Jak zdemontować linkę prędkościomierza?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Jak zdemontować linkę prędkościomierza?

Post autor: Giugiaro1 » wt lip 03, 2007 12:53

Witam, chodzi mi o zdjęcie linki od strony prędkościomierza. Czy musze demontować zegary czy da się tam dojść jakoś prościej, od spodu? Nie chce za dużo tam kombinować...

PS. Zaraz ktoś zapyta czy jestem pewien, że linka poszła. Wygląda na to, że tak bo wałek w skrzyni jest cały, ładnie się trzyma a z okolicy prędkościomierza było słychać już od dawna takie ciche cykanie. Wczoraj cykało głośniej a prędkościomierz już nie działał. Dziś już nawet nie cyka:) Jak dla mnie wygląda to na linke.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » wt lip 03, 2007 19:21

Giugiaro1, od spodu do linki nie dojdziesz.mysisz wykręcić ramke potem odkręcić 2 śrobki mocujace zegary i je wyjąć z takich jakby zawiasow w dol.wtedy masz w miare swobodne dojście do linki.na lince przy liczniku jest zabezpieczenie.musisz na pancerzu przy liczniku nacisnąć na taki bialy plastik i pociagnąć.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lip 04, 2007 09:30

dawid018 pisze:od spodu do linki nie dojdziesz
Dojdzie spokojnie jak odkręci dolna półkę..
Najlepiej zrobić w dwie osoby,jedna naciska na zabezpieczenie linki przy liczniku,druga delikatnie ciągnie linke od strony silnika.



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » śr lip 04, 2007 09:33

bongo, dokładnie, trzeba odkręcić dolną półkę i spokojnie można wyciągnąć linkę, nie trzeba demontować licznika.



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » śr lip 04, 2007 16:43

Udało się. Wymontowałem dolną półke i wsadziłem ręke od spodu. Troche ciężko było ale dałem rade. Jak się okazało to linka wyskoczyła z licznika. Chyba nie jest uszkodzona bo udało mi się ją wsadzić na miejsce i licznik chodzi poprawnie. Dalej coś w nim cyka ale to tak różnie, raz więcej raz mniej. Nie wiem jak się pozbyć tego cykania i co je powoduje?



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lip 04, 2007 16:50

Porządnie nasmarować linke i jej gniazdo w liczniku.Ale tutaj trzeba by już zdemontować licznik.
Ostatnio zmieniony śr lip 04, 2007 17:36 przez bongo, łącznie zmieniany 1 raz.



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » śr lip 04, 2007 17:04

Nie to chyba dam sobie na luz. Ledwo doprowadziłem auto do stanu używalności i chce sobie pojeździć w końcu. Dwa dni temu wsadziłem skrzynie na miejsce i w końcu auto chodzi jak należy. Nie mam już najmniejszej ochoty grzebać w nim. Dzięki wszystkim za pomoc.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr lip 04, 2007 17:52

nie wiedziałem że od spodu jest jakies dojście do linki.ja zawsze wykrecałem licznik.zresztą zawsze linke ściągałem jak cos robiłem z licznikiem.dzieki za punkcik i nowe info :bigok:


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » śr lip 04, 2007 18:48

dawid018 człowiek całe życie się uczy. Ja 3 razy wyjmowałem skrzynie i wymieniałem zimering który co 500-1000km puszczał olej. Gdyby nie Ventil to pewnie do dziś bym nie miał zielonego pojęcia że tam jeszcze jakaś tulejka jest która się wytarła do tego stopnia że prawie nie było jej widać. Po wyjęciu rozpadła mi się w palcach. To forum jest niezbędne!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości