komputer i zawór ster. turbiną

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jablo81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Kontakt:

komputer i zawór ster. turbiną

Post autor: jablo81 » śr cze 06, 2007 19:56

Witam, mam następujący problemik:
po przekręceniu kluczyka na poz.zapłon pstryka cały czas zaworek ster. turbiną.
Autko troche opornie reaguje na gaz ponizej 2000 ale jak sie wkreci pow 2000rpm to juz idzie. Moj ojciec tez ma 1Z ,probowalem przelozyc komputer ale nie pasuje kostka poniewaz w rogach ma takie kwadratowe nadlewy , natomiast mój do niego pasuje. I co dziwne na moim kompie u niego tez pyka (pulsuje)ten zaworek od turba.
Podejrzewam iz popsuty jest czujnik cisnienia doladowania w kompie.
Ale nie znam sie na tym, moze poradzicie co to moze byc ewentualnie gdzie mozna na waga jechac sie podpiac w Kutnie lub okolicy. A jak sie podepne wagiem to na co patrzec, moze fotki porobie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 06, 2007 20:05

jablo81 pisze:Witam, mam następujący problemik:
po przekręceniu kluczyka na poz.zapłon pstryka cały czas zaworek ster. turbiną.
Autko troche opornie reaguje na gaz ponizej 2000 ale jak sie wkreci pow 2000rpm to juz idzie. Moj ojciec tez ma 1Z ,probowalem przelozyc komputer ale nie pasuje kostka poniewaz w rogach ma takie kwadratowe nadlewy , natomiast mój do niego pasuje. I co dziwne na moim kompie u niego tez pyka (pulsuje)ten zaworek od turba.
Podejrzewam iz popsuty jest czujnik cisnienia doladowania w kompie.
Ale nie znam sie na tym, moze poradzicie co to moze byc ewentualnie gdzie mozna na waga jechac sie podpiac w Kutnie lub okolicy. A jak sie podepne wagiem to na co patrzec, moze fotki porobie.
on sobie pstryka , taki jego urok :P , dlaczego sądzisz ,że MAP sensor jest uszkodzony :?:
Jeżeli jest wszystko ok to daj sobie spokój :)

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 20:06 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jablo81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Kontakt:

Post autor: jablo81 » śr cze 06, 2007 21:00

poniewaz na jego kompie nie pstryka a na moim pstryka.Mysle ze powinien byc albo zamkniety lub otwarty a nie pstrykac. No i ojca ma lepszego kopa z niskich obrotow



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr cze 06, 2007 21:29

mój stary zaworek przed śmiercia bardzo ładnie pstrykał
nowy milczy , moze coś w tym jest :bajer:
dodam ze jak rozebrałem stary zaworek to sprezynka była bardzo mało rozciągnieta przez co mogła nie wypychać dostatecznie tłoczka. A sam tłoczek był od (pstrykania) stukania sklepany i mógł sie zacinać. Nowy to około 140złotych i spokój na najbliższe kilkadziesiat tysiecy km.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » czw cze 07, 2007 01:27

jablo81
czujnik cisniena doładowania zadko ulega awariom ,
musisz podłaczyć vaga. jak ci kostka nie pasuje to ją podpiłuj lub podłącz na ostro - + i linie K
pozdro



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 07, 2007 08:31

u mnie kiedyś też pstrykał, to była wina komputera. po wymianie zamilknął


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
jablo81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Kontakt:

Post autor: jablo81 » czw cze 07, 2007 09:49

no wlasnie podejrzewam ze to komp, bo w golfie ojca nie pyka , a jak moj komp przelozylem to zaczal pykac. A jak wymienie kompa to nie bedzie problemu z immobilaizerem bo mam chyba chipa w kluczyku



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 07, 2007 10:53

pewnie będzie :) trzeba bedzie przeprogramować


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
jablo81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Kontakt:

Post autor: jablo81 » czw cze 07, 2007 12:08

ale jak przeprogramowac?vagiem to sie robi?
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 12:09 przez jablo81, łącznie zmieniany 1 raz.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » czw cze 07, 2007 12:59

ludzie to robia vagiem , ale trzeba znac pin kluczyka itp. nie ma sensu pchac sie w koszta.
najprosciej podłączyc vaga , sprawdzic kabe to ze nie cyka zworek n75 wcale nic nie znaczy. Lepiej sprawdz czy dochodzi do niego napiecie po przekreceniu kluczyka powinno byc 12v na jednym z kabli do zaworka a drugi kabel to aktywna masa.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw cze 07, 2007 13:10

DANIEL LHR, ale w tym temacie rozchodzi się o to , że n75 pstryka cały czas :bajer:



Awatar użytkownika
jablo81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn paź 09, 2006 19:48
Lokalizacja: Kutno, łódzkie
Kontakt:

Post autor: jablo81 » czw cze 07, 2007 14:21

no wlasnie zalozylem inny komp i to samo jest, pstryka. Pewnie to juz koniec nadchodzi tego N75



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » czw cze 07, 2007 18:23

to ze cyka cały czas tez nie swiadczy o tym ze jes uszkodzony ten n75 a tymbardziej komputer sterujący. w jednych tdi zaworki cykaja a w innych nie nie ma na to zasady .trzeba podłaczyc vaga zrobic log z kanału 11 pod obciązeniem i bedzie wtedy widac czy regulacja cisnienia działa poprawnie



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw cze 07, 2007 20:33

Mam ten sam problem u siebie.....Turbina zaczyna prace po przekroczeniu 2300obr ,ja miałem przetarty przewód zasilający zawór n75,wszytsko jest zrobione a auto nadal ma muła.

Wydaje mi sie że coś nie gra na odcinku między komputerem a samym zaworem n75.

Czy zasilanie przy włą. stacyjce na styku wtyczki powinno wynosić 12v? Jeżeli nie bede miał takiej wartości ,może być coś ze sterownikiem silnika?
Zresztą na VAG-u wyskakuje mi uszkodzony sterownik silnika,z tym że wcześniej zanim wystąpiły problemy z osłabieniem auta wszystko śmigało aż miło nawet przy tym błędzie.

Pozdro :bigok:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości