Przepływomierz i mały problemik...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Przepływomierz i mały problemik...
Witam
Mam problem,szukałem na forum i znalazłem temat o sprawdzeniu przepływki bez testu dynamicznego,metoda polega na wpięciu diody między dwa piny do wtyczki od przepływki...
jak nie masz od kogo wziąć przepływki to zrób test z diodą (porada kolegi voss'a)
Cytat:
-sciagni wtyczke z LMM
-podlacz normalna diode np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierinek z 4->5) i niezakladaj wtyczki na LMM
to symuluje max. wartosc masy powietrza jesli sinik bedzie chodzil dobrze i niedymil zbyt wiele, to masz walnieta przeplywke
jesli bedzie na obr. duzo dymu to raczej masz klopot z zatkanym kolektorem albo z niezamykajacym sie ERG
Wszystko było cacy do momentu aż wypiołem wtyczke od przpływki i zobaczyłem że w miejscu pina oznaczonego cyferką 4 mam zaślepke z której nie wychodzi żaden przewód i wcześniej go tam też nie było....
Moje pytanie do znających temat,gdzie mam tę diode wpiąć żeby sprawdzić przepływke???
Dodam że silnik to 1.9tdi 1Z.
Dziękuje i pozdrawiam.
Mam problem,szukałem na forum i znalazłem temat o sprawdzeniu przepływki bez testu dynamicznego,metoda polega na wpięciu diody między dwa piny do wtyczki od przepływki...
jak nie masz od kogo wziąć przepływki to zrób test z diodą (porada kolegi voss'a)
Cytat:
-sciagni wtyczke z LMM
-podlacz normalna diode np. 1N4148 do wtyczki z pin 4 na pin 5 ( kierinek z 4->5) i niezakladaj wtyczki na LMM
to symuluje max. wartosc masy powietrza jesli sinik bedzie chodzil dobrze i niedymil zbyt wiele, to masz walnieta przeplywke
jesli bedzie na obr. duzo dymu to raczej masz klopot z zatkanym kolektorem albo z niezamykajacym sie ERG
Wszystko było cacy do momentu aż wypiołem wtyczke od przpływki i zobaczyłem że w miejscu pina oznaczonego cyferką 4 mam zaślepke z której nie wychodzi żaden przewód i wcześniej go tam też nie było....
Moje pytanie do znających temat,gdzie mam tę diode wpiąć żeby sprawdzić przepływke???
Dodam że silnik to 1.9tdi 1Z.
Dziękuje i pozdrawiam.
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... en_web.pdf
wg. tej instrukcji komputer zczytuje sygnał z 2 i 6 pina
2 - sensor mass
6 - output signal
na max obrotach napięcie ma wynosić min 4,3V
więc sugeruje diodę zapiąć miedzy np. 3 i 6 wtedy powinien dostać 12V
3 - supply voltage (battery voltage)
[ Dodano: Pon Cze 18, 2007 10:42 ]
chociaż patrząc na
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... en_web.pdf
tutaj pasuje pin 4 i 5 (inny model przepływki)
to analogicznie można wywnioskować że zamiast 3 pina podpinają pod 1 i 6
1 - reference voltage
wg. tej instrukcji komputer zczytuje sygnał z 2 i 6 pina
2 - sensor mass
6 - output signal
na max obrotach napięcie ma wynosić min 4,3V
więc sugeruje diodę zapiąć miedzy np. 3 i 6 wtedy powinien dostać 12V
3 - supply voltage (battery voltage)
[ Dodano: Pon Cze 18, 2007 10:42 ]
chociaż patrząc na
http://www.msi-motor-service.com/ximage ... en_web.pdf
tutaj pasuje pin 4 i 5 (inny model przepływki)
to analogicznie można wywnioskować że zamiast 3 pina podpinają pod 1 i 6
1 - reference voltage
diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....
no duzo latwiej by bylo zapytac na forum Diagtronika, ale tu tez moge wyjasnic
- sa dwa rodzaje LMM? przeplywki
1. z wtyczka 5 pin ( w jednym rzedzie pin 1 jest niepodlaczony ) i tu podlancza sie diode z 4 na 5
2. z wtyczka 6 pin ( tu pin 4 jest niepodlaczony ) i tu podlancza sie diode z pin 1 na pin 6
w zadnym wypadku nie z pin 3 ( tu mamy 12V ktore mimo, ze ecu jest zabezpieczony , moze uszkodzic ecu )
pin 4 ( wer.2 pin 1) to nie 12V a 5V piny 5 lub 6 to sygnal z LMM
wpinajac diode dajemy na ecu ~4,4 V co symuluje max. mozliwa masse powietrza
Trzeba pamietac, przy takim tescie, zeby odlaczyc sterowanie AGR ( z zucic i zaslepic wezyk do AGR ) bo inaczej na wolnych bedziemy mieli Batorego
pozdr.
voss
- sa dwa rodzaje LMM? przeplywki
1. z wtyczka 5 pin ( w jednym rzedzie pin 1 jest niepodlaczony ) i tu podlancza sie diode z 4 na 5
2. z wtyczka 6 pin ( tu pin 4 jest niepodlaczony ) i tu podlancza sie diode z pin 1 na pin 6
w zadnym wypadku nie z pin 3 ( tu mamy 12V ktore mimo, ze ecu jest zabezpieczony , moze uszkodzic ecu )
pin 4 ( wer.2 pin 1) to nie 12V a 5V piny 5 lub 6 to sygnal z LMM
wpinajac diode dajemy na ecu ~4,4 V co symuluje max. mozliwa masse powietrza
Trzeba pamietac, przy takim tescie, zeby odlaczyc sterowanie AGR ( z zucic i zaslepic wezyk do AGR ) bo inaczej na wolnych bedziemy mieli Batorego
pozdr.
voss
pozdr.
voss
voss
Pragne wszystkim z tego miejsca podziękować za udzieloną mi pomoc ,dzisiaj testy zobaczymy jak to wyjdzie.
A z tym egr-m,ściagamy wężyk z której strony z zaworu EGR i zaślepiamy na czas testów czy wężyk z zaworu n18 tego czarnego i zaślepiamy?Czy nie ma to większego znaczenia?
Oczywiście chłopaki podziękowania dla was...
Pozdro
A z tym egr-m,ściagamy wężyk z której strony z zaworu EGR i zaślepiamy na czas testów czy wężyk z zaworu n18 tego czarnego i zaślepiamy?Czy nie ma to większego znaczenia?
Oczywiście chłopaki podziękowania dla was...
Pozdro
nie znam kompletnie niemieckiegovoss pisze:EGR = Exhaust Gas Recirculation.
AGR = AbGasRückführung
to dokladnie to samo, tylko ze ja jakos czesciej uzywam niemieckich nazw
przeciez to niemieckie auta
ale postaram sie w przyszlosci uzywac polskich
Zawor Recyrkulaci Spalin = ZRS
pozdr.
voss
Dzięki za wyjaśnienie
zaślep wężyk z n18 , a najlepiej to zaślep w ogóle karbowaną rurkę jakąś blaszką ..........na stałelolas79 pisze:A z tym egr-m,ściagamy wężyk z której strony z zaworu EGR i zaślepiamy na czas testów czy wężyk z zaworu n18 tego czarnego i zaślepiamy?Czy nie ma to większego znaczenia?
Witam
Test vw golfa 1.9 tdi,silnik 1z plus chip,przepływka Pierburga.
Już po testach,sytuacja wygląda tak.
Ściągam wtyczkę zakładam diode z 1 na 6 pin,wtyczka zostaje rozłączona.Następnie ściągam wężyk z zaworu EGR i zaślepiam go śrubą,plus dodatkowo zaginam przewód zaraz przy zaworze n18.
Po testach,wydaje mi się że auto troszke lepiej się zbiera,turbo pompuje na 1 biegu do 0,9bara,po przekroczeniu 2500obr.ciśnienie schodzi do 0,7bara i tak zostaje.(wcześniej turbina ładowała do 0,8bara ale zaraz ciśnienie spadało do 0,5bara i auto się bardziej muliło) Na biegach 4,5 auto ma koło 0,7 bara i tak trzyma...Wcześniej,przed pojawieniem się problemów auto miało niesamowitego kopa,dopiero na 4 biegu po przekroczeniu 3000obr.przyspieszało troszke słabiej...
Pozostaje tylko kwestia batorego....Auto mimo zaślepienia węża od zaworu EGR puszcza dość sporego batorego po mocniejszym wciśnięciu gazu...(dodam że nawet jak mam to wszystko normalnie podł. też puszcza batorego...) Na wolnych obr.i przy delikatnym operowaniu gazem nie dymi...
Zastanawiam się czy sam zawór EGR jest sprawny?
Jeszcze jedno,jak wygląda sytuacja z tym symulowaniem maks możliwej dawki powietrza?Ile może wynosić wartość tej dawki symulowanej, w porównaniu do dawki jaką daje nam sprawny przepływoierz?
Jeśli po podłączeniu diody auto jest troszke zrywniejsze ,to czy prawdopodobne jest to że mam uszkodzoną przepływke i w jakim stopniu może ona powodować niedoładowanie turbiny i aż tak duży spadek dynamiki...?Dodam że wcześniej auto śmigało aż miło,teraz jest strasznie zamulony.
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Test vw golfa 1.9 tdi,silnik 1z plus chip,przepływka Pierburga.
Już po testach,sytuacja wygląda tak.
Ściągam wtyczkę zakładam diode z 1 na 6 pin,wtyczka zostaje rozłączona.Następnie ściągam wężyk z zaworu EGR i zaślepiam go śrubą,plus dodatkowo zaginam przewód zaraz przy zaworze n18.
Po testach,wydaje mi się że auto troszke lepiej się zbiera,turbo pompuje na 1 biegu do 0,9bara,po przekroczeniu 2500obr.ciśnienie schodzi do 0,7bara i tak zostaje.(wcześniej turbina ładowała do 0,8bara ale zaraz ciśnienie spadało do 0,5bara i auto się bardziej muliło) Na biegach 4,5 auto ma koło 0,7 bara i tak trzyma...Wcześniej,przed pojawieniem się problemów auto miało niesamowitego kopa,dopiero na 4 biegu po przekroczeniu 3000obr.przyspieszało troszke słabiej...
Pozostaje tylko kwestia batorego....Auto mimo zaślepienia węża od zaworu EGR puszcza dość sporego batorego po mocniejszym wciśnięciu gazu...(dodam że nawet jak mam to wszystko normalnie podł. też puszcza batorego...) Na wolnych obr.i przy delikatnym operowaniu gazem nie dymi...
Zastanawiam się czy sam zawór EGR jest sprawny?
Jeszcze jedno,jak wygląda sytuacja z tym symulowaniem maks możliwej dawki powietrza?Ile może wynosić wartość tej dawki symulowanej, w porównaniu do dawki jaką daje nam sprawny przepływoierz?
Jeśli po podłączeniu diody auto jest troszke zrywniejsze ,to czy prawdopodobne jest to że mam uszkodzoną przepływke i w jakim stopniu może ona powodować niedoładowanie turbiny i aż tak duży spadek dynamiki...?Dodam że wcześniej auto śmigało aż miło,teraz jest strasznie zamulony.
Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości