regulacja biegów
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: wt maja 15, 2007 20:02
- Lokalizacja: Bydgoszcz
regulacja biegów
Potrzebuje pomocy i mam nadzieje, ze ktos mi pomoże, otóż moja skrzynia biegów w mk III TDI nie chodzi tak jak powinna, biegi cięzko wchodzą a czasami trzeba kilka razy wkładac bieg i wysprzęglac.Najgorzej jest z 1 i z 5, bardzo ciężko wchodzą albo wcale nie wchodzą. Kiedys usłyszałem , że to jest kwestia regulacji.....ale ja nawet nie wiem jak to wyregulowac, może ktoś mi poradzi co mam zrobic??
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
hmmm powiem Ci ze dokladnie tez Ci nie pomoge, ale tez mialem z tym problem, po odpieciu linek od dzwigni (zdejmowalem silnik ze skrzynia) i ponownym montazu wszystko bylo ok
ale znow 5 mi zle wchodzi, przesunalem wiec jedna linke lekko (nie pamietam w ktora strone) i 5 ok ale 1 lekko przycina,
musisz pooperowac linka lekko w przod lub w tyl i powinno byc ok, luzujesz nakretke na klucz 13 przesuwasz i dokrecasz
ale znow 5 mi zle wchodzi, przesunalem wiec jedna linke lekko (nie pamietam w ktora strone) i 5 ok ale 1 lekko przycina,
musisz pooperowac linka lekko w przod lub w tyl i powinno byc ok, luzujesz nakretke na klucz 13 przesuwasz i dokrecasz
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: wt maja 15, 2007 20:02
- Lokalizacja: Bydgoszcz
witam
a może spróboj od tego : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69233
no i poszukaj jeszcze o wysprzegliku.
powodzenia w usowaniu usterki
a może spróboj od tego : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69233
no i poszukaj jeszcze o wysprzegliku.
powodzenia w usowaniu usterki
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
sa mocowane do skrzyni biegow przy tym ciezarku ktory ulatwia zmiane biegowkamil=golf pisze:Może to sie wydac smieszne, ale musze zapytac, gdzie sa te linki??? u góry gdzies koło lewarka czy pod autem??
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Dopisuje sie do starego tematu:
po wymianie sprzegla z dwumasowego na 1masowe a konkretnie po skreceniu linek ktore sluza do regulacji nie umie utrafic na idealny moment kiedy wszystkie biegi wybieraja sie bez zbednych prob tarafiania w bieg czy oporu na 1 biegu braku 5 itp, itd... i teraz pytanko czy ktos wie za co odpowiada ktora sroba ktore sa na klucz 13:
Gdzie mozna znalasc serwisowe objasnienie ustawienia linek - przesuwania ich raz do przodu a raz do tylu i za co dopowiadaja te przesuniecia ?
Licza sie konkrety!!!, czy moze ktos jest szpecem od regulacji i nie jednemu gofrowi zdolal wyregulowac biegi na TIP TOP
dodoam ze na razie jezdze ale chcialbym zeby bylo jak dawniej czyli wybieranie biegow jak po maselku i kazdy za 1 razem znajdywal swoje miejsce z zamknietymi oczami
po wymianie sprzegla z dwumasowego na 1masowe a konkretnie po skreceniu linek ktore sluza do regulacji nie umie utrafic na idealny moment kiedy wszystkie biegi wybieraja sie bez zbednych prob tarafiania w bieg czy oporu na 1 biegu braku 5 itp, itd... i teraz pytanko czy ktos wie za co odpowiada ktora sroba ktore sa na klucz 13:
Gdzie mozna znalasc serwisowe objasnienie ustawienia linek - przesuwania ich raz do przodu a raz do tylu i za co dopowiadaja te przesuniecia ?
Licza sie konkrety!!!, czy moze ktos jest szpecem od regulacji i nie jednemu gofrowi zdolal wyregulowac biegi na TIP TOP
dodoam ze na razie jezdze ale chcialbym zeby bylo jak dawniej czyli wybieranie biegow jak po maselku i kazdy za 1 razem znajdywal swoje miejsce z zamknietymi oczami
Ostatnio zmieniony pt sie 22, 2008 12:16 przez lucunio, łącznie zmieniany 2 razy.
***1.9TDI***120PS***250NM***
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
lucunio, ja ostatnio po zmianie skrzyni sie bawilem bo wrzucenie 1ki bylo koszmarem
teraz biegi 1 do 4 wchodza malina
wsteczny i 5 trzeba wyszukac ale bez tragedii
ruchy lewarkiem na boki powoduja suwanie linki przod tyl (tam gdzie masz regulacje) i wybieranie biegu
za wrzucanie samych biegow odpowiada linka bez regulacji
teraz biegi 1 do 4 wchodza malina
wsteczny i 5 trzeba wyszukac ale bez tragedii
ruchy lewarkiem na boki powoduja suwanie linki przod tyl (tam gdzie masz regulacje) i wybieranie biegu
za wrzucanie samych biegow odpowiada linka bez regulacji
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Witam u mnie sytuacja jest taka ze tez 1 i 5 kiepsko wchodza regulowalem to ale mam rozklekotany ten mechanizm przy skrzyni tak to bardzo luzno wszystko chodzi i na lewarku nie czuc prawie zadnego oporu nie moge znalesc gdzie kupic cos takiego czy jest moze jakis zestaw naprawczy moze jakies tulejki trzeba wymienic?? prosze o jakas rade pozdrawiam
- lucunio
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob sty 07, 2006 00:52
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Dodam ze obie linki mozna regulowac!!! zarowno jednej jak i drugiej dokonujemy redulacje odkrecajac nakretki kluczem 13,
-ja mam problem z samym wybieraniem jedyneczki wszystko inne jest ok,
- Sylvestro, chyba nieunikniona stanie sie wizyta w serwisie skody/volkswagena i opytanie sie ile kosztuje oryginal tego mechanizmu, albo czy jest mozliwe zamowienie poszczegolnych czesci ktore podlegaja wymianie w celu wyeliminowana luzow.
-ja mam problem z samym wybieraniem jedyneczki wszystko inne jest ok,
- Sylvestro, chyba nieunikniona stanie sie wizyta w serwisie skody/volkswagena i opytanie sie ile kosztuje oryginal tego mechanizmu, albo czy jest mozliwe zamowienie poszczegolnych czesci ktore podlegaja wymianie w celu wyeliminowana luzow.
***1.9TDI***120PS***250NM***
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 155 gości