Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » pn maja 07, 2007 22:40

szatanek pisze:Kolego to jest turbinka z AFN-a 81 kW Garrett VNT 15
http://www.technologie-en...nt15-turbo.html
Link nie dziala niestety:(

czy mial by ktos schemat jak wyczyscic moja turbinke?

[ Dodano: 07 Maj 2007 23:00 ]
to czyli jaka ja mam bo juz zwariowalem:) golf mk 3 1.9 tdi 81kw/110km 1997 rok. czy moge prosic o jakis schemacik? bede wdzieczny bardzo mocno. pozdrawiam.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn maja 07, 2007 23:27




bora12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 11, 2007 22:43
Lokalizacja: j.góra

Post autor: bora12 » pt maja 11, 2007 23:02

witam wszystkich posiadam bore 1.9 tdi 110km przeprowadziłem modyfikacje komputera i w tej chwili mam ok 140 km chciałbym jeszcze podnieść moc czy ktoś wie w jki sposub morzna jeszcze zwiększyć moc i momet w tym silniku o jakieś 40 km będe bardzo wdzięczny pozdrawiam wszystkich



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob maja 12, 2007 10:41

Dac wam palec to od razu chcecie całą rękę, moze od razu podnieś sobie moc do 250 KM po co 2 razy sie bawić? 180 Km ze 110 powodzenia, ale silnik bedziesz mógł za jakis czas na szrocie zostawić.



McGyver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 11:22
Lokalizacja: Podlaskie Białystok
Kontakt:

Post autor: McGyver » ndz maja 27, 2007 00:17

bora12 pisze:witam wszystkich posiadam bore 1.9 tdi 110km przeprowadziłem modyfikacje komputera i w tej chwili mam ok 140 km chciałbym jeszcze podnieść moc czy ktoś wie w jki sposub morzna jeszcze zwiększyć moc i momet w tym silniku o jakieś 40 km będe bardzo wdzięczny pozdrawiam wszystkich
ty se odpuść temat lepiej, ja robiłem kaptalke silnika z potopionymi tłokami w seacie leonie cuprze ARL na 224KM i ponad 410Nm. MIAZGA!!!!!! i potworne koszta!!!!



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » śr maja 30, 2007 22:03

bora12 pisze:witam wszystkich posiadam bore 1.9 tdi 110km przeprowadziłem modyfikacje komputera i w tej chwili mam ok 140 km chciałbym jeszcze podnieść moc czy ktoś wie w jki sposub morzna jeszcze zwiększyć moc i momet w tym silniku o jakieś 40 km będe bardzo wdzięczny pozdrawiam wszystkich
Wszystko się da zrobić, ale czy nie lepiej zastanowić się nad zmianą radiowozu, na wózek z silnikiem np. 2,5 TDI na którym to moce rzędu 180 HP i wieksze nie robią wrażenia, a i żywotność pikawki będzie na pewno sporo dłuższa :bigok:
Choć sam śmigałem kiedyś A4 2,5 TDI V6 z 2002r i 163HP to naprawde niewiele jak na taką furmanke (fakt skrzyia 6-ka), a po przesiadce miałem wrażenie, że moja niunia to zwija asfalt. Szczeże to przydało by się tam co najmniej 30-50HP więcej i jak by to był mój wóz to zaraz by dostała jakiś zastrzyk :okej:

Pozdro


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

bodek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw cze 14, 2007 14:59
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

MK3 1.9 TDI problem z turbiną

Post autor: bodek84 » czw cze 14, 2007 15:49

Witam! jestem tutaj Świerzakiem więc jesli coś napisze nie tak to nie zlinczujcie mnie odrazu:).
Tak wiec kupilem niedawno Golfa MK3 1.9 TDI 90 PS z `94 roku i podczas jazdy mam chwilowe spadki mocy...jakby brakowalo powietrza w turbinie, bo na nizszych obrotach turbina ładuje dobrze lecz jak silnik wchodzi na wyzsze obroty jakby go dlawilo w pewnym momencie, czy jest to wina Zabrudzenia Turbiny jak wspomniali inni czy przepływomierza masy powietrza...czy cos innego???? no i jakby to ująć...nie slychać u mnie charakterystycznego świstu turbo, czy to normlane przy silnikach 90 PS? bo jezdzilem roznymi dieslami i we wszystkich bylo slychać a w tym nie, i to mnie nurtuje czy wszystko ok??? Prosze o pomoc.


Bodek

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » śr cze 20, 2007 01:41

Dzięki za poradę :)
Dzis rozebrałem tego mojego GT20VNT bo obracałem muszlę gorąca. Co zauważyłem, to by zbić muszlę trzeba trochę tym młotkiem podziałać, ostatecznie pomógł łom, ale osobom o słabych nerwach nie polecam. Poza tym to wszystko czyste :) no i skoki co 120* ;) z wiadomych powodów


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
janu5z
TDI Power
TDI Power
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 20, 2007 18:27
Lokalizacja: PPL
Kontakt:

Post autor: janu5z » czw cze 21, 2007 15:48

Panowie, czy Polo 1,4 TDi z 2001 roku AMF ma turbinę ze zmienną geometrią....i jeszcze jedno na bloku tubra zobaczyłem napis Garret......czy to orginalna tubrbina?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw cze 21, 2007 16:14

Garett to jak najbardziej orginalna turbinka, a w 1,4 TDI to z tego co sie orientuje silnik na PD, 3 cyl. i ciśnienie doładowania jest sterowane zaworem upustowym, podobnie jak w 1,9, 1Z 90 KM, więc nie ma zmiennej geometrii.



Awatar użytkownika
janu5z
TDI Power
TDI Power
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 20, 2007 18:27
Lokalizacja: PPL
Kontakt:

Post autor: janu5z » pt cze 22, 2007 08:35

No ok kolego szatanek, wielki dzięki.......powiedzcie czy jest to ta sama turbina co w silniku 1Z...i jeśli można trochę danych techniczych tejże dmuchawki




Bellissima
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 10, 2007 19:13
Lokalizacja: LUBAŃ

Post autor: Bellissima » pt sie 10, 2007 19:30

ventil,

mam pytanko, bo widzę że ktoś tu bardzo jest zainteresowany, a ja właśnie mam problem... mój golf IV 1,9 tdi 90 KM nie chce jechać ( tzn. do 80 pojedzie, czasem nawet do 100 km/h , ale przeciez powienien jeździć szybciej), wymieniłam turbinę (tzn. nie sama;)) , przejrzałam wszystkie zaworki i wężyki od podciśnienia i nie wiem co jeszcze jest nie tak, że golf dalej nie chce jeździć szybko... turbina wcześniej przepuszczała olej, nową turbinę ( ale używaną, bo cena nowej wacha się w tysiącach zł) juz nie przepuszcza oleju... co to może być???


co nowego?;)

Awatar użytkownika
janu5z
TDI Power
TDI Power
Posty: 60
Rejestracja: śr cze 20, 2007 18:27
Lokalizacja: PPL
Kontakt:

Post autor: janu5z » ndz sie 12, 2007 13:07

Koleżanko powiem Ci jak większość userów: po pierwsze dignoza dynamiczna Vagiem bo bez gtego w TDI sie nie obejdziesz....mnie osobiśćie męczyły podobne problemy i okazało sie że przepływomierz zaniżał wartość a po wymianie auto diabeł :bajer:


VAG :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 124 gości