Dziwne zachowanie TDI-1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Dziwne zachowanie TDI-1Z
Witam
W moim Golfie TDI-1Z występuje dziwny objaw. mechanik twierdzi, że to podobno typowe dla tych silników ale mi jakoś nie chce się w to wierzyć.
Objaw jest taki, że gdy na postoju nagle wciskam gaz do dechy aż silnik osiagnie około 3500-4000obr/min i całkowicie zdejmę nogę z pedału prześpieszenia, silnik schodzi do obrotów ok 980/min ale zaczyna bardzo szarpać i kopcić i obroty spadają. Trwa to około 10s po czym wszystko wraca do normy, silnik pracuje idealnie. Raz zdarzyło mi się to, gdy bardzo ostro ruszyłem z miejsca. Ruszyłem delikatnie bez gazu, po czym dalej na 1 biegu gaz do dechy do około 3500 obr/min(przyśpieszył b.ładnie) ale gdy wrzuciłem 2 bieg, silnik stracił całą moc. Zaczął szarpać, nierówno pracować i kopcić. Po ok 10 sek znów pracował idealnie. Wyglądało to tak, jakby nie dostawał paliwa lub dostawał tylko na 1 cylinder. Dodam, że na 3-5 biegu powyżej 3000 obr/min także są problemy z przyśpieszaniem. Silnik przyśpiesza ale jakby pulsacyjnie(pompuje) i dość słabo. 150-160 km/h to chyba jego max a i na to trzeba sporo czasu. Silnik ma udokumentowane 160 tyś przebiegu i jest w stanie b.dobrym, kat wywalony, filtry nowe. Jakieś sugestie?
W moim Golfie TDI-1Z występuje dziwny objaw. mechanik twierdzi, że to podobno typowe dla tych silników ale mi jakoś nie chce się w to wierzyć.
Objaw jest taki, że gdy na postoju nagle wciskam gaz do dechy aż silnik osiagnie około 3500-4000obr/min i całkowicie zdejmę nogę z pedału prześpieszenia, silnik schodzi do obrotów ok 980/min ale zaczyna bardzo szarpać i kopcić i obroty spadają. Trwa to około 10s po czym wszystko wraca do normy, silnik pracuje idealnie. Raz zdarzyło mi się to, gdy bardzo ostro ruszyłem z miejsca. Ruszyłem delikatnie bez gazu, po czym dalej na 1 biegu gaz do dechy do około 3500 obr/min(przyśpieszył b.ładnie) ale gdy wrzuciłem 2 bieg, silnik stracił całą moc. Zaczął szarpać, nierówno pracować i kopcić. Po ok 10 sek znów pracował idealnie. Wyglądało to tak, jakby nie dostawał paliwa lub dostawał tylko na 1 cylinder. Dodam, że na 3-5 biegu powyżej 3000 obr/min także są problemy z przyśpieszaniem. Silnik przyśpiesza ale jakby pulsacyjnie(pompuje) i dość słabo. 150-160 km/h to chyba jego max a i na to trzeba sporo czasu. Silnik ma udokumentowane 160 tyś przebiegu i jest w stanie b.dobrym, kat wywalony, filtry nowe. Jakieś sugestie?
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Zmien mechanika...GRIZLI pisze:mechanik twierdzi, że to podobno typowe dla tych silników ale mi jakoś nie chce się w to wierzyć
Poszukaj na forum tematow dotyczacych nastawnika pompy wtryskowej, lub samych wtryskow. Opcja "szukaj" pomaga.Jakieś sugestie?
Pozdro
Ginter
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Silnik jest żyleta, sprawdzana kompresja i ciśninie oleju. Jeździ na 10W40 a takich prób nie robi się na zimnym silniki, szkoda turbo. Temperatura silnika robocza a co do mechanika, powiedział to mechanik przy okazji, on się nie zajmuje moim autkiem. Zresztą większość spraw sam robię w autku, to mój 3 golf w ciągu ostatnich 18 lat i znam te wozy na pamięć praktycznie. Niestety TDI mam od pół roku i dopiero się tego silnika uczę. Ja stawiam na układ paliwowy ale pewny nie jestem. Pytam się, gdyż ktoś mógł mieć takie same objawy i może pomóc.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
tez to miałem ale to jest zachowanie gdzieś nacje nie szczelny układ paliwowy tzw pewnie ciągnie powietrze z filtra paliwa z tego białego zaworku ja wymieniłem raczej mechanik i ustało
przynajmniej podczas jazdy nic nie mam itd wcześniej tez nie miałem tylko na postoiu tak jak by 1 gar chodził mi się wydaje że to albo nastawnik albo nieszczelny układ jak podczas jazdy nic sie nie dzieje to zostawcie !!!
ale mi się wydaje czytałem że te silniki tak maja po prze gazówce ostrej że się tak dzieje ale chyba prawda bo prawie każdy tak ma ci co piszą ze nie to nawet pewnie nie wiedza bo podczas jazdy nic sie nie dzieje tylko na luzie pod czerwone trza dać gaz a rzadko kto daje ja wpadłem na to przypadkiem !!!
[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 00:23 ]
dowiedziałem się od uysyego że to wina popychaczy lub oleju bo zawór się podpiera !!! ponoć to jest to na bank !!!
przynajmniej podczas jazdy nic nie mam itd wcześniej tez nie miałem tylko na postoiu tak jak by 1 gar chodził mi się wydaje że to albo nastawnik albo nieszczelny układ jak podczas jazdy nic sie nie dzieje to zostawcie !!!
ale mi się wydaje czytałem że te silniki tak maja po prze gazówce ostrej że się tak dzieje ale chyba prawda bo prawie każdy tak ma ci co piszą ze nie to nawet pewnie nie wiedza bo podczas jazdy nic sie nie dzieje tylko na luzie pod czerwone trza dać gaz a rzadko kto daje ja wpadłem na to przypadkiem !!!
[ Dodano: Pią Cze 29, 2007 00:23 ]
dowiedziałem się od uysyego że to wina popychaczy lub oleju bo zawór się podpiera !!! ponoć to jest to na bank !!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 158 gości