Dziwne zachowanie TDI-1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Dziwne zachowanie TDI-1Z

Post autor: GRIZLI » czw sty 18, 2007 13:57

Witam
W moim Golfie TDI-1Z występuje dziwny objaw. mechanik twierdzi, że to podobno typowe dla tych silników ale mi jakoś nie chce się w to wierzyć.
Objaw jest taki, że gdy na postoju nagle wciskam gaz do dechy aż silnik osiagnie około 3500-4000obr/min i całkowicie zdejmę nogę z pedału prześpieszenia, silnik schodzi do obrotów ok 980/min ale zaczyna bardzo szarpać i kopcić i obroty spadają. Trwa to około 10s po czym wszystko wraca do normy, silnik pracuje idealnie. Raz zdarzyło mi się to, gdy bardzo ostro ruszyłem z miejsca. Ruszyłem delikatnie bez gazu, po czym dalej na 1 biegu gaz do dechy do około 3500 obr/min(przyśpieszył b.ładnie) ale gdy wrzuciłem 2 bieg, silnik stracił całą moc. Zaczął szarpać, nierówno pracować i kopcić. Po ok 10 sek znów pracował idealnie. Wyglądało to tak, jakby nie dostawał paliwa lub dostawał tylko na 1 cylinder. Dodam, że na 3-5 biegu powyżej 3000 obr/min także są problemy z przyśpieszaniem. Silnik przyśpiesza ale jakby pulsacyjnie(pompuje) i dość słabo. 150-160 km/h to chyba jego max a i na to trzeba sporo czasu. Silnik ma udokumentowane 160 tyś przebiegu i jest w stanie b.dobrym, kat wywalony, filtry nowe. Jakieś sugestie?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw sty 18, 2007 14:10

GRIZLI pisze:mechanik twierdzi, że to podobno typowe dla tych silników ale mi jakoś nie chce się w to wierzyć
Zmien mechanika...
Jakieś sugestie?
Poszukaj na forum tematow dotyczacych nastawnika pompy wtryskowej, lub samych wtryskow. Opcja "szukaj" pomaga.

Pozdro
Ginter


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw sty 18, 2007 14:56

GRIZLI pisze:zaczyna bardzo szarpać i kopcić i obroty spadają
Na jakim oleju jeździsz? Dzieje się to na w pełni rozgrzanym silniku?
Co do poszarpywania przy przyspieszaniu na wysokich biegach, to inna bajka - pójdź za radą Gitnera



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw sty 18, 2007 16:08

wpisz w wyszukiwarce czyszczenie nastawnika i na pewno coś znajdziesz



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » czw sty 18, 2007 16:35

jesli wystepuje to na zimnym silniku to na 99% glowica do roboty, a jakie masz cisnienie oleju??



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt sty 19, 2007 00:51

Silnik jest żyleta, sprawdzana kompresja i ciśninie oleju. Jeździ na 10W40 a takich prób nie robi się na zimnym silniki, szkoda turbo. Temperatura silnika robocza a co do mechanika, powiedział to mechanik przy okazji, on się nie zajmuje moim autkiem. Zresztą większość spraw sam robię w autku, to mój 3 golf w ciągu ostatnich 18 lat i znam te wozy na pamięć praktycznie. Niestety TDI mam od pół roku i dopiero się tego silnika uczę. Ja stawiam na układ paliwowy ale pewny nie jestem. Pytam się, gdyż ktoś mógł mieć takie same objawy i może pomóc.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pt sty 19, 2007 19:18

Ja mam takie same objawy i zastanawiam się z kolegą wspólnie czy to może być spowodowane :-k



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob sty 20, 2007 02:46

Zastanawiam się po co gazować na postoju ? :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
tespis
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 09:09
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: tespis » sob sty 20, 2007 11:51

twardy, zeby posluchac czy silnik chodzi jak trzeba:D


pozdro

TDI AFN http://www.youtube.com/watch?v=O5qLW7eoBkc

maciekc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn maja 23, 2005 15:41
Lokalizacja: PL

Post autor: maciekc » ndz sty 21, 2007 01:55

tez mam cos takiego ,ale jak narazie jezdze juz 2 lata i niczym powazniejszym sie to nie zakonczylo, a propo tego dymienia to u mnie to wyglada tak ze wielka czarna chmura dymu wydobywa sie w tym jedynym momencie.



grze693
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:01
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: grze693 » pt cze 29, 2007 00:15

tez to miałem ale to jest zachowanie gdzieś nacje nie szczelny układ paliwowy tzw pewnie ciągnie powietrze z filtra paliwa z tego białego zaworku ja wymieniłem raczej mechanik i ustało

przynajmniej podczas jazdy nic nie mam itd wcześniej tez nie miałem tylko na postoiu tak jak by 1 gar chodził mi się wydaje że to albo nastawnik albo nieszczelny układ jak podczas jazdy nic sie nie dzieje to zostawcie !!!

ale mi się wydaje czytałem że te silniki tak maja po prze gazówce ostrej że się tak dzieje ale chyba prawda bo prawie każdy tak ma ci co piszą ze nie to nawet pewnie nie wiedza bo podczas jazdy nic sie nie dzieje tylko na luzie pod czerwone trza dać gaz a rzadko kto daje ja wpadłem na to przypadkiem !!!

[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 00:23 ]
dowiedziałem się od uysyego że to wina popychaczy lub oleju bo zawór się podpiera !!! ponoć to jest to na bank !!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 158 gości