nie było niespodzianek !



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości