komputer i zawór ster. turbiną
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
zaworek n75 ma cały czas na jednym przewodzie 12v a drugi to aktywna masa którą steruje komputer. jak nie masz tam napiecia to sprawdz kable i bezpieczniki.
. A najlepiej zrób logi pod obciązeniem kanał 3, 4,8 ,11. i weklej na forum
a jak ci kopci na czarno to poszukaj nieszczelności węze ic powinno gdzieś sie pocic olejem itp.
Zawór egr zaslep alumiinową blaszką na czas testów
pozdro
. A najlepiej zrób logi pod obciązeniem kanał 3, 4,8 ,11. i weklej na forum
a jak ci kopci na czarno to poszukaj nieszczelności węze ic powinno gdzieś sie pocic olejem itp.
Zawór egr zaslep alumiinową blaszką na czas testów
pozdro
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 21:57 przez DANIEL LHR, łącznie zmieniany 1 raz.
No właśnie mam problem ze zrobieniem tego VAG-a dynamicznie,ponieważ nie znam osoby z wlkp. która mogła by zrobić dla mnie taki test plus logi.
Być może masz racje co do przepływki bo już raz ją czyściłem,ale zastanawia tylko ta praca turbiny...
Czy niesprawna przepływka może mieć wpływ na załanczanie się turbiny???(2300obr)
bardziej wygląda to na sterowanie samym zaworem bo po ominięciu starowania słychać prace turbo i auto jest wyraźnie mocniejsze,ale pompmuje do przeładowania i tryb awaryjny...Nawet po wymianie na nowy n75 i nowych wężach podciśnienia.
Jakiś pomysły?
Pozdro
Przewody od ic-ka ściągałem i czyściłem nie widziałem nieszczelności więc raczej można to wykluczyć.
Być może masz racje co do przepływki bo już raz ją czyściłem,ale zastanawia tylko ta praca turbiny...
Czy niesprawna przepływka może mieć wpływ na załanczanie się turbiny???(2300obr)
bardziej wygląda to na sterowanie samym zaworem bo po ominięciu starowania słychać prace turbo i auto jest wyraźnie mocniejsze,ale pompmuje do przeładowania i tryb awaryjny...Nawet po wymianie na nowy n75 i nowych wężach podciśnienia.
Jakiś pomysły?
Pozdro
Przewody od ic-ka ściągałem i czyściłem nie widziałem nieszczelności więc raczej można to wykluczyć.
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 22:02 przez lolas79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
jak mocno dymi to raczej przepływka jest sprawna.
sprawdz poprawność połączenia tych węzyków przy zaworku n75.
[ Dodano: 08 Cze 2007 13:11 ]
jakby cos było nie tak z kablami pomiedzy zaworkem n75 a komputerem to komputer powinen pokazac jakes błedy z tym zwiazane
bez vaga ciezko cos powiedziec wiecej
sprawdz poprawność połączenia tych węzyków przy zaworku n75.
[ Dodano: 08 Cze 2007 13:11 ]
jakby cos było nie tak z kablami pomiedzy zaworkem n75 a komputerem to komputer powinen pokazac jakes błedy z tym zwiazane
bez vaga ciezko cos powiedziec wiecej
Weże sprawdzałem chyba na wszystkie możliwe sposoby,dalej to samo.DANIEL LHR pisze:jak mocno dymi to raczej przepływka jest sprawna.
sprawdz poprawność połączenia tych węzyków przy zaworku n75.
Dzisiaj natomiast sprawdziłem napięcie na przewodach zasilających sam zawór n75.I tak na jednym mam stałe 12,44v na drugim,zmienne w przedziale od 5,5v do 6,6v. (Aha,DANIEL LHR co to jest ta aktywna masa?)
Czyli z tego wynika,że problem leży w innym miejscu,sterowanie zaworem n75 i sam sterownik silnika możemy pominąć?
Pozdro
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 520
- Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
- Lokalizacja: hrubieszów
cewka zaworka zjednej strony ma12v a z drugiej komputer łączy ja z masą i z odpowiednią częstotliwością oraz wspówczynikiem wypełnienia steruje zaworkiem dlatego na mierniku wyszło ci te 5 -6 v to jest ta aktywna masa.
wygląda na to ze komputer steruje tym zaworem ale bez diagnostyki jest to cięzko ocenić . być może masz jeszcze jakiś inny problemm z silnikiem np zapchany sadzą kolektor dolotowy .
podstawa to podłączyć go pod vaga
wygląda na to ze komputer steruje tym zaworem ale bez diagnostyki jest to cięzko ocenić . być może masz jeszcze jakiś inny problemm z silnikiem np zapchany sadzą kolektor dolotowy .
podstawa to podłączyć go pod vaga
Dzięki za info DANIEL LHR skoro podane wertości są zgodne z wymaganymi to wydaje mi się że wszystko z tej strony jest ok...
Natomiast dzisiaj udało mi się zaobserwować coś takiego i może to być powodem wszystkich problemów.Na postoju dodawałem powoli gazu, w momencie kiedy turbina zaczynała głośniej pracować usłyszałem dziwny dzwięk,którego nigdy wcześniej nie słyszałem.Świst powietrza podobny do tego który wydobywał się ze starych czajników z gwizdkiem.Świst słychać koło 2000obr i po odjęciu gazu wraz ze spadającymi obr. silnika jest mniej słyszalny.Dodam że nie jest to dzwięk jaki wytwarza turbina....
Wygląda na nieszczelność gdzieś po stronie kierowcy,czyli na rurach od ic-ka....Normalnie z gorem dostane przez ten samochód.
Mimo wszystko,za pomoc i wszelkie udzielone mi info DANIEL LHR wielkie dzięki.
Jak będe coś więcej wiedział dam znać.
Pozdro.
Natomiast dzisiaj udało mi się zaobserwować coś takiego i może to być powodem wszystkich problemów.Na postoju dodawałem powoli gazu, w momencie kiedy turbina zaczynała głośniej pracować usłyszałem dziwny dzwięk,którego nigdy wcześniej nie słyszałem.Świst powietrza podobny do tego który wydobywał się ze starych czajników z gwizdkiem.Świst słychać koło 2000obr i po odjęciu gazu wraz ze spadającymi obr. silnika jest mniej słyszalny.Dodam że nie jest to dzwięk jaki wytwarza turbina....
Wygląda na nieszczelność gdzieś po stronie kierowcy,czyli na rurach od ic-ka....Normalnie z gorem dostane przez ten samochód.
Mimo wszystko,za pomoc i wszelkie udzielone mi info DANIEL LHR wielkie dzięki.
Jak będe coś więcej wiedział dam znać.
Pozdro.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości