Ktory silnik lepszy na mody: 110 czy 116PS?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

TDI_POWER
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 30, 2007 16:34
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Ktory silnik lepszy na mody: 110 czy 116PS?

Post autor: TDI_POWER » śr maja 30, 2007 17:24

Witam wszystkich zmotoryzowanych maniakow marki VW.Chciałem się przywitac. Jestem tutaj nowy i bardzo prosze o wyrozumiałość. :helm: Mianowicie od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem kupna Golfika MKIV z roczników 99-01. Moje pytanie to ktory silnik jest bardziej podatny na modyfikacje typu np ChipTuning silnik VP 110KM czy moze PD 116KM.
Mysle ze nei od razu stosowalbym chiptuning ale chce sie dobrze zoriętowac co jest lepsze.
Prosze o rady i sugestie :) Przepraszam jesli umieslilem temat w zlym dziale.Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek odpowedzi. :okej:
Ostatnio zmieniony czw maja 31, 2007 12:38 przez TDI_POWER, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Wujek Sibula
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: czw lut 15, 2007 01:36
Lokalizacja: Kartuzy
Kontakt:

Post autor: Wujek Sibula » śr maja 30, 2007 18:18

Witam :) silnik pd jest bardziej podatny na mody, ale jest również bardziej wrażliwy na jakość polskiego paliwa. Ja osobiście szukałbym czegoś w vp. Pozdrawiam serdecznie :) :pub: :pub:



Awatar użytkownika
tumin
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:50
Lokalizacja: Ruciane Nida

Post autor: tumin » śr maja 30, 2007 19:18

Dokładnie tak jak pisze Wujek Sibula, jam mam VP po chipsie i jak narazie wszystko gra


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101735/][size=167][b]MÓJ mk4 CZARNUCH[/b][/size][/url]

Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr maja 30, 2007 19:49

silnik pd ma lepszy moment i lepiej przyspiesza na nizszych obrotach. silniki 110vp i 115pd mniej wiecej sa podobne w chipsie max 170kucy, silnik 130pd okolo 200kucy ale ciezko znalezc malo bity i z niskim rzeczywistym przebiegiem i jest bardzo drogi
silnik 100pd (105k) to nie wiem niech sie inni wypowiedza.
wszystkie sa trwale.


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » śr maja 30, 2007 20:11

TDI_POWER, wiesz zalezy jeszcze jak bedzies zo niego dbal.. bo kazdy mozna zarznac...
ja mam 115pd podkreconego do 143,5km i w planach mam wykrecenie jego do ok. 165km, narazie nie mialem zanego problemu z motorkiem... olej musi byc do popowtryskiwaczy i trzeba dbac o turbinke... przed cisnieciem musi byc rozgrzany silnik a po trzeba odczekac kolo minutki aby wszystko sobie odpoczelo:)



TDI_POWER
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 30, 2007 16:34
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: TDI_POWER » śr maja 30, 2007 21:38

Rozumiem czyli PD takie troche delikatniejsze jest... No ale poczekam na opiniie wiekszej liczbie osob:)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr maja 30, 2007 22:31

PD 115 to piewsze pompowtryski. Maja choroby wieku dziecego. Np blok jest od VP jak i czesci ukladu korbowo-tlokowego co przy duzym momencie z samego dolu nawet na serii powoduje ze legendarna trwalosc TDI troche tu nie pasuje.
Co nie oznacza ze to zle motory. Po prostu stare dobre tdi (1.9) to motory robione na grube setki tysiecy km i 100tys w ta czy w ta to raczej bez znaczenia :)
Generalnie do tuningu lepszy jest PD bo wiecej samym chipsem mozna uzyskac. Pozatym moment naprawde konkretny i fajnie sie w miescie jezdzi. Na trasie natomiast chyba VP gora bo mozna wyzej krecic (jak benzyne).
PD sa bardziej czule na jakosc paliwa, olej musi miec odpowiednie normy (cena) i jak cos Ci jebnie to koszta wieksze niz w przypadku VP.
Patrz nie na rodzaj motoru a na stan techniczny, mialem kilka dni temu 115KM w Passacie ... silnik tragedia. Jedna pompka umarla (juz wymieniona w niemczech) przedmuchy na odmie takie ze szok. Patrze 200tys km na liczniku ale kierownica cos przyzarta. Wiec sie pytam czy przebieg grzebany odp: "Nie no co ty auto znajomy sciagal i wogule"
Patrze w Vaga a tam 380tys km:D....wlasiciel doznal szoku.
Wiec stan techniczny i realny przebieg sie liczy. A co pod maska to w drugiej kolejnosci :)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr maja 30, 2007 23:24

rob555 pisze:PD 115 to piewsze pompowtryski. Maja choroby wieku dziecego. Np blok jest od VP jak i czesci ukladu korbowo-tlokowego co przy duzym momencie z samego dolu nawet na serii powoduje ze legendarna trwalosc TDI troche tu nie pasuje.
Co nie oznacza ze to zle motory. Po prostu stare dobre tdi (1.9) to motory robione na grube setki tysiecy km i 100tys w ta czy w ta to raczej bez znaczenia :)
Generalnie do tuningu lepszy jest PD bo wiecej samym chipsem mozna uzyskac. Pozatym moment naprawde konkretny i fajnie sie w miescie jezdzi. Na trasie natomiast chyba VP gora bo mozna wyzej krecic (jak benzyne).
PD sa bardziej czule na jakosc paliwa, olej musi miec odpowiednie normy (cena) i jak cos Ci jebnie to koszta wieksze niz w przypadku VP.
Patrz nie na rodzaj motoru a na stan techniczny, mialem kilka dni temu 115KM w Passacie ... silnik tragedia. Jedna pompka umarla (juz wymieniona w niemczech) przedmuchy na odmie takie ze szok. Patrze 200tys km na liczniku ale kierownica cos przyzarta. Wiec sie pytam czy przebieg grzebany odp: "Nie no co ty auto znajomy sciagal i wogule"
Patrze w Vaga a tam 380tys km:D....wlasiciel doznal szoku.
Wiec stan techniczny i realny przebieg sie liczy. A co pod maska to w drugiej kolejnosci :)

tutaj sie z Tobą zgodzę..odmy w poca sie od przebiegu rzędu 300tys. Ostatnio miałem audi 2,5 TDi 150KM..koleś narzekał na brak mocy..diagnoza a tam korekcja na wtryskach poza granicami, a turbo nie żyło. koleś podjarał sie niskim przebiegiem i kupił auto na lawecie i po przejażdżce po małym podwórku bo nie było rejestracji na aucie - poprostu ludzie kupują złom


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » śr maja 30, 2007 23:32

2.5tdi to inna jeszcze bajka :)
po 100tys potrafia miec ledwie 120KM zamiast 150 :)
padaki masakryczne


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » czw maja 31, 2007 12:32

rob555, kolego a jak ty myslisz jak chce wyciasnac kolo 160-170km to wkladac turbo od 130-dziestki czy od 150 ARL'a??

[ Dodano: 31 Maj 2007 13:16 ]
rob555, kolego co myslisz o tym http://moto.allegro.pl/item197539237_in ... _evo_.html
i jak myslisz wejdzie to pod seryjny zderzak??



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » czw maja 31, 2007 19:15

BZYCZEK2 pisze:rob555, kolego a jak ty myslisz jak chce wyciasnac kolo 160-170km to wkladac turbo od 130-dziestki czy od 150 ARL'a??
nie ma znaczenia
BZYCZEK2 pisze:TDI_POWER, wiesz zalezy jeszcze jak bedzies zo niego dbal.. bo kazdy mozna zarznac...
ja mam 115pd podkreconego do 143,5km i w planach mam wykrecenie jego do ok. 165km, narazie nie mialem zanego problemu z motorkiem... olej musi byc do popowtryskiwaczy i trzeba dbac o turbinke... przed cisnieciem musi byc rozgrzany silnik a po trzeba odczekac kolo minutki aby wszystko sobie odpoczelo:)
mam taki sam i złego słowa nie moge powiedziec, zero problemów, zero dolewania oleju
rob555 pisze:Patrze w Vaga a tam 380tys km:D....wlasiciel doznal szoku.
widac to na zwykłym vagu?? myslałem ze mozna to odczytac fejsem z softu komputera do chipsowania a nie zwyklego vaga jesli jeszcze ktos wie gdzie tego szukac
rob555 pisze:2.5tdi to inna jeszcze bajka
po 100tys potrafia miec ledwie 120KM zamiast 150
padaki masakryczne
ale chyba wystepuja 2 rodzaje tych silnikow 2.5 tdi jedne padaka- taki ma kumpel ( padla mu pompa paliwa) i drugi dobry


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

TDI_POWER
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr maja 30, 2007 16:34
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: TDI_POWER » czw maja 31, 2007 20:10

bardzo sie ciesze ze temat jeszcze nie pada w zapomnienie. Czekam dalej na opinie



Awatar użytkownika
BZYCZEK2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 10:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: BZYCZEK2 » czw maja 31, 2007 20:33

inspire pisze:BZYCZEK2 napisał/a:
rob555, kolego a jak ty myslisz jak chce wyciasnac kolo 160-170km to wkladac turbo od 130-dziestki czy od 150 ARL'a??


nie ma znaczenia
wydaje mi sie ze jednak ma znaczenie... bo jednak 150 jest bardziej wydajna i przy tej mocy moze byc bardziej trwala.. ale chyba troche pozniej sie wkreca...
ogolnie wolal bym 130 i FMIC wlozyc



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » pt cze 01, 2007 06:57

jest bardziej wydajna ale ty nie bedziesz przekraczał 170kucy wiec po co ci drozsza sprezarka


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 100 gości