Rozrząd strzelil

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Żeziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 26, 2007 12:18
Lokalizacja: Wrocław

Rozrząd strzelil

Post autor: Żeziu » wt cze 26, 2007 16:00

czesc
prosze o rade dla laika w sprawie rozrzadu bo niestety przytrafila mi sie niemila niespodzianka (od razu pisze ze z nazewnictwem u mnie na bakier)
scielo mi klin kółka dolnego rozrządu i ponoc wyrobil sie otwór pod klin na wale i stalo sie.
glowice regenerowalem u mojego znajomego znajomego (regeneracja głowicy, pasek rozrządu nowy, nowe kółko). facio powiedzial ze srube mocno dokreci i bedzie ok. Niestety po jakims czasie autko zaczelo zrywac wiec ja natychmiast do warsztatu. okazalo sie ze to wina tego otworu w wale. facio to tak zrobil ze "zasmarkal" luz migomatem i dal klej. niestety po niedługim czasie zaczelo cos popiskiwać i walneła pompa wspomagania (płyn wyleciał górą na akumulator-nie wiem czy to normalne?)
aha -przed awarią pompy cos stalo sie ze swiecami zarowymi-gdy jechalem poczulem smród palącego sie plastiku który po chwili ustąpil. Ale przy odpalaniu kontrolka mi miga przez jakies 5min i gaśnie-i zeby odpalic muszę ze 3 razy zakręcic
powoli zaczynam miec watpliwosci co do kompetencji tego facia
prosze o rade w nastepujacych kwestiach:
1. co moglo byc przyczyna tego ze walnął mi rozrząd i jak moge to sprawdzic (czytalem na forum o różnych kółkach, np.: dwumasowe, pasowe o ich gibaniu sie, o parcieniu gumy, krzywym wale)
2. czy "zasmarkanie" luzu migomatem wystarczy
3. czy walnięcie pompy wspomagania może mieć jakis związek z opisana naprawą rozrządu
Jesli ktos moze niech opisze mi do czego sa poszczególne kółka bo mi sie juz wszystko porypalo - jakby byly zdjęcia byloby super :-)
poki co umówilem sie na wymiane pompy wspomagania ale caly czas sie boje ze jak wyjade to znów mi walnie rozrząd
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 17:17 przez Żeziu, łącznie zmieniany 1 raz.


Żeziu

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt cze 26, 2007 20:56

Zobacz tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108242 kontrolka świec mruga bo nie działą system podgrzewania lub spalił sie bezpiecznik, pompa mogła strzelic bo było bicie na kole pasowym które przenosiło sie na pompe wspomagania i nie wytrzymało uszczelnienie iłożysko .



Awatar użytkownika
lokmen
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt sty 09, 2007 13:58
Lokalizacja: żyrardów
Kontakt:

Post autor: lokmen » śr cze 27, 2007 23:37

Ciekaw jestem czy ten gosc smarka sobie do glowy zeby uzupelnic luz spowodowany brakiem muzgu :panna: ja ci radze znajdz sobie mechanika z zawodu a nie "kogos kto smarka" kolo pasowe od walu.
z tym 3 razy kreceniem- nie wiem jak u Ciebie bylo przed awaria ale u mnie nawet jak jest zimny to przy takich temperaturach jak na zewnatrz moj lapie od razu i bez grzania.
Ostatnio zmieniony śr cze 27, 2007 23:40 przez lokmen, łącznie zmieniany 1 raz.



saper24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:12
Lokalizacja: sochaczew
Kontakt:

Re: Rozrząd strzelil

Post autor: saper24 » czw cze 28, 2007 07:33

Żeziu pisze:czesc
prosze o rade dla laika w sprawie rozrzadu bo niestety przytrafila mi sie niemila niespodzianka (od razu pisze ze z nazewnictwem u mnie na bakier)
scielo mi klin kółka dolnego rozrządu i ponoc wyrobil sie otwór pod klin na wale i stalo sie.
glowice regenerowalem u mojego znajomego znajomego (regeneracja głowicy, pasek rozrządu nowy, nowe kółko). facio powiedzial ze srube mocno dokreci i bedzie ok. Niestety po jakims czasie autko zaczelo zrywac wiec ja natychmiast do warsztatu. okazalo sie ze to wina tego otworu w wale. facio to tak zrobil ze "zasmarkal" luz migomatem i dal klej. niestety po niedługim czasie zaczelo cos popiskiwać i walneła pompa wspomagania (płyn wyleciał górą na akumulator-nie wiem czy to normalne?)
aha -przed awarią pompy cos stalo sie ze swiecami zarowymi-gdy jechalem poczulem smród palącego sie plastiku który po chwili ustąpil. Ale przy odpalaniu kontrolka mi miga przez jakies 5min i gaśnie-i zeby odpalic muszę ze 3 razy zakręcic
powoli zaczynam miec watpliwosci co do kompetencji tego facia
prosze o rade w nastepujacych kwestiach:
1. co moglo byc przyczyna tego ze walnął mi rozrząd i jak moge to sprawdzic (czytalem na forum o różnych kółkach, np.: dwumasowe, pasowe o ich gibaniu sie, o parcieniu gumy, krzywym wale)
2. czy "zasmarkanie" luzu migomatem wystarczy
3. czy walnięcie pompy wspomagania może mieć jakis związek z opisana naprawą rozrządu
Jesli ktos moze niech opisze mi do czego sa poszczególne kółka bo mi sie juz wszystko porypalo - jakby byly zdjęcia byloby super :-)
poki co umówilem sie na wymiane pompy wspomagania ale caly czas sie boje ze jak wyjade to znów mi walnie rozrząd
Pozdrawiam!


witam miałem ten sam problem co ty.... śruba mocującą koło pasowe urwała mi się i co za tym idzie kolizja w silniku.... musiałem zrobic generalke czyli wymienić wał (przyspawanie tej śruby nic nie da) pierścienie zawory, planowanie głowicy, a ta śrubę co mocującą koło pasowe powinno sie wymieniać przy każdym wymianie paska rozrządy i dokręcać kluczem dynamometrycznym...... polecam wymienić wał i dopiero pompe wspomagania bo ten problem będzie sie pojawiał cały czas (zjechałem dwie pompy wspomagania przed kolizja w silniku)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości