Czyszczenie przepływomierza w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

Czyszczenie przepływomierza w AFN

Post autor: RyKa » śr cze 06, 2007 15:33

WITAM!
OD razu powiem że jestem "zielony" w tym temacie z czyszczeniem przepływki a chciałbym to zrobić profilaktycznie.
Od poniedziałku jestem szczęśliwym posiadaczem MKII Variant TDI (AFN) 110PS. Przebieg malutki ponieważ kupiłem od swojego sąsiada, a ten miał autko jak miało zaledwie 11 miesięcy. Obecnie ma 134 tys. km przebiegu ;)
No i sprawa taka, że chciałbym przepływomierz wyczyścić. Czy mogę prosić o jakieś porady czym i jak dokładnie? Najlepiej jakieś fotki załączone jakby były.
Z góry dziękui i pozdrawiam ;)

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw cze 07, 2007 20:44 przez RyKa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 06, 2007 15:37

RyKa pisze:chciałbym to zrobić profilaktycznie
nie rób nic profilaktycznie :) bo mozesz sobie przepływkę popsuć..

najpierw dobrze zdiagnozuj auto... wymień rozrząd bo ten przebieg to +100 tys km :)

oleje, wszystkie filtry (najlepiej KNECHT) i ciesz sie jazdą



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Czyszczenie przepływomierza TDI AFN 110PS

Post autor: RobertP » śr cze 06, 2007 16:16

RyKa pisze:WITAM!
OD razu powiem że jestem "zielony" w tym temacie z czyszczeniem przepływki a chciałbym to zrobić profilaktycznie.
profilaktycznie ? :panna: nie grzeb tam bez potrzeby
czemu przyszło Ci na myśl żeby go czyścić profilaktycznie ?l

poza tym zobacz w 1Zecie czyścił Grzesiekk1982 w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=45
ale na serio nie rób tego bez potrzeby
Ostatnio zmieniony śr cze 06, 2007 16:17 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr cze 06, 2007 16:48

jak cos jezdzi to sie nie rusza


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Wawro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: wt paź 04, 2005 00:27
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Wawro » śr cze 06, 2007 18:28

pierburga czyści się bardzo łatwo, są tam dwie blaszki które ciężko uszkodzić, ja delikatnie ściągnąłem siateczkę od strony filtra, denaturatem deliatnym pędzelkiem wyczysciłem, syfu było całkiem sporo (przebieg 200 tyś), potem siateczkę zpowrotem nałożyłem
ale tak jak koledzy piszą, bez powodu nie ma co grzebać, tylko to co się naturalnie zużywa :)


I did it all for the nookie ... :D

Awatar użytkownika
pasio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 03, 2006 22:51
Lokalizacja: małopolskie
Kontakt:

Post autor: pasio » śr cze 06, 2007 22:46

a ja mam takie pytanie jak to wygląda w silniku ALH czy muszę wyciągnąć to gniazdo w które wchodzi wtyczka bo mam tam jakieś śmieszne śrubki niby torxy z główką w środku tylko że pięcioramienne i w narzędziowym nie znalazłem końcówek żeby to odkręcić oraz pytanie czy muszę zdejmować tą obejmę metalową czy od strony filtra się tam dostanę? kombinerkami za bardzo się nie da a niemam do tego szczypiec



Awatar użytkownika
RyKa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 602
Rejestracja: śr gru 28, 2005 11:17
Lokalizacja: PGS
Kontakt:

Post autor: RyKa » pt cze 08, 2007 20:00

cowboy pisze:
RyKa pisze:chciałbym to zrobić profilaktycznie
nie rób nic profilaktycznie :) bo mozesz sobie przepływkę popsuć..

najpierw dobrze zdiagnozuj auto... wymień rozrząd bo ten przebieg to +100 tys km :)

oleje, wszystkie filtry (najlepiej KNECHT) i ciesz sie jazdą

Dzięki panowie za radę, to nie będę tykał nic.
A co do przebiegu to ja już sam wiem ile ma dokładnie.
Od sąsiada go mam i wiem ile km robi, jego żona tylko na zakupy jeździ a raz do roku jadą nad morze bo gość zapracowany więc wiem na 100% że przebieg real. Tym bardziej że auto ma sąsiad od czasu jak miało 11 miesięcy i 30 tys przebiegu.



tantoszewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw sty 11, 2007 17:09
Lokalizacja: KUTNO
Kontakt:

Post autor: tantoszewski » śr paź 15, 2008 23:51

panowie mam taki problem w passacie 2001rok 1.9tdi 101km i sprawdzałem vagiem podczas jazdy but w podłoge z gazem i przepływka pokazuje za mało tzn powinna według wartosci która pokazuje vag 850 a mierzona pokazuje tak 530-700 maks.czy wyczyszczenie przepływki tak jak czytałem na forum w benzynie ekstrakcyjnej lub kąpiel w zmywarce(bo i takiego tez sposobu sie doczytałem)pomoże i czy ma sens.i ewentualnie jakiej firmy przepływomierz polecacie?

[ Dodano: 15 Paź 2008 23:51 ]
silnik AVB



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » czw paź 16, 2008 08:20

Ja mylem w zwykłej benzynie i ma sie bardzo dobrze. Jednak czy to cos daje to nie wiem i podchodze do tego tylko tak zapobiegawczo bo i tak wydaje mi sie ze pada elektronika w tej przeplywce ktora jest zatopiona w czesci plastikowej. Czesc ktora czyscimy to kawalek blaszki ktora ma stycznosc z pędzącym powietrzem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » czw paź 16, 2008 21:57

wesol pisze: Czesc ktora czyscimy to kawalek blaszki ktora ma stycznosc z pędzącym powietrzem.
I to właśnie ta blaszka pada, a dlaczego???? - tu dwa cytaty z zaprzyjaźnionego forum.


Wiekszosc stosowanych przeplywek to tzw typ "hot wire " . Do pomiarów stosuje sie parę rezystorów umieszczonych w strumieniu przeplywającego powietrza . Jeden mierzy temperature przeplywajacego powietrza ,drugi jest nagrzewany przeplywającym prądem do stałej temperatury (np ok 130 st C). Wzrost masy przeplywającego powietrza powoduje :
-intensywniejsze chlodzenie gorącego drucika i spadek jego temperatury ,
elektronika podnosi prad płynący prze drucik tak aby znow go podgrzac go zadanej temperatury ,a sygnał sterujący jest proporcjonalny do masy przeplywajacego powietrza.
Czemu sie to rozwala z czasem ? Termistor i drucik są wykonane w jakiejsc technice cienkowarstwowej ( naparowywanie albo spieki na podłozu ceramicznym ) zeby pojemnosc cieplna byla mała i zeby wszystko szybko reagowalo na zmiany przepływu .
te 130 stopni ,sprzyja szybszej erozji ,korozji i reagowaniu z wszelkim syfem jaki sie znajdzie w przeplywającym powietrzu .
Dlaczego zazwyczaj nie mierzy dobrze w najwyzszym zakresie ? Bo wtedy chlodzenie jest najmocniejsze i powinien plynąc najwiekszy prad (najwieksze napiecie na wyjsciu )ale nieplynie ,bo drut jest zbyt zerodowany zeby taki prąd mogł poplynąc.
Moim zdaniem mozna uznac ze sa uszkodzone mechanicznie (w skali mikro ) ,wiec czyszczeniem nie da sie ich naprawic ,chociaż czyszczeniem pewnie usuwa sie troche syfu i poprawia sie chlodzenie drucika / reakcję na przeplyw powietrza . Dlatego to czasem na chwile pomaga . Rozwiązaniem jest wymiana elementów pomiarowych na nowe i na tym polega regeneracja. W warunkach domowych troche trudne to jest do wytwarzania

AUTOR - rochserv




w przepływkach boscha w tdi jest troszke inaczej.
jest czujnik temperatury powietrza potrzebny do korekcji.
jest grzałka, i dwa czujniki, jeden przed grzałką drugi za grzałką.
przy przepływie zerowym obydwa czujniki nagrzewają sie identycznie od grzałki.
przy max przepływie czujnik za grzałką nagrzewa sie bardziej niż czujnik przed grzałką.
pozwala to na ustalenie kierunku przepływu powietrza.
główną przyczyną awarii lmm jest:
woda (plus temperatura = kamień tak jak w pralce) zanieczyszcza elementy pomiarowe w sposób nieprzewidywalny przez układ miernika lmm.
papier z filtra powietrz, który wraz z olejem tworzy warstwe izolacyjną na czujnikach.
no i sama grzałka która dostaje po tyłku (tak jak pisał rochserv)
razem to całkiem niezły koktajl


AUTOR - tora



Powinno troszkę rozjaśnić problem padania przepływek :grin:
Ostatnio zmieniony czw paź 16, 2008 21:59 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 163 gości