Wyciek pod silnikiem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pancurekj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 19:08
Lokalizacja: Białystok

Wyciek pod silnikiem

Post autor: Pancurekj » ndz lip 08, 2007 16:22

Witam mam problem jak w temacie, zszedłem wczoraj do kanału obejrzeć mego golfika a tu zonk :crazy: – cieknie. Miejsce w którym się to wydarzyło sfotografowałem. Zbytnio się na tym nie znam i prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu czy jest w tym miejscu jakaś uszczelka którą należy wymienić czy może być to coś poważniejszego. Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 19:36 przez Pancurekj, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » ndz lip 08, 2007 17:01

wyczysc to porzadnie i wtedy wyjdzie co i jak. Tak to moze byc uszczelka, a rownie dobrze moze byc zachlapane po wymianie filtra oleju.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lip 08, 2007 17:06

Pancurekj, Wg mnie to puszcza olej uszczelniacz na wale i olej leci do sprzegła, za jakiś czas może sie zacząć uślizgiwać.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Pancurekj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 19:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pancurekj » ndz lip 08, 2007 17:11

Filtr oleju był wymieniany 8500 km temu i za chwilę będzie znowu wymieniany. W tych miejscach są krople oleju i zastanawiam się czy wycieka z silnika czy ze skrzyni biegów bo wcześniej tego nie było pojawiło się w zeszłym tygodniu. A jeśli to jest uszczelka czy koszt jej wymiany jest drogi??



Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » ndz lip 08, 2007 17:45

Mnie tez po wymianie oleju w tym miejscu się poci, ale tylko przez ok tydzień i później już OK. Myśle ze to wina świeżego oleju zaraz po wymianie, może rzadszy jest.



Pancurekj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 19:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pancurekj » wt lip 10, 2007 07:37

Nie wytrzymałem i zajechałem wczoraj do mechanika coś mi się zdaje, że chce wykręcić numer i naciągnąć z lekka na koszty i prosiłbym o opinię czy to przwda, że w przypadku uszczelniacza trzeba wymienić wał i być może sprzęgło bo przyznam iż jak to usłyszałem to mnie zagatowało :grrr:. Sam nie jestem mechanikiem i nie wiem czy to prawda czy jednak wkręt.



DrAndrzej
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr cze 27, 2007 15:18
Lokalizacja: BYdgoszcz

Post autor: DrAndrzej » wt lip 10, 2007 07:53

żeby wymienić ten uszczelniacz musi wyjąć sprzęgło
jak wyjmie- będzie widać w jakim jest w stanie
jeśli masz zamiar trzymać auto jeszcze długo - a stan tarczy i łożyska będzie jeszcze znośny ale daleko mu do nowości - lepiej zaraz wymienić, bo koszt roboty - włożenia starego i włożenia nowego jest ten sam , po co za 5 miechów płacić go 2gi raz


pozdrawiam
Andrzej

Pancurekj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 19:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pancurekj » wt lip 10, 2007 08:25

Dzięki za informacje DrAndrzej, a może orientujesz się jaki jest przybliżony koszt takiej zabawy.
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2007 09:24 przez Pancurekj, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt lip 10, 2007 08:35

Nie wytrzymałem i zajechałem wczoraj do mechanika coś mi się zdaje, że chce wykręcić numer i naciągnąć z lekka na koszty i prosiłbym o opinię czy to przwda, że w przypadku uszczelniacza trzeba wymienić wał i być może sprzęgło bo przyznam iż jak to usłyszałem to mnie zagatowało :grrr: . Sam nie jestem mechanikiem i nie wiem czy to prawda czy jednak wkręt.

Tak jest jak okaże się uszczelniacz to sprzęgło dobrze jest wymienić (i to cały komplet od razu) jak zamierzasz się bujać jeszcze samochodem. Wał raczej nie jest do wymiany tutaj czuję jakiś smród.

Odkręć obudowę (tą płaska blaszkę zamykajacą obudowę sprzęgła) i sprawdź czy nie ma oleju w obudowie sprzęgła. Jak jest tam zachlapane to masz wywalony uszczelniacz jak jest sucho to olej leci z góry silnika i tutaj może być winna uszczelka pokr. zaworów.

NAjpierw zajrzyj do sprzęgła.



Pancurekj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 19:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pancurekj » wt lip 10, 2007 08:41

Dzięki Maciuś01 po pracy wskakuję w kanał i sprawdzę jak to wygląda.



djmolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 09:19
Lokalizacja: Radzionków/Zabrze
Kontakt:

Post autor: djmolo » wt lip 10, 2007 09:13

Ja mam to samo dokładnie w AAZ. Po całej nocy stani adwie trzy kropelki na asfalcie. Uszcelniacz miedzy silnikiem a skrzynia cieknie. Koszt okolo 30zl ael trzeba skrzynie sciągnać . a jak już ta jest osobno to przy okazji sprzegło dla formalności zrobic i tu koszta wzrosną. Moj mechank powiedzial że jak cieknie tylko tyle to to olać ale pilnowac oleju ale jak wyraznie zacznie kapać to trza się zabrać za to .


[b]Zdrowaś muzo, bitów pełna, bass z Tobą,
błogosławionaś Ty między gatunkami i błogosławiony
owoc żywota Twojego, DJ.
Święta Techniawo, Matko Trance'u, graj nade nami głuchymi,
teraz i w godzinę lotu naszego[/b]

Pancurekj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 19:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pancurekj » wt lip 10, 2007 09:24

Mam jeszcze jedno pytanie czy wina tego wycieku może być spowodowana zbyt rzadkim olejem bo nie wiem co bylo lane wcześniej (samochód około roku temu ściągniety z niemiec) i wlałem półsyntetyk 10W40 - może przejść na gęstszy. Auto ma przejezhane 198000 km (jest to przebieg oryginalny udokumentowany).



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt lip 10, 2007 10:22

Pancurekj pisze:198000
To jest raczej wina tego wycieku a nie olej!!!!!

[ Dodano: 10 Lip 2007 10:26 ]
djmolo pisze:Moj mechank powiedzial że jak cieknie tylko tyle to to olać ale pilnowac oleju ale jak wyraznie zacznie kapać to trza się zabrać za to .
Ciekawy mechanik a nie powiedział ze zanim zacznie mocno ubywać to sprzęgło zacznie się slizgać ze nie da sie jeżdzić?



Pancurekj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 19:08
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Pancurekj » wt lip 10, 2007 10:52

Maciuś01 pisze:
Pancurekj pisze:198000
To jest raczej wina tego wycieku a nie olej!!!!!

No niby fakt 198000 to durzo, ale z tego co na forum już czytałem są osoby u których przebieg jest większy i nie mają problemów z wyciekami oleju, ja sam osobiście dolałem pół szklanki na około 9000 przejechanych kilometrów (z tego co czytałem to nie jest dużo)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości