regulacja biegów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kamil=golf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 15, 2007 20:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

regulacja biegów

Post autor: kamil=golf » pt cze 29, 2007 18:56

Potrzebuje pomocy i mam nadzieje, ze ktos mi pomoże, otóż moja skrzynia biegów w mk III TDI nie chodzi tak jak powinna, biegi cięzko wchodzą a czasami trzeba kilka razy wkładac bieg i wysprzęglac.Najgorzej jest z 1 i z 5, bardzo ciężko wchodzą albo wcale nie wchodzą. Kiedys usłyszałem , że to jest kwestia regulacji.....ale ja nawet nie wiem jak to wyregulowac, może ktoś mi poradzi co mam zrobic??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt cze 29, 2007 19:17

hmmm powiem Ci ze dokladnie tez Ci nie pomoge, ale tez mialem z tym problem, po odpieciu linek od dzwigni (zdejmowalem silnik ze skrzynia) i ponownym montazu wszystko bylo ok

ale znow 5 mi zle wchodzi, przesunalem wiec jedna linke lekko (nie pamietam w ktora strone) i 5 ok ale 1 lekko przycina,

musisz pooperowac linka lekko w przod lub w tyl i powinno byc ok, luzujesz nakretke na klucz 13 przesuwasz i dokrecasz :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » pt cze 29, 2007 20:35

przy skrzyni biegow na koncach linek masz 3 sruby ktore wlasnie sluza do regulacji :okej:


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

kamil=golf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 15, 2007 20:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kamil=golf » pt cze 29, 2007 20:45

Może to sie wydac smieszne, ale musze zapytac, gdzie sa te linki??? u góry gdzies koło lewarka czy pod autem?? :P



obobo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lut 20, 2007 18:12
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: obobo » pt cze 29, 2007 20:47

witam
a może spróboj od tego : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69233
no i poszukaj jeszcze o wysprzegliku.
powodzenia w usowaniu usterki :bigok:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt cze 29, 2007 20:54

kamil=golf pisze:Może to sie wydac smieszne, ale musze zapytac, gdzie sa te linki??? u góry gdzies koło lewarka czy pod autem?? :P
sa mocowane do skrzyni biegow przy tym ciezarku ktory ulatwia zmiane biegow


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
lucunio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: lucunio » pt sie 22, 2008 12:14

Dopisuje sie do starego tematu:
po wymianie sprzegla z dwumasowego na 1masowe a konkretnie po skreceniu linek ktore sluza do regulacji nie umie utrafic na idealny moment kiedy wszystkie biegi wybieraja sie bez zbednych prob tarafiania w bieg czy oporu na 1 biegu braku 5 itp, itd... i teraz pytanko czy ktos wie za co odpowiada ktora sroba ktore sa na klucz 13:

Gdzie mozna znalasc serwisowe objasnienie ustawienia linek - przesuwania ich raz do przodu a raz do tylu i za co dopowiadaja te przesuniecia ?

Licza sie konkrety!!!, czy moze ktos jest szpecem od regulacji i nie jednemu gofrowi zdolal wyregulowac biegi na TIP TOP

dodoam ze na razie jezdze ale chcialbym zeby bylo jak dawniej czyli wybieranie biegow jak po maselku i kazdy za 1 razem znajdywal swoje miejsce z zamknietymi oczami :bigok:
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 12:16 przez lucunio, łącznie zmieniany 2 razy.


***1.9TDI***120PS***250NM***

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sie 22, 2008 15:04

lucunio, ja ostatnio po zmianie skrzyni sie bawilem bo wrzucenie 1ki bylo koszmarem
teraz biegi 1 do 4 wchodza malina

wsteczny i 5 trzeba wyszukac ale bez tragedii



ruchy lewarkiem na boki powoduja suwanie linki przod tyl (tam gdzie masz regulacje) i wybieranie biegu

za wrzucanie samych biegow odpowiada linka bez regulacji


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sylvestro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 16, 2008 21:11
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Sylvestro » sob sie 23, 2008 12:52

Witam u mnie sytuacja jest taka ze tez 1 i 5 kiepsko wchodza regulowalem to ale mam rozklekotany ten mechanizm przy skrzyni tak to bardzo luzno wszystko chodzi i na lewarku nie czuc prawie zadnego oporu nie moge znalesc gdzie kupic cos takiego czy jest moze jakis zestaw naprawczy moze jakies tulejki trzeba wymienic?? prosze o jakas rade pozdrawiam



Awatar użytkownika
lucunio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: lucunio » ndz sie 24, 2008 17:49

Dodam ze obie linki mozna regulowac!!! zarowno jednej jak i drugiej dokonujemy redulacje odkrecajac nakretki kluczem 13,
-ja mam problem z samym wybieraniem jedyneczki wszystko inne jest ok,
- Sylvestro, chyba nieunikniona stanie sie wizyta w serwisie skody/volkswagena i opytanie sie ile kosztuje oryginal tego mechanizmu, albo czy jest mozliwe zamowienie poszczegolnych czesci ktore podlegaja wymianie w celu wyeliminowana luzow.


***1.9TDI***120PS***250NM***

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz sie 24, 2008 20:40

lucunio, wystarczy ze wyregulujesz odpowiednio linke ktora "unosi" i powinno byc ok


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Sylvestro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr sty 16, 2008 21:11
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: Sylvestro » ndz sie 24, 2008 20:55

robilem tak ale to jest bardzo wytluczone i troche dalo ale nie czuc zadnego oporu przy zmianie biegów



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości