Problem z falująca wskazówką od obrotów

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tk7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 16:34
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Problem z falująca wskazówką od obrotów

Post autor: tk7 » śr maja 30, 2007 21:15

witam serdecznie,
Dzisiaj jak stałem na światłach zauważyłem, że wskazówka od obrotomierza faluje, dosłownie od tysiąca do półtora tys obr. Dzieje się tak tylko na obrotach jałowych. Ciekawostką jest, że jak wyciągnę to "ssanie" to ma 1300 obrotów i wskazówka nie faluje. Czego to może być wina? Alternator, zimne luty w liczniku? Aha zaznaczam, że raz było wszystko a raz falowały. Faluje tylko wskazówka, bo silnik pracuje równiutko. Dzięki za jakieś rady
Ostatnio zmieniony czw maja 31, 2007 13:02 przez tk7, łącznie zmieniany 1 raz.



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » śr maja 30, 2007 22:00

Zobacz czy nie masz czasem luznego paska na alternatorze.Moze sprezyna napinacza wysiadla i nie napina paska wielorowkowego i sie pasek slizga.Jak dasz gazu to sie kreci szybciej i nie przeklamuje.
Sprawdz to i napisz jesli nie to to bedziemy szukac dalej...


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
tk7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 16:34
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: tk7 » śr maja 30, 2007 22:11

mi pasek popiskuje już od roku (zerwany mam gwint sroby, która jak sie napnie alternator to dokręca się nią go w odpowiednim polożeniu). Myślisz, że to będzie to?



zloty60
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw sty 19, 2006 14:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zloty60 » czw maja 31, 2007 16:50

Jesli pasek jest dardzo luzny to pewnie bedzie to.Sam ocenisz czy jest luzny.Albo porownaj z innym autem


CB :) BEZ TEGO SIE NIE RUSZAM !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
tk7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 16:34
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: tk7 » sob cze 02, 2007 07:38

jednak to nie sprawa paska. Jest mocno naciągnięty. Ale w sumie to obroty skaczą od tysiąca do tych półtora tys, czyli to chyba nie wina paska, bo jakby sie pasek ślizgał to obroty by były poniżej tych jałowych. Dziwnym trafem w tym samym czasie przerwał si się kabelek idący do kostki alternatora(tego samego dnia) co zaowocowało nie zapalaniem się przy przekręceniu stacyjki kontrolki od ładowania a po odpaleniu miganiem lampki olejowej około pół minuty. Kabelek zlutowałem i myślałem, że przejdą od razu te falujące obroty, ale pupa. Może ktoś jeszcze ma jakieś pomysły? Jeszcze raz napiszę, że raz się tak dzieje a raz nie, zupełnie nie wiem od czego to zależy.



greg

Post autor: greg » sob cze 02, 2007 08:47

sprawdź kabelek we wtyczce - wygląda na to ze sie ukruszył i masz dlatego skoki - on się jeszcze trzyma ale to kwestia czasu

[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 8:48 am ]
o kurcze nbi edoczytałem - ja bym jednak nadal szukał w kablach (chyba ze coś w alternatorze)



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob cze 02, 2007 08:50

Po czasie w silnikach D I TD rozpadaja się dolne duże kołą dwumasowe metalowo gumowe ( parcieje guma ) na którym chodzi wielorolkowy pasek. Przez jakiś czas słychac popiskiwanie, jakby pasek sie ślizgał, ale potem przestaje- miałes tak. Po dłuższym czasie nie słychać popiskiwania tylko są wahania w obrotach na wskażniku bo guma obraca się w metalu i co jakiś czas łapie przyczepność.



Awatar użytkownika
tk7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 16:34
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Kontakt:

Post autor: tk7 » sob cze 02, 2007 11:49

a może najprościej będzie zwiększyć obroty jałowe o jakieś 50 i powinno przestać bujać, bo jak w 1 wypowiedzi napisałem jeżeli wyciągnę to "ssanie" i obroty się zwiększą do tych 1200-1300 to nic nie faluje. DZięki chłopaki za wypowiedzi

[ Dodano: Sro Cze 06, 2007 7:34 pm ]
Może komuś się przyda. Mi sie udało rozwiązać ten problem. Objawy te spowodowane były przybrudzonym stojanem w miejscu, gdzie styka regulator napięcia- przeczyściłem to papierkiem ściernym. Odnowiłem luty i pomogło.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 158 gości