Chlodzenie turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mireko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
Lokalizacja: podlasie
Kontakt:

Chlodzenie turbiny

Post autor: mireko » czw cze 28, 2007 22:09

Witam.Pomóżcie rozgryźć na czym polega chłodzenie turbiny.W moim poprzednim silniku RA szły dwa przewody z olejem-wejście i wyjście.Rury gumowe szły do intercoolera-czyli schładzana była powietrzem?
Teraz mam inny silnik z inną turbiną-idą 2 przewody z płynem i 2 z olejem..Czyli ten pierwszy był TDic,a ten drugi?
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 22:44 przez mireko, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw cze 28, 2007 22:12

Wlasnie w RA i SB masz chlodzenie wodno-olejowe w pozostalych TD masz tylko olejowe,niebyla schladzana powietrzem a ic jest do schlodzenia powietrza goracego ktore wytworzyla turbina zeby lepiej sie spalila w cylindrach zimniejsze powietrze wiecej tlenu lepsze spalanie mieszanki



Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » czw cze 28, 2007 22:16

Standardowo turbinę chłodzi olej silnikowy. Niektóre turbiny mają dodatkowe chłodzenie wodne oprócz oleju, tak jak kolega wyżej napisał.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 28, 2007 22:50

mireko pisze:.W moim poprzednim silniku RA szły dwa przewody z olejem-wejście i wyjście.
jak fabryczny to nie był RA...
mireko pisze:Teraz mam inny silnik z inną turbiną-idą 2 przewody z płynem i 2 z olejem..
Teraz masz RA albo SB.



mireko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:50
Lokalizacja: podlasie
Kontakt:

Post autor: mireko » czw cze 28, 2007 23:10

bongo pisze:
mireko pisze:.W moim poprzednim silniku RA szły dwa przewody z olejem-wejście i wyjście.
jak fabryczny to nie był RA...
mireko pisze:Teraz mam inny silnik z inną turbiną-idą 2 przewody z płynem i 2 z olejem..
Teraz masz RA albo SB.
RA był na bank tylko chyba z turbiną coś ktoś kombinował albo jakiś przeszczep,bo trochę kabli i kostek wisiało niewykorzystanych.
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 23:11 przez mireko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt cze 29, 2007 01:38

kable od czujki napewno uruchamiajacej pompke do chlodzenia turbiny poza nimi raczej nic innego w kablach sie nierozni.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości