Oszczędna jazda diesel'em

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt cze 29, 2007 13:01

ryba_71, :rotfl: i tyle ci powiem na temat hamowania silnikiem moze te 0,3 wiecej wezmie ale to zdrowsze dla silnika jest niz luz
zmieniaj biegi przy 3 tys wtedy bedziesz mial niskie spalanie
zreszta wiecej jak 6,5L ci niewezmie ten diesel a to ze bedziesz jezdzil wolno w miescie nawet nie odczujesz ze mniej ci spalil niz te 6.5
pozatym silnik powinien miec swoje obroty



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » sob cze 30, 2007 16:51

collo pisze:silniki benzynowe jedno lub wielopunktowe maja odciecie paliwa przy hamowaniu silnikiem, gaznikowce i diesle nie maja takiego odciecia
i tu kolego sie mylisz :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » sob cze 30, 2007 23:22

ryba_71 pisze:W silniku 1Y pompa jest sterowana mechanicznie
zgadza się
ryba_71 pisze:więc przy chamowaniu silnikiem obroty wzrastają o duzo więcej niż by pracował na jałowym
Ale pedał gazu jest w połozeniu neutralnym i regulator obrotów w pompie wtryskowej ustawia sekcję tłoczącą tak, że paliwo jest odcinane
ryba_71 pisze:a więc i spalanie jest dużo większe przy chamowaniu silnikiem niż na jałowych
moim zdaniem jest na odwrót



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pn lip 02, 2007 08:27

Krzylu pisze:ryba_71, :rotfl: i tyle ci powiem na temat hamowania silnikiem moze te 0,3 wiecej wezmie ale to zdrowsze dla silnika jest niz luz
zmieniaj biegi przy 3 tys wtedy bedziesz mial niskie spalanie
zreszta wiecej jak 6,5L ci niewezmie ten diesel a to ze bedziesz jezdzil wolno w miescie nawet nie odczujesz ze mniej ci spalil niz te 6.5
pozatym silnik powinien miec swoje obroty
Nierozumiem dlaczego jazda na biegu ma być zdrowsza dla silnika od jazdy na jałowym?
możesz to wyjaśnić?

[ Dodano: Pon Lip 02, 2007 08:35 ]
arturo moim zdaniem na biegu jałowym przez pompę wtłaczana jest dużo mniejsza dawka paliwa niż przy obrotach np. w granicy 3000 oczywiście dotyczy to Diesli bez komputera a silnik 1.9 Y niewątpliwie takowym jest.



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pn lip 02, 2007 09:05

myślałem,że kupno 1Y to już szczyt oszczędności :jezor: ,przecież ten diesel nie pali dużo,więc po co szukać 0,5 litra oszczędności? taki wolnossący diesel też czasem musi dostać po garach,co by się nie zamulił :bigok:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » pn lip 02, 2007 17:24

No mi chodzi głównie o wskazówki jak jeździć żeby nie zamulić ale także żeby nie przesadzać i nie dawać po garach za mocno.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » pn lip 02, 2007 18:05

ja powiem tak,
w KAZDYM seryjnym aucie z wtryskami i komputrem pokladowym gdy hamujesz silnikiem w kazdym zakresie obrotow powyzej 1000obr ZAWSZE spalanie wynosi 0 i czy sie to komus podoba czy nie...


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » wt lip 03, 2007 08:39

olek256 pisze:ja powiem tak,
w KAZDYM seryjnym aucie z wtryskami i komputrem pokladowym gdy hamujesz silnikiem w kazdym zakresie obrotow powyzej 1000obr ZAWSZE spalanie wynosi 0 i czy sie to komus podoba czy nie...
w temacie jest mowa o zwykłym dieslu 1.9 D czyli silnik 1Y a więc o prostym oszczędnym dieslu bez komputera



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw lip 05, 2007 20:48

Lepiej jest wyrzucac na luz, bo od ciaglego hamowania silnikiem skrzynia po pewnym czasie staje sie glosna, szczegolnie w starszych samochodach :|



Awatar użytkownika
focusst
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 85
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 21:16
Lokalizacja: RADOM
Kontakt:

Post autor: focusst » czw lip 05, 2007 21:26

Mam ten sam silnik :D Jazda oszczędna wygląda u mnie tak :D
1 - max 20 km/h
2 - max 35 km/h
3 - max 55 km/h
4 - max 70 km/h
5 - max 90 km/h

Niestety jadę tak góra 15 min i już mnie coś trafia <ściana> przy takiej jeździe pali mi 6 litrów na mieście :P a jeżdżąc:
1 - 30 km/h
2 - 45 km/h
3 - 65 km/h
4 - 80 km/h

piątki już nie wrzucam bo jeżdżę tylko po mieście :P przy takiej jeździ o dziwo pali 6.5 - 7 litów <lol2>
więc morał z tego taki że oszczędna jazda moim golfikiem jest nieopłacalna :P paradox taki :P :-) jak jesteś ciekaw na ilu obrotach jeździsz to możesz sobie włączyć obrotomierz elektroniczny:P ja też nie mam obrotomierza u siebie tylko zegarek taki dużyyy
:P
przyciśnij przycisk do resetowania przebiegu, włącz zapłon, wyłącz zapłon, odpal samochodzik, puść przycisk i naciskaj go aż dojedziesz do pozycji numer 7 :D wtedy masz elektroniczny obrotomierz :D

:okej:

:okej:


[url=http://change.menelgame.pl/change_please/3600715/][img]http://tbn2.google.com/images?q=tbn:CXq2KpEUm7G09M:http://www.auto-blog.pl/wp-content/uploads/2008/02/volkswagen-golf-gti-w12-650-11.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Włochaty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1054
Rejestracja: pn sty 22, 2007 13:51
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Włochaty » czw lip 05, 2007 21:39

t0mal pisze:Lepiej jest wyrzucac na luz, bo od ciaglego hamowania silnikiem skrzynia po pewnym czasie staje sie glosna, szczegolnie w starszych samochodach :|
:panna: to jak bedziesz zjezdzal z dluzszej gorki to potrzymaj sobie hamulec i jedz na jalowym, jak tak zrobisz to napisz jakie sa Twoje odczucia



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » czw lip 05, 2007 23:39

a jak pozbyc sie elektronicznego obrotka? wystarczy ze zgasze silnik i juz wraca wszystko do normy? na wolych ile powienien pokazac?



Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » pt lip 06, 2007 10:16

kasiorr pisze:Czesc

Jestem od 3 dni posiadaczem golfa IV tdi 1.9.
Autko jest w automacie i calkiem ladnie jezdzi, ale problem jest jeden - pali srednio 12l - tak przynajmniej pokazuje komputer. Co prawda jezdze na wlaczonej klimie, ale to chyba przesada jak na diesla?! Na trasie palił ok 7, max 8l. Ale w miescie 12 to troche duzo.

Czy ktos ma podobne problemy z Golfem? Albo moze ktos wie co zrobic zeby zmniejszyc spalanie?

Dzieki za pomoc. K.
ja tez mam automata tyle ze mk3 jak zakupilem to mialem spalanie na poznomie 9 -10l.
teraz 6-7 w miescie a trasa ok 5.5
poprostu musisz nauczyc sie jezdzic.. male obroty male spalanie...
musisz uwazac z gazem zeby za duzo nie krecic.. mi zmienia tak ok 2500obr.. a jak osiagne jakos predkosc np 60 to ledwo co naciskam pedal i mam 1600-1800obr.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 143 gości