komputer i zawór ster. turbiną

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » czw cze 07, 2007 21:51

zaworek n75 ma cały czas na jednym przewodzie 12v a drugi to aktywna masa którą steruje komputer. jak nie masz tam napiecia to sprawdz kable i bezpieczniki.
. A najlepiej zrób logi pod obciązeniem kanał 3, 4,8 ,11. i weklej na forum
a jak ci kopci na czarno to poszukaj nieszczelności węze ic powinno gdzieś sie pocic olejem itp.
Zawór egr zaslep alumiinową blaszką na czas testów

pozdro
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 21:57 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw cze 07, 2007 22:00

No właśnie mam problem ze zrobieniem tego VAG-a dynamicznie,ponieważ nie znam osoby z wlkp. która mogła by zrobić dla mnie taki test plus logi.

Być może masz racje co do przepływki bo już raz ją czyściłem,ale zastanawia tylko ta praca turbiny...
Czy niesprawna przepływka może mieć wpływ na załanczanie się turbiny???(2300obr)

bardziej wygląda to na sterowanie samym zaworem bo po ominięciu starowania słychać prace turbo i auto jest wyraźnie mocniejsze,ale pompmuje do przeładowania i tryb awaryjny...Nawet po wymianie na nowy n75 i nowych wężach podciśnienia.

Jakiś pomysły?
Pozdro :bigok:

Przewody od ic-ka ściągałem i czyściłem nie widziałem nieszczelności więc raczej można to wykluczyć.
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 22:02 przez lolas79, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt cze 08, 2007 10:01

jak mocno dymi to raczej przepływka jest sprawna.

sprawdz poprawność połączenia tych węzyków przy zaworku n75.

[ Dodano: 08 Cze 2007 13:11 ]
jakby cos było nie tak z kablami pomiedzy zaworkem n75 a komputerem to komputer powinen pokazac jakes błedy z tym zwiazane
bez vaga ciezko cos powiedziec wiecej



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pt cze 08, 2007 16:36

DANIEL LHR pisze:jak mocno dymi to raczej przepływka jest sprawna.

sprawdz poprawność połączenia tych węzyków przy zaworku n75.
Weże sprawdzałem chyba na wszystkie możliwe sposoby,dalej to samo.
Dzisiaj natomiast sprawdziłem napięcie na przewodach zasilających sam zawór n75.I tak na jednym mam stałe 12,44v na drugim,zmienne w przedziale od 5,5v do 6,6v. (Aha,DANIEL LHR co to jest ta aktywna masa?)

Czyli z tego wynika,że problem leży w innym miejscu,sterowanie zaworem n75 i sam sterownik silnika możemy pominąć?

Pozdro :bigok:


Obrazek

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt cze 08, 2007 22:41

cewka zaworka zjednej strony ma12v a z drugiej komputer łączy ja z masą i z odpowiednią częstotliwością oraz wspówczynikiem wypełnienia steruje zaworkiem dlatego na mierniku wyszło ci te 5 -6 v to jest ta aktywna masa.
wygląda na to ze komputer steruje tym zaworem ale bez diagnostyki jest to cięzko ocenić . być może masz jeszcze jakiś inny problemm z silnikiem np zapchany sadzą kolektor dolotowy .
podstawa to podłączyć go pod vaga



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » pt cze 08, 2007 23:08

Dzięki za info DANIEL LHR skoro podane wertości są zgodne z wymaganymi to wydaje mi się że wszystko z tej strony jest ok...

Natomiast dzisiaj udało mi się zaobserwować coś takiego i może to być powodem wszystkich problemów.Na postoju dodawałem powoli gazu, w momencie kiedy turbina zaczynała głośniej pracować usłyszałem dziwny dzwięk,którego nigdy wcześniej nie słyszałem.Świst powietrza podobny do tego który wydobywał się ze starych czajników z gwizdkiem.Świst słychać koło 2000obr i po odjęciu gazu wraz ze spadającymi obr. silnika jest mniej słyszalny.Dodam że nie jest to dzwięk jaki wytwarza turbina....
](*,)
Wygląda na nieszczelność gdzieś po stronie kierowcy,czyli na rurach od ic-ka....Normalnie z gorem dostane przez ten samochód.

Mimo wszystko,za pomoc i wszelkie udzielone mi info DANIEL LHR wielkie dzięki. :bigok:

Jak będe coś więcej wiedział dam znać.
Pozdro.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości