Czy to jest zawor n75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » pn kwie 30, 2007 20:03

dzisiaj wymieniłem do końca przewody N75 ten co do turbiny idzie, był przetarty ale nie nieszczelny, do tego według porady rozebrałem zaworek cały przeczyściłem benzyną ekstrakcyjna i zakleiłem. zaworek od razu zaczął ładnie cykac a wczesniej tego nie było, jednak nic to nie dało no może oprócz tego że silnik równomiernie chodzi i troszke ale to troszke lepiej sie zbiera. dalej pozostało falowanie mocy w granicach 3500-4500obr, tylko na 4 i 5 biegu, na 4 docisnąłem do 160kmh. zauważyłe tez ślady oleju na krućcu tym na turbiną no i troche na wężu który idzie od turbo do IC.
bez diagnozy dynamicznej sie nie obejdzie, tylko nie ma kto zrobić :(
może przepływka, albo dalej ten zawór, bądź sama turbina.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

vwiater1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt lut 02, 2007 09:05
Lokalizacja: Malbork/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: vwiater1 » śr maja 02, 2007 16:38

janek822, no ja po trzech dniach jazdy stwierdzilem ze problem wrocil jak bumerang, wydaje mi sie ze jeden z krucców sie po prostu zatyka ten z góry, wyszlo to gdy go przedmuchiwalem sprężarką, raz dawal powietrze a raz sie zatykał, wiec nie pozostaje mi nic innego jak kupic nowke, a przeplywke mozna sprawdzic omomierzem, jezeli masz ksiazke "sam naprawiam..." to tam jest opisane co i jak. jezeli jej nie masz to napisz na priv to ci ja jakos zapodam albo opisze, w piatek lub sobote sprawdze sobie przeplywomierz bo jeszcze tego nie robilem, ale u mnie na pewno n75 nawala, bo jeden dzien wszystko bylo ok samochod chodzil rowniej i mial niezlego kopa a pozniej objawy wrocily, wymontowalem i przeczyscilem ponownie zaworek no i jak pisalem prawdopodobnie sie zatyka.
moglbym go calkowicie rozebrac znaczy przelamac zobaczyc czy przypadkiem w srodku sprezynka nie pekla czy cos podobnego ale jakos sie boje ze nie zloze tego do kupy, wole kupic nowy 160 zl to jeszcze nie tak duzo.
pozdro


[color=red][b].::V W i a t e r::.[/b][/color]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1070557#1070557]Mój Pasek B4 tdi GT![/url]
[b]Krzyżackie Me Serce[/b]
[url=http://img87.imageshack.us/my.php?image=pasekb4am5.jpg][img]http://img87.imageshack.us/img87/2050/pasekb4am5.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr maja 02, 2007 20:02

vwiater pisze:moglbym go calkowicie rozebrac znaczy przelamac zobaczyc czy przypadkiem w srodku sprezynka nie pekla czy cos podobnego ale jakos sie boje ze nie zloze tego do kupy, wole kupic nowy 160 zl to jeszcze nie tak duzo.
pozdro
może spręzynka pekła a moze sie wyrobiła i nie wypycha już tłoczka tym bardziej że może on byc po prostu sklepany , cewka go wciaga do siebie i ten tłoczek sie po tylu latach sklepał i nie miże juz normalnie sie przesówac. Można sprubowac rozebrac , przełamujac zaworek i oprucz czyszczenia rozciagnac sprężyne i podpiłować tłoczek robiac lekka fazke.
Najlepipsze rozwiazanie to kupic nowy przeciez prawdopodobnie wiecej już go wymieniac nie bedziesz starczy do konca .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » czw maja 03, 2007 10:35

u mnie w pasku 1Z sa rowniez dziwne przerywania..nie mostkowalem wezykow lecz odlaczylem wtyczke od n75 i smiga jak ta lala :) czy przez to ze wyjalem wtyczkeod n75 moglbym zdiagnozowac ze to n75 nawala..oczywiscie na vagu wyszlo ze turbo przeladowuje..czyli moze powodowac to n75 albo waste gate..tylko ze to sprawzdilem i tam jest oki


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw maja 03, 2007 14:43

covacsxxx, a jak sprawdziłeś waste gate? i gdzie to dokładnie jest? :)


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

stiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 14:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: stiko » pn cze 04, 2007 11:17

witam,a może ktoś wie jak powinny prawidłowo lecieć węzyki od N75 w vw sharanie 1,9tdi 90 km slnik AHU



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn cze 04, 2007 18:06

stiko pisze:witam,a może ktoś wie jak powinny prawidłowo lecieć węzyki od N75 w vw sharanie 1,9tdi 90 km slnik AHU
Obrazek


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

stiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 14:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: stiko » pn cze 04, 2007 22:14

a czy do sterowania podcisnieniem i nadciśnieniem wężyki podłacza sie tak samo??



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn cze 04, 2007 22:44

stiko pisze:a czy do sterowania podcisnieniem i nadciśnieniem wężyki podłacza sie tak samo??
W AHU jest sterowanie nadcisnieniem. W innych silnikach ze sterowaniem podcisnieniem sa inne zaworki. O co Ci dokladnie chodzi ?


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

stiko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 14:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: stiko » wt cze 05, 2007 08:14

chodziło mi o to ,że wcześniejszy właściciel mógł pomylić przewody ale sprawdziłem i mam podłączone dokładnie jak na Twoim rusunku,i ciekaw byłem czy do turbo sterowanej podciśnieniem wężyki podłącza sie tak samo

[ Dodano: 05 Cze 2007 22:27 ]
w etce znalazłem takie podłączenie wężyków do N75 i wydaje mi się ,że są trochę inaczej podłączone,mam rację??Obrazek
kliknij w obrazek a się powiększy :grin:
Ostatnio zmieniony wt cze 05, 2007 22:29 przez stiko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » śr cze 06, 2007 00:07

stiko pisze:w etce znalazłem takie podłączenie wężyków do N75 i wydaje mi się ,że są trochę inaczej podłączone,mam
Wg tego rysunk z ETKA wezyk przy wtyczce powinien isc w atmosfere, a ten z drugiej strony do cylinderka turbe. W rzeczwistosci jest na odwrot, czyli tak jak na rysunku wyzej.
Dla golfa jest ten sam schemat w ETKA ale w rzeczywistosci jest na pewno odwrotnie.


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr cze 06, 2007 00:42

zeby rowiaz watpliwosci
w 1Z
wezyk od strony zimnej trubo (w oryginale czerwony) idzie do metalowego krucca w n75
wezyk idacy do rury dolotowej (oryginal czarny) idzie na przelot z czerwonym
wezyk idacy od gruszki turba (oryginal niebieski) idzie prostopadle do osi zaworu (pod kruccem z wezykiem czarnym)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » sob cze 23, 2007 19:09

prawdopodobnie zlokalizowana usterka wywołująca brak mocy(słabe przyśpieszenie i niska V max, 14.5s do setki, Vmax 175), sprawdziłem przepływke, N75 czyszczony i przewody wymienione, kolektor wyczyszczony, filtry i oleje wymienione, lane dobre paliwo, EGR zaślepiony a jednak po tych zabiegach nic :( wpadłem na pomysł by sprawdzić licznik bo mam opony 205/50 R 15, wiem że troche bedzie okłamywał ale że aż tak to sie nie spodziewałem, narazie test robiony z drugim golfem o seryjnym ogumieniu i u niego było równo 100 a u mnie 93-94km/h, robiąc po tym testy nie do swojego 100 tylko do 94km/h wyszło do setki 12.7s a z opornikiem 10.8s.
Aby to potwierdzić sprawdze z innymi licznikami jadąc przy 80,100,140km/h a test przyśpieszenia z kilkoma stoperami. Wynikiem tego szukałem usterki której nie było, życze wam abyście mieli tylko takie usterki, chodź wszystko nie jest pewne na 100% ale jestem dobrej mysli :bigok: :bigok: :bigok:
Ostatnio zmieniony sob cze 23, 2007 19:11 przez janek822, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob cze 23, 2007 23:31

janek822 pisze:wiem że troche bedzie okłamywał ale że aż tak to sie nie spodziewałem, narazie test robiony z drugim golfem o seryjnym ogumieniu i u niego było równo 100 a u mnie 93-94km/h,
No to dziwna sprawa, bo powinien zawyzac ( o 1.43% )a zaniza :bajer:
Sprawdz sam http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp


[img]http://img413.imageshack.us/img413/3990/naklejkalogopodpistt1.jpg[/img] Bye, bye Mk3...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 138 gości