Jak zwiększyć moc w 1.9D

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pn cze 04, 2007 13:15

założenie turbo do zwykłego diesla to też nie jest takie hop siup,bo silnik można wykończyć :crazy:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

DAREK82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 20, 2006 19:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DAREK82 » pn cze 04, 2007 15:58

Chciałbym tylko dodać, że dzięki temu iż kupiłem 1Y nauczyłem się tak naprawdę jeździć samochodem. Wcześniej tak mi się tylko wydawało. Przy tym samochodzie trzeba wykorzystać wszystkie swoje umiejętności aby dorównać dzisiejszym furom ( i to wcale nie znaczy że go katuję). 1Y jest albo dla dziadków albo dla umiejących jeździć!!!



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » pn cze 04, 2007 18:53

DAREK82,
zgadzam sie w 100% to auto naprawde uczy pokory, ale takze i spranej jazdy a nie spania.
Jest to moje pierwsze auto i wcale nie zaluje ze nie kupilem tdi(no teraz to moze troche:)


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pn cze 04, 2007 19:48

Wszyscy rzucający hasłami, że nic się nie da albo swap, nie mają pojęcia o czym mówią. Wystarczy znajomość angielskiego i trochę poczytać. Nigdy więcej nie mówcie, że się nie da poprawic zwykłego wolnossącego Diesla. Robota polega w głównej mierze na ingerencji w pompę wtryskową, gov mod i parę innych przeróbek daje dużo w zwyklasie. Każdy kto nie ma nic do powiedzenia w temacie niech się nie odzywa, a ewentualnie tego typu tematy umra śmiercią naturalną. Odsyłam do jednego z lepszych źródeł w tym temacie jakim jest strona http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... 6589e46f6b



Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » pn cze 04, 2007 23:54

Tomallus, masz może jakieś materiały po polsku na ten temat?
jeśli tak bardzo by mi zależało na udostępnieniu

jeśli nie masz to może w wolnej chwili napisał być co i jak z tym dieslem porobić?



Awatar użytkownika
radekgrazka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: wt mar 20, 2007 12:43
Lokalizacja: Krusin
Kontakt:

Post autor: radekgrazka » wt cze 05, 2007 00:58

Ja smigam moim 1y i nic mnie nie obchodzi leje i jade .I wcale nie załuje ze takiego kupiłem!


Nowy wizerunek golfika strona 7 mała sesyjka strona 8

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128251

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images35.fotosik.pl/57/7c284f952fd849e2.jpg[/img][/url]

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » czw cze 07, 2007 13:48

Jak znajdę chwile czasu to spróbuję to przetłumaczyć.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
mp1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mp1985 » czw cze 07, 2007 21:07

Tomallus, dzieki na pewno wielu skorzysta



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pt cze 29, 2007 20:44

W końcu się sprężyłem i przetłumaczyłem co nieco z tego linka http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic ... 6589e46f6b

Na wstępie
1.Sprawdzić kompresję. Dobrze jest wiedzieć czy mamy zdrowy silnik. Wyższe sprężanie w niedoładowanym dieslu (N/A) czyni silnik żwawszym. W TD nie ma takiego znaczenia w czasie doładowania.

2, Jeśli końcówki wtrysków są stare i zużyte należy je wymienić. Nowe przywrócą moc, ekonomię i zmniejszą dymienie (poprzez lepsze rozpylanie).

3. Używać dobrego oleju, upewnić się, że nie mamy wycieków. Generalnie silnik powinien być w dobrym stanie zanim podejmiemy się modyfikacji.

Dolot
Wszelkie modyfikacje dolotu nie spowodują wzrostu temperatury gazów wylotowych (EGT).


1. Upewnij się, że filtr powietrza jest czysty i nie będzie blokował przepływu powietrza. Jeśli chcesz możesz zainstalować miernik przepływu powietrza pomiędzy filtrem a rurą dolotu, żeby wiedzieć ile powietrza zasysa silnik.

2. W wielu autach rura dolotu jest zbyt krótka. Należy więc prowadzić dolot w sposób pozwalający na zaciąganie możliwie zimnego powietrza/uzyskanie efektu wtłaczania. Autor zaleca te mod, ponieważ jest niedrogi.

http://dieselinside.com/howto/1.6na/1.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/2.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/3.jpg
http://dieselinside.com/howto/1.6na/4.jpg

Opis: Wszystkie z powyższych rozwiązań są dobre, prezentują różne wykonanie. Kiedy budujemy dolot należy : 1. Znaleźć miejsce gdzie będzie najzimniejszy i największy przepływ powietrza. 2. Zminimalizować wpływ ciepła generowanego przez pobliskie źródła np. przez chłodnicę, poprzez osłanianie dolotu izolatorami ciepła.



3. Wypolerować i dopasować kanały ssące i wydechowe. Ciężka lub kosztowna robota. Można zrobić przy okazji zdejmowania głowicy np. przy wymianie uszczelki pod głowicą.

Paliwo

1. Odpowiednie ustawienie statycznego kąta wtrysku. W TDeku na 1.05mm. W NA dieslu autor nie jest w stanie podać optymalnego parametru. Bezpieczne dla EGT.

Nie przesadzać, bo można coś spieprzyć.

2. Mod związany z dynamicznym kątem wtrysku. Podobnie do governor moda polega na zamianie/usuwaniu pewnych sprężynek/podkładek. Tego nie przetłumaczę, ale zostawiam link do opisu - described here. Bezpieczne dla EGT

4. Regulacja maksymalnego “otwarcia przeputnicy” (jak to nazwać w dieslu?). Wkręcanie śrubki ograniczającej (o ile dobrze zrozumiałem). Zwiększa EGT

5. Dla zaawansowanych: governor mod – likwiduje stopniowe ograniczanie dawki wraz ze wzrostem obrotów (opisy na forum)

6. W tym punkcie piszą, żeby pompę oddać jakiemuś magikowi w Kanadzie, który cuda z niej wyciska. Niestety nie piszą co z nią robi, ale ponoć efekt niesamowity.

7. Jeśli nie kopci można standardowo podkręcić dawkę.


Pozostałe

Odchudzenie koła zamachowego



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Jak zwiększyć moc w 1.9D

Post autor: Michał_1977 » wt paź 05, 2010 08:00

Tomallus pisze:Tomallus » 29 cze 2007 19:44
Steinway pisze:Steinway » 04 paź 2010 21:59
:panna:
Steinway pisze:chyba też trzeb komputer wsadzić tak??
Nie trzeba.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 133 gości